tepe2 Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 Heisan. Jeg har dessverre lite peiling på spill. Men min sønn vil ha Fifa til sin Playstation 4. Og eventuelt et nytt bilspill. Jeg har tenkt å bestille fysiske spill. Hvilket Fifa-spill er mest aktuelt? Dette?: https://prisguiden.no/produkt/fifa-21-455181 Han er veldig bilinteressert. Spesielt sportsbiler i prisklasse uoppnåelig Så et bilspill med god grafikk og godt utvalg av "virkelige" biler kan passe bra. Tenker Gran Turismo står for tur denne gang. Men jeg blir litt forvirret av varianter og prisforskjeller på spillene: https://prisguiden.no/produkt/gran-turismo-sport-242528 hva i alle dager skal jeg velge her? Hva er forskjellene? Hva passer best for 12-åring? Hilsen rådløs Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Ingen gamere her inne? Ingen som vet forskjellen på Elkjøps to varianter av Fifa 21? Eller de to variantene av Gran Turismo? Får man virkelig et fullverdig spill til kr 99? Lenke til kommentar
Måsadåtten Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 tepe2 skrev (2 timer siden): Ingen gamere her inne? Ingen som vet forskjellen på Elkjøps to varianter av Fifa 21? Eller de to variantene av Gran Turismo? Får man virkelig et fullverdig spill til kr 99? Lite kunnskap om bilspill. Vedrørende fifa er det vel ekstrabonuser til fut(fifa ultimate team) hvor man kjøper fotballkort inne på spillet, som er det fordyrende leddet, og dermed forskjellen på utgavene. Så hvordan han spiller fifa her det som avgjør om dette har noen hensikt eller ei. Personlig spiller jeg kun kamper av vanlig sort, så aldri satt med inn i hvordan dette virker. Lenke til kommentar
sindreey Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) Heisann, Fifa 21 som du linker til er en vanlig versjon til Playstation 4: https://prisguiden.no/produkt/fifa-21-455181 (La med kopi av link også her..) Forslag til bilspill til sønnen din kan være Dirt 5, litt mer lekent enn Gran Turismo! Kan passe godt til en på 12 år - link her: https://prisguiden.no/produkt/dirt-5-440410 Gran Turismo spillet som du linket til er et fullverdig spill men litt eldre, derfor er det litt billigere. Dirt 5 som jeg linket til over er nytt og kom ut i november, derfor koster det litt mer 😁 Endret 13. desember 2020 av s1mple Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2020 Tusen takk folkens. Skal bestille de to jeg nevnte. Så skal jeg også se litt på Dirt 5. Kanskje det blir neste gang igjen. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Min sønn har nå tatt i bruk Gran Turismo. Kjøpte fysisk utgave på cd til han. Men lurer på noe. Hvordan får vi lagret alt han gjør i spillet? Han mener det må kobles til nett for å få lagret. Jeg har koblet Playstation til hjemmenettverket trådløst nå. Oppdatert Playstationen. Men nå har det også startet en programvareoppdatering: Den er på utrolige 53,359 GB. Teksten under er: "Hvis du ikke vil bruke nettverksfunksjonene i programmet, kan du hoppe over oppdateringen og starte programmet nå" Hva er egentlig dette? (Beklager er ikke så inne på dette) Endret 27. desember 2020 av tepe2 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 tepe2 skrev (På 12.12.2020 den 22.44): Heisan. Jeg har dessverre lite peiling på spill. Men min sønn vil ha Fifa til sin Playstation 4. Og eventuelt et nytt bilspill. Jeg har tenkt å bestille fysiske spill. Hvilket Fifa-spill er mest aktuelt? Dette?: https://prisguiden.no/produkt/fifa-21-455181 Han er veldig bilinteressert. Spesielt sportsbiler i prisklasse uoppnåelig Så et bilspill med god grafikk og godt utvalg av "virkelige" biler kan passe bra. Tenker Gran Turismo står for tur denne gang. Men jeg blir litt forvirret av varianter og prisforskjeller på spillene: https://prisguiden.no/produkt/gran-turismo-sport-242528 hva i alle dager skal jeg velge her? Hva er forskjellene? Hva passer best for 12-åring? Hilsen rådløs Heisann🙂 Eg ville kjøpt fifa 21 og gran turisme sport/dirt 5. Dirt 5 er ett helt nytt bilspill med 8 forskjellige typer kjøring/biltyper/baner. Ett meget kjekt spill uansett alder🙂 Mvh Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Leste ikke videre før eg svarte, og så da at en hadde svart ganske så likt som meg😀 Bra han likte spillene👍🙂 Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Konsollspill er ikke hva det en gang var nei - det er mange filer som kopierer seg på disken til PS4 maskina for hvert spill man kjøper. De har rett og slett blitt det pcer har vært hele veien. Det man dog skal passe på for 12 åringen er at hen ikke begynner å gå inn på masse betalfunksjoner som dessverre er vanlige selv i det som en gang var et uskyldig spill som FIFA. Men det går garantert greit om man ikke legger inn kortnummer noe sted (og nå skal alt man kjøper på nett verifiseres med Bank ID i følge nytt EU direktiv nærmest uansett) . Står litt om de ulike utgavene av FIFA her https://help.ea.com/en-sg/help/fifa/fifa-21/fifa-21-editions/ For en 12 åring er standard mer enn godt nok Endret 27. desember 2020 av William_S Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 tepe2 skrev (44 minutter siden): Min sønn har nå tatt i bruk Gran Turismo. Kjøpte fysisk utgave på cd til han. Men lurer på noe. Hvordan får vi lagret alt han gjør i spillet? Han mener det må kobles til nett for å få lagret. Jeg har koblet Playstation til hjemmenettverket trådløst nå. Oppdatert Playstationen. Men nå har det også startet en programvareoppdatering: Den er på utrolige 53,359 GB. Teksten under er: "Hvis du ikke vil bruke nettverksfunksjonene i programmet, kan du hoppe over oppdateringen og starte programmet nå" Hva er egentlig dette? (Beklager er ikke så inne på dette) Hei igjen. Han kan fint gå inn å spille mens det laster ned. Når det er ferdig lastet ned så avslutter du spillet og starter det igjen, da vil det installere seg sjøl. Playstation bør være koblet til nett ja for maximal opplevelse og nedlasting og dette du nevner med lagring. Enkelte spill må man faktisk ha internett på for å i det hele tatt få lov å spille spillet. Litt surt, men har med at du må godkjenne reglene til spillet og slikt. Men det høres ut som at du klarer dette meget bra🙂 Håper det ordnet seg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Det som william sier er ekstremt viktig. Angående fifa ultimate team og pakkekjøp. Ikke kjøp en eneste pakke til sønnen din. La heller la han lære seg og kjøpe og selge spillere til rett tid osv. Søk på youtube om ultimate team så finner man mye hjelp om hvordan å skaffe seg ett bra lag. Eg snakker av erfaring. Angående pakke kjøp. Brukte rundt 5000 kr i året på pakkekjøp men fikk aldri noen "god" spiller i pakkene. Var totalt avhengig. Eg spiller fifa enda, men bruker ikke penger på det. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 (endret) Knetten82x skrev (5 minutter siden): Det som william sier er ekstremt viktig. Angående fifa ultimate team og pakkekjøp. Ikke kjøp en eneste pakke til sønnen din. La heller la han lære seg og kjøpe og selge spillere til rett tid osv. Søk på youtube om ultimate team så finner man mye hjelp om hvordan å skaffe seg ett bra lag. Eg snakker av erfaring. Angående pakke kjøp. Brukte rundt 5000 kr i året på pakkekjøp men fikk aldri noen "god" spiller i pakkene. Var totalt avhengig. Eg spiller fifa enda, men bruker ikke penger på det. Nei hva gjelder FIFA, NHL osv så setter jeg mest pris på en friendly match med venner jeg. Kan bli litt krangling der og da men det er glemt fort. Er litt den gamle skolen hva gjelder spill, har man betalt for det så har man betalt for det og skal ikke trenge å betale noe mer. Endret 27. desember 2020 av William_S Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 27. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2020 Jeg er ganske bevisst på dette med kjøp i spill, også når han spiller på pc. Faktisk er han det selv også. En stund siden jeg kjøpte Playstation til han, men jeg mener å huske at jeg laget et passord eller noe, når det gjelder kjøp. Han kan uansett ikke kjøpe noe uten at jeg godkjenner det. Og ikke vil han gjøre det uten å spørre først uansett. Har ikke kjøpt til nå, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Takk for tips. Skal se om han er interessert i å lære litt om kjøp og salg. Han har drevet litt med det på mobilen. Lurer på hvorfor PS laster ned en oppdateringsfil på 53 GB til Gran Turismo, det må jo være hele spillet? Er det slik at hele spillet lastes ned? Hvorfor? Kunne jo egentlig ha latt være og kjøpt fysisk cd da, og heller bare betalt for nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå