Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"New normal" etter pandemien?

Morromann

Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?  

120 stemmer

1. 1. Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?

• Nei, jeg støtter tiltakene under pandemien men ikke etter pandemien
      47
    • Ja
      20
    • Nei, men noen av tiltakene bør bli værende
      42
    • Nei, jeg støtter ikke noe tiltak under pandemien heller
      11

Anbefalte innlegg

Om man kan lære noe av pandemien? Defintivt. Feks tror jeg arbeidsgivere tillater folk i større grad hjemmekontor om man er litt halvsjaber, men likevel klarer å yte noe (billigere enn å måtte drasse ned på et kontor for å så gjøre alle sammen syke). Men munnbind og sosial avstand osv det tror jeg ikke man skal ha evigheter. Det går rett og slett mot menneskelig natur (med mindre man ikke er en enstøing, men de er et lite mindretall).  Samtidig så ser jeg ikke spritstasjoner ved butikker osv som en dum ide heller - det har jo alltids vært en vask ved panteautomaten.  Men tja fous på  god håndhygiene er ikke nødvendigvis så dumt det heller. Før man spiser, før man lager mat og etter man har vært på do. Norovirus har fekal-oral smittemåte dvs viruset må haike fra noens oppkast eller avføring til din munn. Dråpesmitte foregår kun om man faktisk er i nærheten noen spy eller om noen med viruset akkurat har gjort fra seg. Men nei ellers stort sett enig med Morromannen her, kan være greit å ikke gå av skaftet heller.  Kroppen består jo av en hel kilo med bakterier, uten dem hadde vi ikke klart å leve. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, WiiBoy said:

Uvanlige strenge tiltak som "spritflaske ved inngangen og kanskje med disken.". Det er jo tiltakene som får deg til å bruke nyordet "drakoniske" som er blitt populært blant konspirasjonsteoretikerne.

Nei, det der er bare noe dem plager oss med slik at folk blir så dritt lei at dem vil ta vaksinen, som er ett av hovedmålene.

1 hour ago, Evil-Duck said:

Det er fint at du skriver noe konkret for en gangs skyld, om det ikke blir flere drakoniske tiltak utover i 2021 så håper jeg du innser at ditt verdenssyn kanskje ikke er helt rett likevel og kanskje slutter å høre så mye på David Icke og hans disipler :) 

For å bruke eksempelet med frosken som blir kokt :

Du putter en frosk oppe i en kjele med kjølig vann, og den sitter der. Så øker du temperaturen på vannet gradvis og sakte, og frosken vil sitte der helt til den blir kokt levende. MEN om temperaturen på vannet skulle øke raskt, så ville den hoppet ut og overlevd.

Det er noe liknende som skjer med oss mennesker. Litt etter litt blir vår frihet og rettigheter tatt bort. Ikke for mye av gangen, for da ville folket gjort mer opprør, men nok til at agendaen ruller videre. De gjorde det samme med 911, og nå igjen med Covid-19. Det er en prosess og plan som tar lang tid, men de begynner å få dårlig tid så i 2020 økte dem tempoet, og som du kan se verden rundt, så protesterer da flere folk.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Evil-Duck said:

Og da er vi tilbake på vage analogier igjen :)  Vi får se Betroz hva som skjer når vaksinen kommer og immunitet bygges opp i befolkningen, om dommedagsprofetiene treffer denne gangen eller om han bommer nå og ;) 

Det blir null stress for deg da, som skal ta vaksinen gledelig, og sikkert også installerer en app på mobilen, som har en unik QR kode som viser at du er vaksinert. Så når du skal på sosiale ting, så scannes bare den QR koden og du er god som gull. Det er bare ikke der galskapen stopper, og derfor jeg setter meg så på bakbena her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Betroz said:

....

Det er noe liknende som skjer med oss mennesker. Litt etter litt blir vår frihet og rettigheter tatt bort. Ikke for mye av gangen, for da ville folket gjort mer opprør, men nok til at agendaen ruller videre. De gjorde det samme med 911, og nå igjen med Covid-19. Det er en prosess og plan som tar lang tid, men de begynner å få dårlig tid så i 2020 økte dem tempoet, og som du kan se verden rundt, så protesterer da flere folk.

....

Det er noe liknende som skjer med oss mennesker. Litt etter litt blir vår virkelighetsoppfatning og kritiske sans tatt bort. Ikke for mye av gangen, for da ville folket forstått, men nok til at agendaen ruller videre. De gjorde det samme med 911, og nå igjen med Covid-19. Det er en prosess som tar lang tid, men sakte og sikkert så drar konspirasjonsteoriene deg dypere og dypere ned i kaninhullet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Det blir null stress for deg da, som skal ta vaksinen gledelig, og sikkert også installerer en app på mobilen, som har en unik QR kode som viser at du er vaksinert. Så når du skal på sosiale ting, så scannes bare den QR koden og du er god som gull. Det er bare ikke der galskapen stopper, og derfor jeg setter meg så på bakbena her :)

Galskapen stopper nok ved enden av din fantasi, for det er nok i din fantasi at denne galskapen lever i beste velgående.

Hvor har du det fra at alle som vaksineres skal ha en unik QR kode på mobilen for å slippe inn steder?

Lenke til kommentar
Just now, fredrik2 said:

Hvorfor hittade de på ett virus och en pandemi för att kunna göra oss till robotar via vaccinering? Kunde de inte lika gärna gjort det med hjälp av dagens vacciner? Nestan alla barn blir vaccinerade och många vuxna blir det också. 

De trenger å vaksinere 7+ milliarder mennesker på Jorda, og for å få det gjennom så trenger dem en god nok unnskyldning. Hvis jeg skal gå for mye inn på hvorfor, så blir det litt off topic for mange her i denne tråden.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Betroz said:

De trenger å vaksinere 7+ milliarder mennesker på Jorda, og for å få det gjennom så trenger dem en god nok unnskyldning. Hvis jeg skal gå for mye inn på hvorfor, så blir det litt off topic for mange her i denne tråden.

Ok... jag tror de skulle klarat sig med dagens vacciner men vad vet jag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Betroz said:

Så "de" har en organisasjon som overlever årtier, etter årtier.. De organiserer gigantiske operasjoner som 911, hvor de dreper og ødelegger mye i USA for å kunne starte en krig mot terrorister kun for å få lagt restriksjoner på folk. Nå finner de opp et virus, slipper det løs i Kina og lar det spre seg rundt i verden. Et fantastisk virus som ikke noen andre enn de klarer å finne en kur mot, for da hadde jo planene røket. Nå skal de vaksinere hele verden (rart at de ikke lager nok vaksiner til hele verden da) for å gjøre de til "slaver".

Det er bare en svakhet med planen deres... BETROZ og hans fiberlinje... Helt umulig å stoppe selvsagt, for folkene som gjennomførte 911..

Dersom det var et snev av sannhet i det oppgulpet av en konspirasjonsteori, så hadde jo du og dine likesinnede blitt knust på et øyeblikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, WiiBoy said:

Det er bare en svakhet med planen deres... BETROZ og hans fiberlinje... Helt umulig å stoppe selvsagt, for folkene som gjennomførte 911..

Dersom det var et snev av sannhet i det oppgulpet av en konspirasjonsteori, så hadde jo du og dine likesinnede blitt knust på et øyeblikk.

Nei, jeg når ikke nok mennesker med min informasjon til at jeg er noen trussel mot dem. De fleste stoler på massemedia og myndighetene. Noe Covid året 2020 har vist seg.

Så kan jeg spørre meg selv om hvorfor jeg gidder å prøve å åpne øyene til folk her inne... Kanskje jeg heller skal bare la kortene falle der de faller, og så får folk ta konsekvensen av egne valg selv.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

...

Så kan jeg spørre meg selv om hvorfor jeg gidder å prøve å åpne øyene til folk her inne... Kanskje jeg heller skal bare la kortene falle der de faller, og så får folk ta konsekvensen av egne valg selv.

..men at det er dine øyne som er lukket er umulig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, WiiBoy said:

Så "de" har en organisasjon som overlever årtier, etter årtier.. De organiserer gigantiske operasjoner som 911, hvor de dreper og ødelegger mye i USA for å kunne starte en krig mot terrorister kun for å få lagt restriksjoner på folk. Nå finner de opp et virus, slipper det løs i Kina og lar det spre seg rundt i verden. Et fantastisk virus som ikke noen andre enn de klarer å finne en kur mot, for da hadde jo planene røket. Nå skal de vaksinere hele verden (rart at de ikke lager nok vaksiner til hele verden da) for å gjøre de til "slaver".

Jepp, konspirasjonsteoretikere gir rike maktmennesker alt for mye credit, i virkeligheten så er vel like sannsynlig at de er udugelige som utspekulerte.

Det er litt trist, for konspirasjonsteoriene tar fokus vekk fra mer realistiske problemstillinger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (49 minutter siden):

Icke ble fjernet (banned) fra Youtube, Facebook, og Twitter. Så noe ble gjort for å sensurere han.

Ingen hindrer han i å ytre seg, de vil bare ikke la han ytre det han ytrer på sin platform.

De, hvem nå de er, kunne jo sperret han inne eller tatt livet av han uten problemer om de er så mektige som de vistnok skal være..

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Morromann said:

Det ER folk der ute som ønsker en "new normal" som er rettet inn mot en verden hvor vi alle er sykelige bakteriofober med OCD LENGE ETTER at pandemien er over.

Jeg skjelver når jeg leser denne artikkelen:

https://www.bbc.co.uk/news/resources/idt-dc2d6e2d-3ab4-42de-8d03-bb7eda5fff8e

Med stor entusiasme jobber arkitekter for dystopiske fremtidige kontrolandskap som man skal sjekke temepraturen for å komme inn påm, menneskelig kontakt skal unngås, sterilt og kjemisk rensket for mikrober(også de gode). Dette er sinnsykt. Dette er ikke normalt. Dette er "the new f*cking normal" som ikke er normalt men sykelig.

Bekteriofobi og panikkangst for nærkontakt med våre medmennesker er "the new normal". Som sagt har jeg slitt med helseangst og OCD og det her er SYKERE enn noen angst jeg har hatt for mikrober tidligere. Mye mye mye MYE sykere. Jeg var aldri livredd for nærkontakt med mennesker. Og nå forteller enkelte medier at det er noe vi SKAL være.

Det verste er jo at de som skriver denne dritten virker superentusiastiske, som om de er lykkelige for at det ble en pandemi slik at de kan tenke ut slike syke ideer.

Jeg vil heller dø enn å leve i en menneskefiendtlig "new normal".

Det er mer:

https://www.technologyreview.com/2020/03/17/905264/coronavirus-pandemic-social-distancing-18-months/

Sosial distanse er noe vi skal leve med for evig og alltid så lenge det er et eller annet menneske ute i verden som har viruset selv om det er oppnådd flokkimmunitet. New normal.

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-05-30/coronavirus-masks-are-here-to-stay-even-after-covid-goes-away

5 år etter viruset. Folk møtes kun til online-fester; man ler av at man gjorde noe så dumt som å være sosiale og møtes i det virkelige liv, alle jobber hjemme og møter ikke noe så dumt som kolleger å bli kjent med og knytte bånd med. Vidunderlige nye antisosiale og dehumaniserte verden, og de som promoterer virker glødende entusiastiske over det:

https://www.cognizant.com/futureofwork/whitepaper/after-the-virus

Ingen av linkene er konspirasjonslinker. Det er folk der ute som har forelsket seg i en dystopi hvor menneskelig nærhet er noe som hører fortiden til samt en syk og historieløs ide om "det bakterie- og virusfrie samfunnet" noe som er en illusjon og vil ødelegge det menneskelige immunsofrsvaret fullstendig. Samtidig som det vil ødelegge oss fullstendig som mennesker. Avskyelig.

Dette er ikke noe liv. Dette er ekistens. Jeg sier det bare og jeg sverger ved mitt liv; jeg støtter tiltak kun så lenge pandemien varer men er 100% kompromissløs på at jeg ikke vil godta noen "new normal" den dagen pandemien er over; isåfall er det bare å rydde plass til meg i demonstrasjonene. Det finnes ting i livet det er verdt å kjempe mot og "new normal" bør etthvert menneske som er glad i det som gir våre liv mening stå opp mot. "New normal" er menneskefiendtlig, dystopisk, hysterisk, anti-vitenskapelig(virus og bakterier er nødvendig i økosystemene)men sikkert en drøm for ondskapsfulle og psykopatiske mennesker som hater det som er godt og naturlig i andre menneskers liv.

De som ønsker "new normal" hater dette:

xromanian-supporters.jpg.pagespeed.ic.3e

Og dette:

central-park-1684x936.jpg

Dette:

club-01-gq-23jan19_b.jpg

og dette:

58685338-colleagues-eating-in-office-dur

Men de ELSKER dette:

ey-office-work-with-coworkers.jpg

Og dette:

p08f8jvr.jpg

Og dette:

Og

Og dette:

1590984894_untitled-design-2.png?impolic

Og dette:

file7aww6zybrrc1ghwcdd62-1591590080.jpg

Ny-normalistene ønsker ikke slike tiltak kun for pandemien. De ønsker dem for evig og alltid. Hvorfor? Mobbeofre kanskje som er bitre på andres gleder og livsutfoldelse? Ønsker om kontroll? Who knows?

Jeg har vært enig i mye av det du har skrevet til nå men denne var helt skivebom. Det er mange som ønsker en del av lærdommen fra dette året inn i livet videre som:

- begrense unødige flyreiser
- få mindre rush i biltrafikken mot og i byene
- åpne mer for hjemmekontor og fjernstudier på typiske "du må være her" steder
- mulighet til å se kinofilmer hjemme i egen stue

Og mange andre nyvinninger man kan dra ut av dette året uten at det skal være en tullete sort/hvitt med ytterkanter debatt.

Endret av Theo343
  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Theo343 said:

Og mange andre nyvinninger man kan dra ut av dette året uten at det skal være en tullete sort/hvitt med ytterkanter debatt.

Som....

Par kommer ikke til å dra på fysisk date lenger, eller har fysisk sex. De bare møter hverandre online foran et kamera og gjør sitt fornødende der. Befolkingen på Jorda går ned, og onkel Bill Gates får ønsket sitt oppfyllt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...