Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det kritisk at toppakning ligger med opp siden opp?

RaymondK

Anbefalte innlegg

Holder på å skifte toppakning på min trofaste Mitsubishi 4D31 dieselmotor. Toppakningen jeg fikk i posten var identisk med den gamle, -hvis man snudde den på hodet! Det var som om den tilhørte en motor som var snudd 180 grader, men ellers helt identisk. Lurer da på om slike pakninger er veldig forskjellige på over og underside, og om det således er kritisk hvilken vei dem blir satt?

IMG_4244.thumb.JPEG.0ed3746a225be413e2c1e4f0591885f3.JPEG

Den nye(med "UP" merket ned) sammen med den gamle

IMG_4245.thumb.JPEG.6862a7eb34c86e891249556296836885.JPEG

Med "UP" merket opp. Finn en feil!

IMG_4231.thumb.JPEG.f0a204da7e98d557a26f5d9306792ebc.JPEG

Lagt på motorblokka med "UP" merket opp. Heller dårlig match. Snur man den opp-ned derimot... 😉

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke greie på dette, men tviler på at der finnes en motor som er snudd 180 grader. Det er nok heller merkingen som er feil. Pakningen tetter vel mot aluminium (eller støpejern?) både i blokk og topp, så da skal det vel virke like godt om det er snudd bare hullene er på rett plass.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Dette virker som feilmerking/dårlig kvalitetskontroll. Jeg ville vært nøye med å legge gammel og ny toppakning oppå hverandre for å sammenligne (fra begge sider). Jeg hadde også kontaktet selgeren for å få en uttalelse.

Hvem er produsenten av den nye toppakningen?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blokk i støpejern og topp i aluminium 

Selger sier at pakningene skal være like, selv om det er to forskjellige delenummer. Hvorfor den ene har "UP" ned, kunne dem imidlertid ikke svare på. Har montert, ble ganske tett. Men ikke 100%. Lurer på om jeg tørre å overtighte litt for å se om jeg får vekk de siste luftboblene :)

Produsent husker jeg ikke, men leverandør var Dryg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...