Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor må vi bli så stygge?

Gjest ed109...e47

Anbefalte innlegg

Gjest ed109...e47

Er straks 30 og synes vi blir så fort stygge etter det. Jeg har allerede fått synlige blodårer på hendene:m. Når jeg er varm så har jeg Støre årer, samme på armene. Irriterer meg sånn at jeg måtte få slike stygge årer. Synes også jeg har ganske gamle hender for alderen. Jævla mye skrukker når jeg holder i noe. 
Tror jeg har ganske tynn hud. Arvet den jævla huden til mamma sikkert. 
Jeg synes det er helt greit at vi fikser på utseendet jeg. Selv om det skaper press, så er det greit å ta vekk stygge flekker. Redusere rynkete ekkel hud osv.. gruer meg til jeg blir styggere og styggere.. 

Anonymous poster hash: ed109...e47

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man er i det minste selvkritisk, så tror jeg man alltids skal klare å finne noe som ikke er pent. Aldringsprosessen kommer man ikke utenom, men det er mye du kan gjøre selv. Solen er hudens største fiende. Jeg har sett 80-år gamle mennesker med silkemyk hud på steder hvor sola ikke har ødelagt huden, typ magen. Smør deg godt med solfaktor, bruk fuktighetskrem, så kommer du faktisk veldig langt bare der. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mennesker er stygge. Vi har bein og knokler inni oss som kommer frem etter vår tid er over, vi går bare ikke rundt og tenker på det hele tiden. Har du noen gang sett et pent skjelett? Derfor bør man fokusere på å skape verdi og være dyktig i det man gjør. Tusen "pene" mennesker kan ikke erstatte én som er dyktig. Her er det viktig å få frem at jeg ikke mener at alle burde bli dyktige i det de gjør. Majoriteten burde slutte med det de gjør hver dag og bli en mester i noe annet.

Livet er kort. Den som ikke er på vei mot målet vil mest sannsynlig gå tom for tid og krefter. Svært mange roter bort tiden sin i  stedet for å ta tak i det som er rett foran nesen på dem. Folk ser nyhetssendinger om hva som har skjedd med andre mennesker, de følger folk og grupper i sosiale media og får stadig tidstyver inn i feeden som tar bort flere titalls timer hver uke og de beste årene av livene deres. Følg de du må, men ikke alt og alle som kanskje kan være interessant. Hver dag er en mulighet til å ta tak og gjøre det som man skal for å komme fremover, men mange kommer ikke lenger enn at de må sjekke mobiltelefonen hvert femte minutt slik at de ikke får utført noe. Power-knappen på TV-en og skjermlåsen på mobilen er et valg man tar. Tenk over det neste gang du kaster bort nok en dag. Kanskje man skal la den power-knappen vente noen dager eller uker til man har fått gjort langt mer enn det man skulle gjøre eller noen gang trodde var mulig.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alt er relativt. Har du vært rusmisbruker i 10 år vil du nok se litt shabby ut, er du modell fra du er 20 år til 30 år vil du nok se at du har forfalt litt på 10 år selvom du enda ser fin ut. Ellers hvis man røyker så taper huden seg fortere. Hvis man fester hardt hver helg og har lite søvn i hverdagen så taper man seg også fort. Man kan også være uheldig med genene og.

Lenke til kommentar

Jeg synes at eldre kan holde seg godt jeg, Liv Ullmann er godt eksempel på ei som har eldes med stil.

Angående blodårer som viser, så er jo enkelte som trener nettopp for å få synlige blodårer, fordi de synes det er pent. 

Synes det er greit å eldes utseendemessig. Synes for eksempel at fettet har plassert seg gunstigere på meg når jeg har blitt eldre, og fått fine kvinnelige former. Så er det jo også noe med å bli tatt mer seriøst når man ser eldre ut. i mange år har sett mye yngre ut enn min egen alder (ble spurt om leg for å kjøpe pyrisept da jeg var 25 år). Nå føler jeg at jeg endelig ser ut som den alderen jeg er i, og det er ganske fornøyd med. 

Jeg har babymyk hud i ansiktet og ikke rynker,  jeg soler meg lite + bruker solkrem høy solfaktor. 

Personlig legger jeg meg ikke opp i at andre velger å operere seg yngre. Folk bestemmer over sin egen kropp og det er ikke min business

• Liker 1
Lenke til kommentar

De tingene du TS nevner er helt normalt å ha i voksen alderen. Det er jo trist da at du plages med noe som faktisk er normalt å ha, og at du føler at du blir styggere jo eldre du blir. Jeg personlig kan se mine egne blodårer på brystkassen og over alt på kroppen, enten blodårene er tykke eller ikke. Men det er langti fra falig. 

Jeg lurer på om du kanskje har opplevd noe grusomt i barndommen din, som trigget deg å mislike kroppen din!!

Siden du plages med synlige blodårer og rynker, da burde du kanskje oppsøkt fastlegen din. Jeg er 150% sikker på at han også vil si at det er helt normalt, og at du trenger ikke å bekymre deg. 😊 Hvis det handler om mentalt, da er saken noe helt annen.

Er enig i mye av det @GiaMahan sier rett oven for meg. :yes: Jeg hadde en kjæreste som så ut som hun var et 8 - 10 års gamelt barn. Jeg og ho skulle reise ned til Oslo en gang, så opplevd vi to at flyvertinnen spurte kjæresten min om barnebilett halse tingen (hva het nå den igjen) er hen. Så måtte kjære forklare at hun faktisk var i 25 åra.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest ed109...e47

Ts her, takk for svar. Nei jeg har ikke oppleve noe grusomt som skulle få meg til å hate kroppen min. Jeg barr liker ikke blodårene. Kan hende jeg bare syntes mamma hadde så store før, men så blir jeg selv voksen og de kommer til syne. Fikk stygge kommentarer i tenårene av venninne, men da hadde jeg de på brystkassen. Vi stod og prøvde klær sammen så sier hun «så ekkel en kropp du har! Du har helt gjennomsiktig hud!» men nå har det seg slik at typen hennes hadde slått opp med henne den tiden og han var interessert i meg (jeg var ikke i han). Men de er ikke lenger synlige der. 

Lenke til kommentar

Jeg er bare i midten av 20 årene og har synlige blodårer både på hender og armer. Har egentlig aldri tenkt på det som stygt selv, men dette er altså også noe mange finner lite attraktivt? Lista med skavanker blir bare lengre og lengre. Jeg får vel bare innfinne meg i å være evig singel og ensom. Blir bare deprimert av alle kravene i dagens samfunn, hvordan får egentlig folk dette til?

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
Gjest 6d51d...f5e

Har sett på tik tok at det er en greie mange jenter/kvinner har. De syns synlige blodårer på menn er usedvanlig attraktivt. Er visst noe av det mest sexy som finnes. Jeg har ingen preferanse på dette området.

Personlig syns jeg ikke eldre mennesker er stygge, jeg jobber på sykehjem og finner mye skjønnhet i de eldre kvinnene og mennene. Det er ikke sjeldent jeg gir komplimenter til en eldre dame, om at hun er fin på håret, ser glad ut, har glimt i øyet, er skjønn. Samme med mennene. Og de blir alle så glade når de får høre det, og når de opplever at de blir sett. "Jeg er ikke så pen som jeg en gang var" har jeg fått høre. Kanskje ikke, men du er fortsatt deg, er du ikke? 

Var en annen her som kommenterte at mennesker er stygge men de aller fleste har noe vakkert med seg, og skjønnhet er relativt. Det at man er gammel og har levd et langt liv er stas i seg selv, syns jeg. Jeg er bare i 20-årene og er mange ganger skikkelig drittlei av livet, og forstår ikke hvordan noen klarer å bli gammel. Vi er alle flotte på vår måte og har våre positive og negative sider, alt etter øyet som ser. Aksepter deg selv slik du er og jobb med det du har, du er mer enn bra nok. Klisje men det er faktisk sant. 

Anonymous poster hash: 6d51d...f5e

Lenke til kommentar

Hva med å snu på det, og spørre seg hvorfor man må være så pen?

Pen ifølge hvem?
Hvem har definert hva som er pent?
Hvorfor betyr det noe for deg?
Er det noen som kapitaliserer på dine komplekser?

Jeg annerkjenner selvsagt at det innebærer sosiale fordeler å være attraktiv, jeg bare synes ikke det er noe man trenger å stille samtykke til, om man utfordrer idealene, setter spørsmålstegn ved tendensene, så finner man kanskje seg selv på vegen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om det er noen trøst så blir vi jo alle "styggere" med alderen. Ja, det er irriterende med de unge folka med sine veltrente kropper og rynkefrie ansikter, men det er jo liksom ikke de man helst skal omgås når man blir eldre. 

Verden er overfladisk, men de fleste mennesker (ihvertfall når man blir voksen) er ute etter og verdsetter helt andre verdier enn det

Lenke til kommentar
Gjest 3eecb...7ec

Ok, det får være din smak. Jeg synes at de eldre er mer finere og attraktive, enn de yngre. Men det er jo min smak.

Anonymous poster hash: 3eecb...7ec

Lenke til kommentar
Gjest ed109...e47

Ts her, man MÅ ikke være pen. Kommer også an på hva man gjør. Men jeg synes utseende er viktig. Helst ha en kropp der fett ikke henger og tyter. Saggete ansikt, linjer når man smiler. Det er noe ekkelt med det. Ikke litt, men når det blir sånn mye. Ser ut som at huden snart kan rives av så kommer alt innafor ut, og man ser lite spenstig ut. Blodårer er tegn på tynn hud og man virker svakere av det. 
En steam kropp er bedre enn sånn dvask. Det er noe ekkelt med mager som står ut for mye...ser ut som maten har samla seg. 
Jeg synes vi skal jobbe mot det, men nå blir mye ødelagt fordi mange ikke klarer..så det går tilbake til å at vi blir store.  

Jeg er ikke noe perfekt selv, som dere ser. Men irriterende at vi må få så mye stygt. 

Lenke til kommentar
Gjest ed109...e47
J!nx skrev (2 timer siden):

Det er noen som sier det at skjønnhet kommer innenfra, og at det har ingenting med utseende å gjøre.

Jo det har det. Utseendet er ikke alt, men en bonus. Det er en del som virker å ikke ville inse helt noe, men det er ofte slik at de fleste ville valgt den samme. Sett det flere ganger, når jeg begynte på vgs, når jeg har kommet et sted der flere er nye så er det en som har et utseende som «alle» legger ekstra merke til. De ordinære var ordinære. 
Fint utseende hjelper ikke hvis en skal være slem såklart. 

Lenke til kommentar

Du blir "stygg" innvendig i fra. Kromosomene blir kortere jo flere celledelinger kroppen må gjennomgå ved elde.

Vet ikke om det er humbug, men et israelsk selskap selger oksygenbehandling, hvor du er i et trykkammer med oksygen og et annerledes trykk. De påstår at dette får kroppen til å få aktivert stamcellene eller noe sånn, da kroppen merker denne oksygenendringen.

The researchers found that a unique protocol of treatments with high-pressure oxygen in a pressure chamber can reverse two major processes associated with aging and its illnesses: the shortening of telomeres (protective regions located at both ends of every chromosome) and the accumulation of old and malfunctioning cells in the body. Focusing on immune cells containing DNA obtained from the participants' blood, the study discovered a lengthening of up to 38% of the telomeres, as well as a decrease of up to 37% in the presence of senescent cells.

The researchers exposed 35 healthy individuals aged 64 or over to a series of 60 hyperbaric sessions over a period of 90 days. Each participant provided blood samples before, during and at the end of the treatments as well as some time after the series of treatments concluded. The researchers then analyzed various immune cells in the blood and compared the results.

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/11/201120150728.htm

Telomerer er den delen av kromsomene som forkortes naturlig ved elding i kroppen.

shutterstock_710795275.jpg

Nå er jo oksygen under trykk litt farlig, så der bør nok medisinske forsiktighetsregler følges. Men kan de holde på med det uten å ha medisinsk bakgrunn og forståelse for oksygengiftighet?

Dette er jo foryngelseskurmarkedsføring og da bør man stille de skeptiske spørsmålene til integritet.

".. associated with central nervous system oxygen toxicity and are most likely to occur among patients undergoing hyperbaric oxygen therapy and divers"

The result of breathing increased partial pressures of oxygen is hyperoxia, an excess of oxygen in body tissues. The body is affected in different ways depending on the type of exposure. Central nervous system toxicity is caused by short exposure to high partial pressures of oxygen at greater than atmospheric pressure. Pulmonary and ocular toxicity result from longer exposure to increased oxygen levels at normal pressure. Symptoms may include disorientation, breathing problems, and vision changes such as myopia. Prolonged exposure to above-normal oxygen partial pressures, or shorter exposures to very high partial pressures, can cause oxidative damage to cell membranes, collapse of the alveoli in the lungs, retinal detachment, and seizures. Oxygen toxicity is managed by reducing the exposure to increased oxygen levels. Studies show that, in the long term, a robust recovery from most types of oxygen toxicity is possible.

Protocols for avoidance of the effects of hyperoxia exist in fields where oxygen is breathed at higher-than-normal partial pressures, including underwater diving using compressed breathing gases, hyperbaric medicine, neonatal care and human spaceflight. These protocols have resulted in the increasing rarity of seizures due to oxygen toxicity, with pulmonary and ocular damage being mainly confined to the problems of managing premature infants.

The effects of oxygen toxicity may be classified by the organs affected, producing three principal forms:[2][3][4]

• Central nervous system, characterised by convulsions followed by unconsciousness, occurring under hyperbaric conditions;
  • Pulmonary (lungs), characterised by difficulty in breathing and pain within the chest, occurring when breathing increased pressures of oxygen for extended periods;
  • Ocular (retinopathic conditions), characterised by alterations to the eyes, occurring when breathing increased pressures of oxygen for extended periods.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (3 timer siden):

Du blir "stygg" innvendig i fra. Kromosomene blir kortere jo flere celledelinger kroppen må gjennomgå ved elde.

Vet ikke om det er humbug, men et israelsk selskap selger oksygenbehandling, hvor du er i et trykkammer med oksygen og et annerledes trykk. De påstår at dette får kroppen til å få aktivert stamcellene eller noe sånn, da kroppen merker denne oksygenendringen.

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/11/201120150728.htm

Telomerer er den delen av kromsomene som forkortes naturlig ved elding i kroppen.

shutterstock_710795275.jpg

Nå er jo oksygen under trykk litt farlig, så der bør nok medisinske forsiktighetsregler følges. Men kan de holde på med det uten å ha medisinsk bakgrunn og forståelse for oksygengiftighet?

Dette er jo foryngelseskurmarkedsføring og da bør man stille de skeptiske spørsmålene til integritet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity

Liiiiiitt skeptisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...