akelbo Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Satser på å ta over bilspillsjangeren. EA kjøper Codemasters for 10 milliarder Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Eneste spillet jeg forbinder med codemasters er det originale operation flashpoint. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Ah, Codemasters, hvem husker vel ikke Dizzy og MicroMachines fra det glade åttitallet, for å ikke snakke den geniale Game Genie. Synd de selger til EA, men det er mange år siden Darling-brødrene solgte seg ut, siden har Codemasters uansett vært eid av ulike selskaper, så det spiller kanskje ikke så mye rolle. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Det viser vel hvor penger det ligger i utvikling av spill når firmaer er verdt så mye penger. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Får håpe EA har planer om å få Codemasters til å implementere støtte for tre skjermer i bilspillene dems fremover da. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 ----- - Skremmende denne trenden... Flying under the radar burde ha vært en praksis som flere hadde fulgt. Fordi med en gang dem vokser seg store nok popularitetsmessig så kommer en av de største selskapene og legger tilbud på bordet som er bortimot umulige å takke "Nei" til... ----- Og svært ofte så er/blir utfallet av et slik oppkjøp ironisk... Det hele er og blir tragikomisk, spør du meg. ----- Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 ----- +0laf ----- - Så klart husker jeg disse spillene, med flere... Morsomt nok spillet/spillene om "Dizzy" er faktisk en del av opphavet til mitt Nick/Alias fra 80-tallet som jeg fortsatt bruker den dag idag. Bare i forkortet versjon av orginalen...he he... ----- Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Micromachines er det eneste jeg forbinder med Codemasters, men guri så nostalgisk jeg blir av tanken <3 Et av mine første dataspill noensinne. Psst: En million/milliard trykkleif i artikkelen der. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Kjøp DIrT med 10 biler og 1 bane. 150kr extra pr bane. 250kr pr bil. Lenke til kommentar
dølledøck Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 codemaster er godt kjent fra commodore64/amiga tiden. og ikke minst fra ps1/pc med det første colin mcrae rally spillet, som er et av de best rally spill laget noen gang. de fulgte opp med colin mcrae rally2 og satte nok en gang rekorden for beste rally spill. men så fall de from the grace noen år, og det var ikke før dirt3 og f1 2013 de var på høyden igjenn. med ps4 og dirt4 så slo de nye rekorder igjenn med det beste rally spillet noen gang laget. det er litt trist men dirt5 blir nok finalen for codemaster, og det siste beste rally spill vi kommer til å få. ea kommer til å kjøre hele codemaster på ræva, rip codemaster. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) dølledøck skrev (6 timer siden): codemaster er godt kjent fra commodore64/amiga tiden. og ikke minst fra ps1/pc med det første colin mcrae rally spillet, som er et av de best rally spill laget noen gang. de fulgte opp med colin mcrae rally2 og satte nok en gang rekorden for beste rally spill. men så fall de from the grace noen år, og det var ikke før dirt3 og f1 2013 de var på høyden igjenn. med ps4 og dirt4 så slo de nye rekorder igjenn med det beste rally spillet noen gang laget. det er litt trist men dirt5 blir nok finalen for codemaster, og det siste beste rally spill vi kommer til å få. ea kommer til å kjøre hele codemaster på ræva, rip codemaster. Aaaah, the nostaliga! Har lassevis av timer med Colin Mcrae Rally 1 og 2 sammen med kompisser. Nr 3 var meh så da var det slutt på alt. Har prøvd Dirt 4, greit nok men er noen år eldre nå så det er ikke det samme, men litt gøy.. Dirt 5 ser tragisk ut med et rop om penger for å få noen biler ekstra og en bane. Endret 15. desember 2020 av Ghost pirate LeChuck Lenke til kommentar
SynT Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 RIP bilspillsjangeren Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Aldri før har jeg vært så glad for at vi Kickstarter. Nå er det bare å vente på at utviklerne slutter og starter egne prosjekter. De har i Codemasters gjennom Dirt Rally vist hva de kan få til når de får lov, og jeg kan bare forestille meg hva de får til som uavhengige utviklere. Synd å miste et så stort navn som Codemasters i floraen av utviklere, men fremtiden ligger i konsolidering (EA, Microsoft m.f.) som gir massene det de vil ha, og uavhengige utviklere som faktisk klarer å flytte mediet. Jeg gir gjerne tusenvis av kroner til sistnevnte for å få noe genuint nytt, så kan jeg kjøpe det overhypa AAA spilla som er interessant på Salg når de er ferdig å reparere dem. _ED_ Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 SynT skrev (1 time siden): RIP bilspillsjangeren Bilsjangeren lever nok godt selv om Codemasters ikke skulle bestå. 1 Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Lurer på hvordan F12021 blir med EA.... Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Har kost meg masse med de gamle spillene til Codemaster, feks Toca-serien, Colin McRae og Micro Machines V3. De siste årene har jeg spilt mye av F1 serien til Codemaster og likt spillene godt. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 gleder meg til Dirt2021 Lenke til kommentar
-AGMNHM91 Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 "– Vi har beundret Codemasters' kreative talent og høykvalitetsspill i mange år. Med EAs teknologi, plattformekspertise og globale rekkevidde i ryggen, vil denne kombinasjonen la oss styrke våre eksisterende spillserier og levere mer banebrytende racingopplevelser til fans over hele verden" Pfffff... Codies klarer seg helt fint uten det der. Blir spennende å se, men har ikke helt trua. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå