MrMidget Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Vurderer å gjøre hjemmet mitt noe "smartere" med diverse wifi sockets til lys\ladere\gamle panelovner osv. I Norge ser jeg at slike wifi sockets som en kan styre med google assistant koster alt fra 200\300kr pr stk. Nå ser jeg for meg at jeg går til innkjøp av en 4-5 stk som en start fase, men det blir da noe kostbart. Hvordan er det å kjøpe slike ting fra ebay? Noen som har erfaring med sockets fra eBay? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Vet ikke om jeg ville stolt på programvaren (appene) til diverse tvilsomme kina-sockets. Lenke til kommentar
koots Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 WiFi socketer som skal brukes til panelovner må da også ha en termostat i seg, ellers risikerer temperaturen når de er satt til å være av dropper for lavt. Mill har slike, og de lover at det kommer Google Home integrasjon "snart", men ting tar alltid lenger tid enn de tror. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Sikrere å kjøpe enheter med wifi innebygd Må ihvertfall ha kjempebra brannforsikring om du skal kjøpe non-brand fra ebay Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Alt du trenger er noen Wemos D1 Mini, og releer samt grunnleggende kjennskap til C+-koding. En Wemos D1 mini kan styre flere releer og koster rundt 30 kroner på Aliexpress. For hundrelappen tipper jeg du får releer og Wemos D1 Mini'er nok til å dekke det meste av behovet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå