Vannlinjen Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 (endret) Hei, Kva stang bør eg gå for til sjøørret og litt alsidig fiske? Har lyst på ei slik reisestang i 3 til 4 delar. Eg har ei 2000-snelle frå før. Takk for tips. Endret 16. desember 2020 av Vannlinjen Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 (endret) Kastevekt ett sted mellom 10 og 40 gr er en grei start,stanglengde på 8-til 9 fot er også helt kurrant. Da kan du både fiske litt i sjøen,på fjellet og etter sjøøret uten at det blir for grovt. Finnes flere valg i såkalte travel serier,der du får 4-5 og 6 delte stenger i 8-9 fot. Endret 22. januar 2021 av sykkeliten 1 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 bruker selv en 20-60gr stang på 9 fot, funker bra for alt egentlig, om min er en god ørretstang vet jeg ikke, men er perfekt for kystfiske med tyttebær når makrellen er sulten 😛 1 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 1. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2021 sykkeliten skrev (På 22.1.2021 den 11.17): Kastevekt ett sted mellom 10 og 40 gr er en grei start,stanglengde på 8-til 9 fot er også helt kurrant. Da kan du både fiske litt i sjøen,på fjellet og etter sjøøret uten at det blir for grovt. Finnes flere valg i såkalte travel serier,der du får 4-5 og 6 delte stenger i 8-9 fot. Tusen takk for svar. Det set eg pris på Eg kjøpte meg ei stang på 10 fot med kastevekt på 7-29g på tilbud. Kanskje litt lang, men det går. Ursidae skrev (På 28.1.2021 den 12.25): bruker selv en 20-60gr stang på 9 fot, funker bra for alt egentlig, om min er en god ørretstang vet jeg ikke, men er perfekt for kystfiske med tyttebær når makrellen er sulten 😛 Tusen takk. Trur nok eg kjøper meg noko liknande som stang nummer 2 når den tida kjem. Veldig greitt med noko allsidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå