Drogin Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) https://www.aftenposten.no/norge/i/eKGgml/sms-er-hoeyt-politisk-spill-og-faglige-raad-som-ble-vraket-slik-aapnet Aftenposten avslører altså at regjeringen i det stille trosset råd fra FHI og helsedirektoratet, og gav etter for og nærmest sleika NHO og industri lobbyister opp etter ryggen, og tillot polakker og Litauere i store mengder komme inn i landet uten karantene. Dette høres ut som så dårlig dømmekraft at dkvalifiserer til landssvik! Kan vi forvente noen straff her? Jeg vil se de ansvarlige, inkl Erna, Bent og sekretærer i fengsel. Endret 12. desember 2020 av Drogin 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Vi er på 102 plass i verden hvis man måler på antall smittede pr million, landene som er bedre enn oss er stort sett land jeg antar ikke tester i noen særlig grad Vi er også på 31. plass i verden blant antall tester pr million. hvilket betyr at vi tester ganske mye folk. Antall døde pr million så er vi på 109 plass, landene under oss er igjen land jeg tror ikke tester eller vet om folk dør av eller med corona. Ja, det var kanskje en feiltagelse det de gjorde der, men hvis man ser på hvordan regjeringen og Norge har håndtert krisen, så er vi faktisk veldig, veldig gode. Nå har regjeringen vært samlet rundt det meste hele veien, så er ikke Solberg og Høie som skal ha all æren for at det har gått så bra som det har. Endret 12. desember 2020 av Baranladion 2 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Vi er ilockdown og kan ikke feire jul pga dette. Det norske folk og Helsedir, og Norges demografi har æren for at vi klarer oss relativt bra, ikke regjeringen. Om dette går bra er det på tross av regjeringen! Det blir nesten litt som at regjeringen innfører en ny medisin til spedbarn pga en lobbyist, som dreper mange spedbarn. Du komme med argument om at Norge har lav spedbarnsdødelighet uansett, men det ville ikke forandret på skandalen Endret 12. desember 2020 av Drogin 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Drogin skrev (3 minutter siden): Vi er ilockdown og kan ikke feire jul pga dette. Det norske folk og Helsedir, og Norges demografi har æren for det, ikke regjeringen. Om dette går bra er det på tross av regjeringen! Det er vel ytterst få som ikke får feiret jul? Regjeringen har fått frem alvoret, slik at det norske folk har skjønt alvoret. selvfølgelig har de ikke håndert alt perfekt og uten grunnlag for kritikk, men slikt er kun mulig å se i ettertid Det har hele tiden ligget i kortene at bølge nr 2 kom på høsten/vinteren, om det er utelukkende innreisende polakker skyld tviler jeg sterkt på. Endret 12. desember 2020 av Baranladion 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2020 Baranladion skrev (1 minutt siden): Det er vel ytterst få som ikke får feiret jul? Regjeringen har fått frem alvoret, slik at det norske folk har skjønt alvoret. selvfølgelig har de ikke håndert alt perfekt og uten grunnlag for kritikk, men slikt er kun mulig å se i ettertid Det er bullshit og det vet du. Både FHI og Helsedir var tydelige. Allikevel prioriterer regjeringen vennene sine i næringslivet over en SMS til lobbyister. Det er nærmest korrupsjon Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Drogin skrev (4 minutter siden): Det er bullshit og det vet du. Både FHI og Helsedir var tydelige. Allikevel prioriterer regjeringen vennene sine i næringslivet over en SMS til lobbyister. Det er nærmest korrupsjon Hva er bullshit? At folk får feiret jul? Hvilke holdepunkter har du får at FHI sine råd og vurderinger ville gjort situasjonen bedre i Norge? Og jeg sier ikke at det ikke var feil å la polakkene komme inn uten karantene, men jeg sier at håndteringen totalt sett her til lands, er i verdenstoppen. Hvis dette er utelukkenden befolkningens skyld, betyr ikke det at vi ikke hadde trengt noen råd fra verken regjering eller FHI? Vi åpnet også utesteder osv i sommer/høst, i et forsøk på å holde næringslivet litt igang, jeg antar det er en del av vurderingen når det gjelder utenlands arbeidskraft også, for å lette opp litt for de store økonomiene i landet. Endret 12. desember 2020 av Baranladion 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå