Haeven Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 Hei! Kjøpte meg noen nye SATA kabler, og glemte hvor de to gamle var plassert i MB. Har en m2 disk så windows booter, men jeg finner ikke de gamle diskene som før var E og D. Hvordan kan jeg finne dem igjen? Må jeg bare prøve meg fram med sata kablene helt til jeg finner igjen riktig port? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Har du sjekket Diskbehandling? Kanskje de bare mangler bokstav. Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Hårek skrev (5 timer siden): Har du sjekket Diskbehandling? Kanskje de bare mangler bokstav. Finner bare dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 For M2 er det ofte slik at porten deler ressurser med en SATA-port. Sjekk hva som står i manualen til hovedkortet. Meget mulig at dette er tilfelle her, noe som betyr at du må benytte en annen sata-port. Lenke til kommentar
J!nx Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Er garantert M.2'en som bruker den SATA porten Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Les hovedkortmanualen. Der står det hvilke SATA porter som blir deaktivert når du bruker M.2-disk. Manualen finner du på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Takker for hjelp! Men jeg klarer ikke finne ut om SATA 1-6 er deaktivert. Her er manualen https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/SocketAM4/ROG_STRIX_B450-E_GAMING/E14929_ROG_STRIX_B450-E_GAMING_UM_V2_WEB.pdf Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) Du har 3 stk M.2-spor. 2 av disse for lagring og 1 for wifi. Utdraget under er fra side IX og 1-2 Endret 13. desember 2020 av Thor. 1 Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Thor. skrev (1 time siden): Du har 3 stk M.2-spor. 2 av disse for lagring og 1 for wifi. Utdraget under er fra side IX og 1-2 Vis skjult innhold Takker! Da fant jeg den ene. Flyttet begge SATA kablene til midten (SATA 3/4). Men finner likevel ikke den siste? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Det står ingen ting i manualen om at portene 1-4 skal bli deaktivert. Er du sikker på at kabelen sitter skikkelig i begge endene? Prøv å ta ut og sette inn kabelen på disken(e) som ikke dukker opp. Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 14. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2020 Thor. skrev (16 timer siden): Det står ingen ting i manualen om at portene 1-4 skal bli deaktivert. Er du sikker på at kabelen sitter skikkelig i begge endene? Prøv å ta ut og sette inn kabelen på disken(e) som ikke dukker opp. Sitter i begge ender og har kjøpt nye kabler. Kan være at den ene disken kanskje bare er ødelagt? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Sitter strømkontakten skikkelig fast også? Har du prøvd portene 1 og 2? Lenke til kommentar
Haeven Skrevet 14. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2020 Thor. skrev (5 timer siden): Sitter strømkontakten skikkelig fast også? Har du prøvd portene 1 og 2? Jepp! Fikk bare opp den ene disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå