RaymondK Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Holder på å skifte toppakning på min trofaste Mitsubishi 4D31 dieselmotor. Toppakningen jeg fikk i posten var identisk med den gamle, -hvis man snudde den på hodet! Det var som om den tilhørte en motor som var snudd 180 grader, men ellers helt identisk. Lurer da på om slike pakninger er veldig forskjellige på over og underside, og om det således er kritisk hvilken vei dem blir satt? Den nye(med "UP" merket ned) sammen med den gamle Med "UP" merket opp. Finn en feil! Lagt på motorblokka med "UP" merket opp. Heller dårlig match. Snur man den opp-ned derimot... 😉 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Har ikke greie på dette, men tviler på at der finnes en motor som er snudd 180 grader. Det er nok heller merkingen som er feil. Pakningen tetter vel mot aluminium (eller støpejern?) både i blokk og topp, så da skal det vel virke like godt om det er snudd bare hullene er på rett plass. Endret 14. desember 2020 av Svein M Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. desember 2020 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) Dette virker som feilmerking/dårlig kvalitetskontroll. Jeg ville vært nøye med å legge gammel og ny toppakning oppå hverandre for å sammenligne (fra begge sider). Jeg hadde også kontaktet selgeren for å få en uttalelse. Hvem er produsenten av den nye toppakningen? Endret 15. desember 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 Blokk i støpejern og topp i aluminium Selger sier at pakningene skal være like, selv om det er to forskjellige delenummer. Hvorfor den ene har "UP" ned, kunne dem imidlertid ikke svare på. Har montert, ble ganske tett. Men ikke 100%. Lurer på om jeg tørre å overtighte litt for å se om jeg får vekk de siste luftboblene Produsent husker jeg ikke, men leverandør var Dryg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Er du sikker på at momentnøkkelen din er riktig? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Ble "ganske tett", herlig Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Eldre mitsubishier hadde motoren "feil vei", slik som Honda også hadde i gamle dager. I hvertfall på bensin-utgaven. På et eller annet tidspunkt snudde de, selv om motorene var "de samme". Godt mulig det er årsaken Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg googlet litt og ser at der finnes denne speilvendte varianten av 4D31 på toppakninger, f.eks denne: https://enginespareparts.sell.everychina.com/p-108582469-mitsubishi-excavator-engine-parts-4d31-cylinder-head-gasket-set-oem-me013326.html Så da finnes det kanskje en speilvendt motor da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå