Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vidor skrev (På 16.8.2024 den 5:59 AM):

444 konsoller for å bruke SEGA Genesis :)

Han burde bli tipset om MiSTer …

Det blir jo ikke helt det samme da. Han her er en samler først og fremst.

Personlig har jeg:

Commodore 64 breadbox
Commodore 64C
Commodore 128
Amiga 500 "Chickenlips"
Amiga 500
Amiga 500+
Selvbygget 486DX2 PC (i Brick-kabinett)
Brick Pentium 133 MHz PC
Nintendo NES

Og masse tilbehør som diskettstasjoner til Commodore, Commodore 1084S monitor +++ og en del spill i originalesken.

En del av dette er overhalt, refurbished, reparert og klargjort for "fremtiden". Og jeg har planer for noe av det andre utstyret.

Jeg kunne spart mange tusenlapper, og masse plass på å heller bruke MISTer eller emulere. Men for meg er det verdt det for å ha den originale hardwaren. Det blir en hobby, og noe å pusle med om høsten og vinteren.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Når vi snakker om spilling på original hardware. Nintendo DS / 3DS er en av maskinene som har en del spill der det ofte lønner seg å spille på original hardware. Datteren min har en Nintendo DSi som ikke fungerer lenger. Jeg har lest meg frem til at det sannsynligvis er wifi- / nett-kortet som ikke fungerer / har løsnet. Jeg kjøpte en ny del med tanke på å fikse den, men det ble veldig smått, så jeg vet ikke om jeg kommer til å få det til.

En av mine andre døtre har en 3ds, men hun har muligens rotet den bort. Begge ser ut til å savne maskinene sine. Kjøpe "nye" eller ei? Særlig 3ds er dyre... 🤔

20240827_083012.jpg

Endret av Tailzo
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (15 minutter siden):

@Tailzo Hvis du går for å kjøpe ny anbefaler jeg at du sender ut en forespørsel i denne Facebook-gruppa. Det kjøpes og selges alt mulig av spill og konsoller der inne, og folk virker å være veldig greie når det kommer til verdivurdering og priser. 

https://www.facebook.com/groups/RetroGameBrothers

Tusen takk 🙏

Jeg har søkt om medlemskap. Da venter jeg og ser hva som dukker opp.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk kjøpt meg en fungerende svart 3DS på finn for 200 kr. Kjøpte før det en DS til en 100-lapp, men den viste seg å være spottete i touch-responsen. Fungerte dog helt fint for spill som ikke trengte touch. Kjøpte etter det en svart DS som knapt var brukt, men den manglet batteri. Problemet med den var at en av batteri-fjærene var bøyd så mye at den manglet en del. Denne lot seg bøye til slik at det fungerte, men jeg måtte kjøpe "nytt" batteri. Originale batteri er klart best selv om de er noen år. Nye 3rd party batterier kan være av ekstremt lav kvalitet og bør testes eller i det minste sjekkes godt opp før kjøp.

Greia er at man kan få seg billig utstyr om en leter litt. Jeg har nå 2 DSer og en 3DS for under 500 kr tilsammen for hardware. 

Har endt opp med å sette det beste batteriet i den svarte DS-konsollen og den blir mest brukt.

Nintendo skal i alle fall ha skryt for batteriene sine som er utrolig holdbare gitt hvor gamle konsollene er. Langsiktig har de nok tjent godt på ha så god kvalitet.

Edit: Omtaler DS lite som DS

Edit2: Omtalte DS Lite som DS lite 

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 25.8.2024 den 5:09 PM):

Det blir jo ikke helt det samme da. Han her er en samler først og fremst.

Personlig har jeg:

Commodore 64 breadbox
Commodore 64C
Commodore 128
Amiga 500 "Chickenlips"
Amiga 500
Amiga 500+
Selvbygget 486DX2 PC (i Brick-kabinett)
Brick Pentium 133 MHz PC
Nintendo NES

Og masse tilbehør som diskettstasjoner til Commodore, Commodore 1084S monitor +++ og en del spill i originalesken.

En del av dette er overhalt, refurbished, reparert og klargjort for "fremtiden". Og jeg har planer for noe av det andre utstyret.

Jeg kunne spart mange tusenlapper, og masse plass på å heller bruke MISTer eller emulere. Men for meg er det verdt det for å ha den originale hardwaren. Det blir en hobby, og noe å pusle med om høsten og vinteren.

Har gammel Commodore og Atari  jeg også usikker på hvem modell arvegods etter min far 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 timer siden):

Spilte gjennom Soul Blazer (SNES) i går og i dag. Lenge siden sist, det var et hyggelig gjensyn. :)

 

Kult! Det vil jeg også gjerne gjøre en gang 🙂

Jeg har forresten en litt tom plass for retro spill. Tenkte å ta frem noen flere gamlr spill (maks tre per konsoll) og konsoller (kanskje 4 stykker?), men sliter med å finne gode løsninger. Har søkt etter glassmonter, glasshyller, osv. Finner liksom ikke helt det jeg ser for meg. Har noen av dere noen kule, eller inspirerende eksempler?

Hyllene er 21 cm i dybden.

20240902_102919.jpg

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...