Mathias Klingenberg Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Kinesisk luksus? Joda, og det til nokså gunstig pris Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) Hadde ikke tatt sjansen på å bestille et kinesisk elbilmerke uten å ha prøvekjørt, og satt meg godt inn i de relevante spesifikasjonene. Har sett litt på testturene til Bjørn Nyland i det siste med X-peng, og i utgangspunktet så ser jo bilene greie ut, men huff så mye tull og bug det er med den bilen. Ekstremt ukorrekt visning av strømforbruk, 6-7% feilvising på speedometeret og fryktelig mye unødvendige pling plong lyder, cc med maks 113 km/t og cc som er veldig av/på da den holder en veldig nøyaktig fart og ikke har et slingringsmonn på rundt et par km/t slik andre biler vanligvis har, og flere andre ting gjør at jeg aldri hadde klart å leve med en slik bil. Endret 13. desember 2020 av mrxx 4 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) mrxx skrev (På 13.12.2020 den 19.41): Hadde ikke tatt sjansen på å bestille et kinesisk elbilmerke uten å ha prøvekjørt, og satt meg godt inn i de relevante spesifikasjonene. Har sett litt på testturene til Bjørn Nyland i det siste med X-peng, og i utgangspunktet så ser jo bilene greie ut, men huff så mye tull og bug det er med den bilen. Ekstremt ukorrekt visning av strømforbruk, 6-7% feilvising på speedometeret og fryktelig mye unødvendige pling plong lyder, cc med maks 113 km/t og cc som er veldig av/på da den holder en veldig nøyaktig fart og ikke har et slingringsmonn på rundt et par km/t slik andre biler vanligvis har, og flere andre ting gjør at jeg aldri hadde klart å leve med en slik bil. Men nå er vel mye av pling plong på X-peng rettet opp. Du kan jo bare prøve å se på testturen til X-peng P7 på nettet,da snakker vi ultramoderne bil flere lysår fremfor europeerne. Det er bare å ta av seg hatten for hva kineserne kommer med av elbiler fremover. Fossil og hybrid blir nok temmelig raskt skjøvet ut i kulden når vippepunktet kommer i 24-25 og Toyota setter SSB i storskalaproduksjon. Da lader man så raskt og kjører så langt med ett lett batteri,at det ikke vil være noen hensikt å kjøpe fossil/hybrid lengre. Vippepunktet kommer ved SSB batterier,det blir en gamechanger på lik linje med turbin/jetmotoren som overtok for propell stempel på 50 tallet. Jet overtok og stempelmotor i fly var stein død. Slik tror jeg det blir med SSB også. SSB blir en stempelmotor-dødare som de sier i Sverige. Endret 15. desember 2020 av ACYBN18O 2 Lenke til kommentar
Andre2 Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Kinesisk statelig eid selskap ja... Totalt uaktuelt. 5 Lenke til kommentar
mrxx Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Har sett testene av X-peng P7 også, men det var en kinesisk utgave av bilen. Det var G3 bilen med norske skilter som han testet nylig jeg siktet til. Ikke en bil for alle. Den lagde pling-plong lyder ved vært eneste filskifte i cc, og var ikke mulig å skru av. Treg hurtiglading trekker også ned. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Hongqi ... uttales vel Hønk på norsk. "Kan jeg låne Hønk'en din?" 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 AJ830V5V skrev (11 minutter siden): Honki? 😂 Honqi Tonqi Blues...! 😉 Håper de erstatter alle plingplong-lydene med lyder fra en god, gammeldags westernfilm.... Galloppen fra sangen "Apache" i forskjellig volum etter trykket på "gasspedalen", hornet høres ut som hvinende kuler, og hovene som gallopperer år man setter på blinklysene. Og "hiyah! tuter ut når man trykker på hornet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Hadde vært flau av å kjørt rundt i et kinesisk eid bilmerke, et land som fører konsentrasjonsleirer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 YourBestFriend skrev (5 minutter siden): Hadde vært flau av å kjørt rundt i et kinesisk eid bilmerke, et land som fører konsentrasjonsleirer. Det inkluderer vel Volvo og Polestar i disse dager det. Politisk boikott kan for all del være på sin plass, men det er litt arbitrært å boikotte slike biler når de aller fleste av oss sitter med en kinesisk eller kinesisk-produsert mobiltelefon. 2 1 Lenke til kommentar
AJ830V5V Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 YourBestFriend skrev (22 minutter siden): Hadde vært flau av å kjørt rundt i et kinesisk eid bilmerke, et land som fører konsentrasjonsleirer. Slapp helt av. Deler til honkin blir produsert av ins... ansatte i akkurat de konsentrasjonsleirene, og de får goodwillpoeng for å bidra. Og hvis alle nordmenn kjøper en honki hver vi kanskje få økte laksekvoter laksekvoter til Kina. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Gavekort skrev (16 minutter siden): Det inkluderer vel Volvo og Polestar i disse dager det. Politisk boikott kan for all del være på sin plass, men det er litt arbitrært å boikotte slike biler når de aller fleste av oss sitter med en kinesisk eller kinesisk-produsert mobiltelefon. Hadde gitt mer effekt isåfall om vi kjøpte som gale, før EU innførte store import-avgifter som treffer Kina godt. Først få dem til å bruke milliarder på å skalere opp for å møte vårt marked, før man kutter markedet med store krav for utbedringer. F.eks oversikt over CO2 utslipp gjennom produksjonsfasen, litt slik Polestar står skikket godt for å komme igjennom allerede, som planlegger å ha sine årlige rapporter på dette mens de inviterer resten av bransjen i å gjøre det samme. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) YourBestFriend skrev (33 minutter siden): Hadde vært flau av å kjørt rundt i et kinesisk eid bilmerke, et land som fører konsentrasjonsleirer. Hvilket merke mobiltelefon har du? Hvilken PC? Hvilken TV? etc... Kan garantere at du eier mye som er laget av en land som fører konsentrasjonsleirer. Hvorfor skal du boykotte akkurat biler, men ikke alt det andre de produserer? Edit: Følgende jeg har på skrivebordet mitt nå er laget i Kina: Skjerm, MacBook Pro, Mus, iPhone, Høyttaler, PC, kamera, strømforsyning. Sikkert mer også, ikke alt det står opphavsland på. Endret 14. desember 2020 av Kajac 2 1 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Hei på deg, Mr. Gotcha! https://thenib.com/mister-gotcha/ 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Mr Burns skrev (19 minutter siden): Hei på deg, Mr. Gotcha! https://thenib.com/mister-gotcha/ Du kan selvsagt trekke den. Men når noen går så langt at de vil boycotte et produkt fordi landet som produserer produktet driver med suspekt aktivitet, så får de jaggu ta å boycotte alt, ikke begrense det til enkeltprodukter. Det er mitt poeng. 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Kajac skrev (2 timer siden): Du kan selvsagt trekke den. Men når noen går så langt at de vil boycotte et produkt fordi landet som produserer produktet driver med suspekt aktivitet, så får de jaggu ta å boycotte alt, ikke begrense det til enkeltprodukter. Det er mitt poeng. Nå handler jo denne artikkelen om en bil det er svæt aktuelt å boykotte. Jeg boykotter selvsagt volvo og polestar også, men artikkelen handler ikke om de. Det er stor forskjell på å nekte å bli sett i en slik bil og ha produkter fra Kina. Det er jo interessant at du skal kneble alle som mener noe negativt om kinesisk statlige selskaper bare fordi det er bortimot umulig å holde seg totalt borte fra produkter fra Kina. Det ironiske er at du ikke har noe poeng, du bare kaver. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 3 hours ago, Gavekort said: Det inkluderer vel Volvo og Polestar i disse dager det. Politisk boikott kan for all del være på sin plass, men det er litt arbitrært å boikotte slike biler når de aller fleste av oss sitter med en kinesisk eller kinesisk-produsert mobiltelefon. 3 hours ago, Kajac said: Hvilket merke mobiltelefon har du? Hvilken PC? Hvilken TV? etc... Kan garantere at du eier mye som er laget av en land som fører konsentrasjonsleirer. Hvorfor skal du boykotte akkurat biler, men ikke alt det andre de produserer? Edit: Følgende jeg har på skrivebordet mitt nå er laget i Kina: Skjerm, MacBook Pro, Mus, iPhone, Høyttaler, PC, kamera, strømforsyning. Sikkert mer også, ikke alt det står opphavsland på. Kan ikke si noe på det, men bil er mer enn ett verktøy eller en teknisk duppeditt. Det er et statussymbol på godt og vondt. Bilen sier noe om hvem du er. Man sender en beskjed med hvilket bilmerke man kjører og type bil. Masse blir produsert i kina ja, men dog selskapet som står bak er gjerne ikke det. Jeg tenker nå så at man trenger ikke å gjøre vondt verre. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Bengt Who skrev (På 14.12.2020 den 13.07): Nå handler jo denne artikkelen om en bil det er svæt aktuelt å boykotte. Jeg boykotter selvsagt volvo og polestar også, Da må du boikotte BMW også. iX3 er også produsert i Kina. BMW støtter m.a.o. regimet i Kina. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Da må du boikotte BMW også. iX3 er også produsert i Kina. BMW støtter m.a.o. regimet i Kina. Kan sikkert legge til en hel masse andre bilmerker/bilprodusenter, som enten produserer egne biler/modeller i Kina, eller er inne som deleier i andre merker som produseres der. Kina er verdens største bilmarked, så selvsagt vil alle ha en fot innenfor, også amerikanske bilprodusenter. Dessuten tid og avstand til markedet gjør det lurt å bygge fabrikker nær hovedmarkedet, for å redusere transportkostnader på både deler, råvarer, halvfabrikata og ferdige, gateklare modeller. 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Hanhijnn skrev (På 17.12.2020 den 8.42): Da må du boikotte BMW også. iX3 er også produsert i Kina. BMW støtter m.a.o. regimet i Kina. Niks, jeg må ingenting. Men jeg velger å boykotte bmw av mange grunner. Artikkelen handler uansett ikke om ix3 og det er dermed unødvendig å dra inn den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå