KarvaBlad Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Jeg kjøpte det fire år gamle spillet Dishonored 2 på tilbud på Steam her om dagen, spiller på moderne PC, med alt på fullt. Grafikken er topp, stemningen er god, verdenen er kul, stilen er besnærende og historien interessant. Men jeg finner spillet så... irriterende. Det er egentlig vanskelig å sette ord på hva som mangler. Det virker litt for linjært, under et skalkeskjul av å prøve å være en delvis "åpen verden". Man har egentlig bare et par valg i hvert "problem". Gå inn en rist, eller snike seg bak og knivstikke en fiende, for så å skyte de som kommer for å hjelpe. Enten blir du catcha og hogd ned på to sekunder, eller du løper og gjemmer deg. Rinse and repeat. Quick save og quick load. Nesten alle dører og vinduer er låst, bygningene er høye, gatene er trange, og man har egentlig nesten ingen fluktmuligheter eller alternativer hvis man blir oppdaget. Jeg har så lyst å like dette spillet, og alle bitene er egentlig på plass. Hvorfor blir da summen av delene - helheten - så annoying og frustrerende? Dessuten er det som om jeg ser dårlig i dette spillet. Konstrasten er liksom skrudd helt opp. Enten er det bekmørkt, eller man blir blendet av en lyskaster, eller av himmelen gjennom bladverket. Er det noen som kjenner seg igjen i følelsen av å ønske å like noe, men etter fem-seks-syv timer stiller seg selv spørsmålet "er dette egentlig noe gøy?" Endret 14. desember 2020 av KarvaBlad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå