Sjørøver Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Kan noen anbefale noen gode spill fra rundt år 2000 som egner seg på steamdeck? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars torbjornhb skrev (26 minutter siden): Takk for godt svar. Greia er at jeg respekterer produsentene såpass at da faller dette bort. Hvis du vil spille gamle titler på lovlig vis så tror jeg Nintendo har et ganske stort utvalg som en type abonnementstjeneste for Switch. Ellers finnes det utstyr som lar deg kopiere innholdet fra de gamle spillkassettene dine og lagre det som filer på pc, de kan du da kjøre med egnet programvare. Det er lov. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars :utakt skrev (41 minutter siden): Hvis du vil spille gamle titler på lovlig vis så tror jeg Nintendo har et ganske stort utvalg som en type abonnementstjeneste for Switch. Ellers finnes det utstyr som lar deg kopiere innholdet fra de gamle spillkassettene dine og lagre det som filer på pc, de kan du da kjøre med egnet programvare. Det er lov. Takk for tips. Ja det blir nok en Switch 2 når den kommer 🙂 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Det blir nok en slik en På meg Ikke det at jeg er blodfan av Devil May Cry 2, men jeg digger den ene maskina jeg har nå, Anbernic RG35xx SP, fordi dne er clamshell. Rettroid Pocket Flip 2 er kraftig nok for Sega Saturn, og de jobber med Linux til den også. 1 1 Lenke til kommentar
Solicitous Skrevet fredag kl 07:12 Del Skrevet fredag kl 07:12 Heisann, noen som fortsatt har en gammel NES-maskin? Jeg sikra meg to stk for mange år siden, og det er pur nostalgi å ta frem Mario Bros når hjernen må stresses ned 🙂 (det første spillet med røra) Men har fundert sånn over følgende (siden jeg ikke har klart mer enn litt over 40 level) - noen som vet? : 1. Hvor mange level fins det? 2. Hva er forskjellen på game A og game B? Kan ikke si jeg har lagt merke til noen. 3. Kan man rett og slett ikke få flere liv enn det ene man får etter passerte 20.000 poeng? (har testa å ta ta alle pengene på hvert brett, ikke brukt pow, klart bonus på alle level etc, uten at det påvirker noe, også passert ganske stor totalsum uten at det plinger igjen) Frustrert iblant 🤣 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet fredag kl 07:24 Forfatter Del Skrevet fredag kl 07:24 Solicitous skrev (11 minutter siden): Hva er forskjellen på game A og game B? Kan ikke si jeg har lagt merke til noen. Internett sier at game B er vanskeligere. Fiendene er raskere og det kommer oftere ildkuler. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet fredag kl 10:16 Del Skrevet fredag kl 10:16 Solicitous skrev (3 timer siden): Heisann, noen som fortsatt har en gammel NES-maskin? Jeg sikra meg to stk for mange år siden, og det er pur nostalgi å ta frem Mario Bros når hjernen må stresses ned 🙂 (det første spillet med røra) Men har fundert sånn over følgende (siden jeg ikke har klart mer enn litt over 40 level) - noen som vet? : 1. Hvor mange level fins det? 2. Hva er forskjellen på game A og game B? Kan ikke si jeg har lagt merke til noen. 3. Kan man rett og slett ikke få flere liv enn det ene man får etter passerte 20.000 poeng? (har testa å ta ta alle pengene på hvert brett, ikke brukt pow, klart bonus på alle level etc, uten at det påvirker noe, også passert ganske stor totalsum uten at det plinger igjen) Frustrert iblant 🤣 Jeg er ikke en stor Mario fan, så jeg googla om Super Mario Bros How many worlds are there in Super Mario Bros? The game consists of eight worlds, each with four sub-levels or stages. Underwater stages contain unique aquatic enemies. Bonuses and secret areas include more coins, or warp pipes that allow Mario to skip directly to later worlds. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet fredag kl 12:19 Del Skrevet fredag kl 12:19 Solicitous skrev (5 timer siden): Heisann, noen som fortsatt har en gammel NES-maskin? Har fire 😆 må være såpass på retrokafeen. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet fredag kl 12:29 Forfatter Del Skrevet fredag kl 12:29 @TailzoSer ut som du spurte om, og fikk informasjon om, Super Mario Bros. Mario Bros er noe annet. Spoiler 3 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet fredag kl 12:49 Del Skrevet fredag kl 12:49 :utakt skrev (19 minutter siden): @TailzoSer ut som du spurte om, og fikk informasjon om, Super Mario Bros. Mario Bros er noe annet. Vis skjult innhold Ah! Så bra du oppklarte det 😊 Takk, og beklager! Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet fredag kl 17:14 Del Skrevet fredag kl 17:14 Solicitous skrev (9 timer siden): Heisann, noen som fortsatt har en gammel NES-maskin? Jeg sikra meg to stk for mange år siden Jeg hadde en slik når jeg var sånn ca 10-12 år. Den har etter hvert blitt borte (gitt bort, solgt... jeg husker ikke). Men jeg kjøpte en gammel en, pluss noen spill, for et par-tre år siden. Men det blir ikke helt det samme å spille det på en LCD skjerm. Har et par gamle CRT monitorer, men har ikke tatt steget til å prøve å finne ut hvordan jeg kan koble den til en av disse. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden (endret) For meg er det litt rart å tenke på Nintendo Wii er gammel og "retro", jeg syns ikke det er så lenge siden den kom... Jeg lastet ned Donkey Kong Country Returns og ga det en runde. Oppskalert til 1080p ser det jo like bra ut som hvilken som helst moderne plattformer, om du spør meg. Kult spill, jeg tror jeg skal kjempe meg gjennom! Endret 15 timer siden av :utakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå