x871kx6167ss7 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hva er feil her: Private Sub Text1_Change() If Text1 = "" Then Label1.Caption = "" Label2.Caption = "" Else Const PI = 3.14159265 Dim radius As Double radius = Text1.Text Label1.Caption = radius + radius * PI Label2.Caption = radius * radius * PI End Sub Jeg har bare brukt VB en dag, så jeg vet ikke så mye! Jeg får en feil melding med en gang jeg skriver noe i Text1. den sier at det er en feil i denne linja: Private Sub Text1_Change() Jeg får også meldingen: Compile ERROR: constant expression required [ OK ] [ HELP ] Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Du mangler "End If" i bunnen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Lag heller en knapp der du legger koden, og ikke i Text1_Change. Når den ligger der den gjør nå, så kjøres koden hver gang du endrer noe i Text1. Koden hadde nok sett litt finere ut hvis du hadde vært litt mer strukturert: Private Sub Command1_Click() Dim radius as Double Const PI = 3.14159265 radius = Text1.text If radius = "" Then Label1.Caption = "" Label2.Caption = "" Else Label1.Caption = radius + radius * PI Label2.Caption = radius * radius * PI End if End Sub Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ...dessuten har du glemt Text1.Text i linje 2 Text1 er et objekt, derfor må du peke til egenskapen Text1.Text Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Takk for svarene!!! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Dere kan vel ikke hjelpe meg med denne også? Private Sub TRYKK_Click() Dim ALDER As Integer Dim MELDING, tittel As String MELDING = "Hvor gammel er du?" tittel = "oppgi alderen din!" ALDER = InputBox(MELDING, tittel) If ALDER = "" Then Exit Sub MsgBox "du er " & ALDER & " år gammel. " End Sub Den sier at det er en feil i denne linjen: if ALDER = "" then exit sub Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Private Sub Command1_Click() On Error GoTo feil Dim ALDER As Integer ALDER = InputBox("Hvor gammel er du?", "oppgi alderen din!") MsgBox "du er " & ALDER & " år gammel. " feil: Exit Sub End Sub Edit: den exiter også hvis du skriver bokstaver Endret 4. januar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå