Frøkna Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg vet rett og slett ikke om dette bare er et stort kompliment å gi, eller om det er ugreit å spørre om. En som skriver illustrerte korthistorier som jeg liker svært godt forsvant plutselig fra plattformen jeg var vant med å lese den. Som følge av tilfeldigheter, og at vi bor i et lite land møtte jeg på skaper for litt siden. Jeg sa det burde publiseres ordentlig, og at jeg definitivt ville sikre meg en kopi. Tilbakemeldingen var at det var vanskelig å få tak et forlag som ville publisere...." Jeg har hatt så lyst å spørre om det er mulig å lage en likevel, som jeg såklart ville betalt ekstra for om det skal lage et enkelt custom bok til meg. Er det innafor? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Amazon har et overraskende solid og bra system der du kan publisere bøker og "hardcover" bøker. Amazon vil da printe et stk bok pr bestilling (ja, de gjør faktisk det). Slik at man ikke trenger å trykke opp flere tusen bøker på en gang. Deretter kan man enkelt avertere på sosiale medier - eller kjøpe "bulk" fra Amazon å selge uten forlag. Man må ikke bruke et forlag for å selge bøker. Flere og flere forfattere velger nettopp å bruke Amazon til dette formålet. Det krever litt teknisk forståelse - og jeg tror Amazon tar 30% og 70% tilfaller forfatter/rettighetshaver. Jeg mener å ha hørt, at ved pr solgte bok i norge (typisk utsalgspris 349,-) sitter forfatteren igjen med snaue 35 kroner eller noe. Altså, rundt 10%. Så da er 70% ganske mye. (Minus kostnader for trykk osv). Bruk Google og søk litt rundt, se litt på Youtube. Søk på "How to self publish a hardcover book on Amazon". Det er mange som kjøper rettighetene til mye rart. Så det er vel bare å spørre det.... Bare formuler deg litt bedre enn det du gjorde i tråden din her. Du kan gi inntrykk slik du formulerte deg, at du vil kjøpe materialet og utgi det i eget navn. Det er selvfølgelig helt feil. Vedkommende som har laget tekstene bør få navnet sitt kreditert. Men hvem som eier rettighetene er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå