Yael Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg bestemte meg for et Bluesound-system og kjøpte et par høytalere for å teste hvordan de fungerte hjemme. App-en klarte ikke å koble høytaleren til wifi, enten fra mobilen (android), iPad-en eller macbook-en. Høytaleren fungerte når den var koblet direkte til ruteren via ethernet men det er ikke en løsning som funker når hva jeg vil få til er multi-rom! Vi ringte til Telenor og de sa at "alt så bra ut" og at det var ikke et problem på deres side. Jeg endte opp med å bytte høytalerne for en Sonos forsterker (systemet jeg vil bygge skal ha en forsterker i stua koblet til mine analoghøytalere og enkle wireless høytalere i andre rom) - men jeg har akkurat det samme problemet. App-en feiler når det kommer til det punkte der det prøver å koble Sonos-enheten til nettverket vårt. Det må være uten tvil et problem med ruteren. Dette har ingenting å gjøre med hvor sterk wifi-signalen er, forresten. Problemet oppstår når enheten og ruteren er 4 meter fra hverandre (i samme rom). En venn som er ganske teknisk-kompetant prøvde å se om han kunne forandre instillingene på ruteren men telenor gir veldig lite tilgang til instillingene - det er lite som kan gjøres med det. Har noen opplevd dette, og har noen idéer om en løsning? Lenke til kommentar
Yael Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Jeg tror at problemet kunne være at jeg må kunne velge enten 2,4 GHz eller 5 GHz - og med Telenors nye "Smart Wifi"-type ruter, er dette ikke en mulighet i instillingene. Det ser ut som om tidligere måtte Sonos bruke 2,4, men nå kan det bruke enten/eller, så jeg er usikker om dette faktisk er problemet, men jeg tenker at det hadde vært et bra første forsøk... hvis det hadde vært mulig å prøve. Vet noen om det er mulig å slå av "Smart Wifi"? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. desember 2020 Del Skrevet 28. desember 2020 Bluesound har veldig bra forum du kunne benytter. Har vært under oppsett at telefon må stå på samme nett som enhetene, altså 2,4Ghz. Under oppsett så kobler man seg også opp til dem direkte. Ett tips som funker med bluesoumd og sonos. Koble de til med kabel, så skal de komme opp i appen, der kan du tildele wifi. Har selv bluesound, og den ene er på wifi ca 1 meter unna, og ikke noe problem. Har Telenor, men droppet toutere fra dem. Har Asus i stedet for å leie av Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå