Gå til innhold

Har man krav på prisreduksjon når man ikke får hastighet man betaler for?


Anbefalte innlegg

Jeg har trådløst bredbånd fra Telia og betaler for 50/50, men oppnår kun de hastighetene på formiddagen og natters tid. Har jeg krav på pris reduksjon når jeg har under halvparten av hastigheten jeg skal ha? Jeg har opplevd hastigheter helt nede i 5 Mbps på de verste dagene. 

Jeg har sent to mailer til Telia om problemet, men får ingen svar tilbake fra de. Hadde det ikke vært for at jeg har 12mnd binding så hadde jeg sagt opp abb fra de å sett etter andre løsninger.

10588841132.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (6 minutter siden):

Står vel i avtalen at trådløs kan ikke garanteres, så tviler på du har noe sak, gå for fiber eller coax i stedenfor.

 

Telenor har lagt ned kobber nettet og fiber er ikke bygget ut her enda, så har ikke så mange alternativer pr i dag. Homenet holder på med fiber utbygging, men det vil ikke være klart før ut på sommeren neste år. Jeg har meldt meg på så bytter til fiber når det er klart

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 time siden):

Det avhenger hvor langt unna stasjonen du er, men om du oppnår 50 i noen dager, då blir 5mb alt for lite, syns eg. Det skader ikkje å ringe og forhøre seg med de. 

Noen plass jeg kan sjekke hvor langt unna jeg er?

NULL skrev (1 minutt siden):

Har du ekstern antenne?

Yes sir.

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (2 minutter siden):

Har du mobilt bredbånd, eller ADSL fra gamle Get? Det høres ut som kapasitetsproblemer om nettet fungerer fint på natta og på tidspunkt folk flest ikke bruker nettet. 

Trådløst bredbånd. Hadde ADSL fra Telenor tidligere 16/0.8 og det var hvertfall stabilt. Nå er det hipps om happs om jeg kan spille av 1080P video fra Youtube. Twitch kan jeg bare glemme visst de ikke er partner og kan encode i lavere kvalitet enn 720P

Lenke til kommentar

Om det er snakk om Mobilt bredbånd, gå til admin-menyen på ruteren din og forsøk å lås routeren til forskjellige 4G frekvenser. Rutere og telefoner vil forsøke å koble seg til høyest mulig frekvens, uavhengig av signalstyrken. Så du kan risikere å ta inn en sender lengre bort, som har en høyere frekvens. Et annet poeng er at de fleste kunder i området ditt vil koble seg til sektoren på basestasjonen med høyest frekvens slik at kapasiteten på nevnt sekror blir sprengt. Det kan derfor være en mye bedre opplevelse å bruke en lavere LTE-frekvens. 
 

Når du har mobilt bredbånd betaler du dog ikke for hastigheten, men for datamengden.

 

Har du telia på telefonen? Oppleves lik ustabilitet der? Om du sender meg ditt mobile bredbåndsnummer(12-siffer) på PM, så skal jeg få en teknikker hos Telia til å se på det i morgen. 
 

 

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar
kim_InnleggNO skrev (5 minutter siden):

Når du har en 3 km unna, har du en annen basestasjon du kan peke mot som er lenger unna og fri sikt? Opp til 10-15 km. Sjekk også at det er to frekvenser hos Finnsenderen, 1800 og en lavere.

Får beskjed om å zoome nærmere så det høres ut som en hel dags jobb 😛

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (5 minutter siden):

Om det er snakk om Mobilt bredbånd, gå til admin-menyen på ruteren din og forsøk å lås routeren til forskjellige 4G frekvenser. Rutere og telefoner vil forsøke å koble seg til høyest mulig frekvens, uavhengig av signalstyrken. Så du kan risikere å ta inn en sender lengre bort, som har en høyere frekvens. Et annet poeng er at de fleste kunder i området ditt vil koble seg til sektoren på basestasjonen med høyest frekvens slik at kapasiteten på nevnt sekror blir sprengt. Det kan derfor være en mye bedre opplevelse å bruke en lavere LTE-frekvens. 
 

Når du har mobilt bredbånd betaler du dog ikke for hastigheten, men for datamengden.

 

Har du telia på telefonen? Oppleves lik ustabilitet der? Om du sender meg ditt mobilt bredbåndsnummer på PM, så skal jeg få en teknikker hos Telia til å se på det i morgen. 
 

 

Når de tilbyr 25/25, 50/50 og 75/75 så betaler man for hastigheten. Mengden er den samme for alle på 2TB pr mnd.

Lenke til kommentar

Får bare opp på Finnsenderen.no: Du har valgt for stort område for ditt søk, prøv å zoome inn.

 

Vetta faen om det er jeg som er retard, men blir ikke klok på finnsenderen.no 😛 Add: Øverbygdveien 107, 9336 Rundhaug. Den senderen jeg fant var visst Telenor og det synes jeg er merkelig for Telenor har elendig dekning her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...