Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før

Anbefalte innlegg

vidor skrev (På 4.8.2024 den 1:18 PM):

Denne ser ut som en PlayStation controller PS1 / PS2 USBifisert

Du kan vel bruke original med USB-adapter fra AliExpress.com

Ikke dumt! Men har du prøvd selv? 

Hvis ikke er 50 - 100.- overkommelig altså. Hadde vært artig om det fungerte å gammelmaskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 6.8.2024 at 7:27 PM, Valmeth said:

Ikke dumt! Men har du prøvd selv? 

Hvis ikke er 50 - 100.- overkommelig altså. Hadde vært artig om det fungerte å gammelmaskinen.

Har adapteren men har faktisk aldri testet det sammen med en pad. Problemet er at kontaktene på printkortet på dem slutter å virke etterhvert.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Så da har jeg vært innom på min årlige tur på retromessa.

Syntes opplegget i år var dårligere enn i fjor, blant annet fordi at de ikke hadde satt ut noen stoler ved spillmaskinene (så alle måtte stå og spille)

Sånt blir litt slitsomt i lengden.

Men fikk kjøpt noen ting, blant annet ny gameboy med tilhørende Donkey Kong spill.

Nintendo Lime Green Console (GBC)

• Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 16.8.2024 den 8:36 AM):

Ikke bare en, men to Sega "Tower of Power". Respekt.

Tipper han spiller masse Sega CD 32X. :wee:

Kult! Han hadde det meste, ja 😅

For de som vil ha en ny dings til å spille retrospill, som anbernic rg35xx sp, så starter det et "back to school sale" snart. Jeg er veldig fornøyd med min, og anbefaler den til alle som vil spille opp til ps1 håndholdt. 

Screenshot_20240819_094354_AliExpress.jpg

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 minutter siden):

@Tailzo Nå fikk jeg opp reklame for en RG40XXV. Sjelden har vel uttrykket "same shit, new wrapping" passet bedre enn på denne kontinuerlige strømmen av håndholdte fra Anbernic. :) 

De har avslørt at de jobber med en "cube" inspirert variant også 🤣

Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 minutter siden):

Cube er allerede ute. Nå må du følge med!!! 😂

Det er du som må følge med! Det kommer en ny variant av den også, med H700-chipen (tror jeg, i all fall dårligere specs enn Cube) fra "alle" de andre Anbernicene som nylig har kommet.

Helt vilt hvor mange de pumper ut. Tror til og med de verste hoarderne begynner å få nok Anbernicer nå snart 😂

Lenke til kommentar
HansiBanzi skrev (19 minutter siden):

Det er du som må følge med! Det kommer en ny variant av den også, med H700-chipen (tror jeg, i all fall dårligere specs enn Cube) fra "alle" de andre Anbernicene som nylig har kommet.

Helt vilt hvor mange de pumper ut. Tror til og med de verste hoarderne begynner å få nok Anbernicer nå snart 😂

Haha! Lurer på om han i "Retro Game Corps" snart må kjøpe seg nytt hus for få plass til alle disse dingsene. Han tester jo alle! 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 timer siden):

Cube er allerede ute. Nå må du følge med!!! 😂

HansiBanzi skrev (2 timer siden):

Haha, jeg smilte godt. Det er jo vanvittig hvor mange dingser de gir ut. Jeg velger å se på det som et luksusproblem 😅

Den nye Retroid Pocket ser fin ut

https://youtu.be/_-40ueZ25MI?si=Efbmn5W8qLxjVAYH

Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

Haha! Lurer på om han i "Retro Game Corps" snart må kjøpe seg nytt hus for få plass til alle disse dingsene. Han tester jo alle! 

Russ ordnet seg eget studio for en stund tilbake. Boden ble for liten 😆

Lenke til kommentar

Jeg sitter og kikker på Anbernic Arc. Som gammel Sega-entusiast så slår nostalgien inn hardt her. Bare så utrolig ergerlig at maskinvaren de valgte ikke er sterk nok til å emulere Saturn ordentlig. Snakker om missed opportunity! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (11 timer siden):

Jeg sitter og kikker på Anbernic Arc. Som gammel Sega-entusiast så slår nostalgien inn hardt her. Bare så utrolig ergerlig at maskinvaren de valgte ikke er sterk nok til å emulere Saturn ordentlig. Snakker om missed opportunity! 

Du og jeg tenker helt likt! Jeg bare håper de gir ut en ny versjon som kan kjøre Sega Saturn perfekt. 

Men når vi snakker om Anbernic. de må jo enten annonsere, eller i alle fall "tease" noe hver uke. På Reddit så jeg nå et bilde av en boks, der deler av navnet er "Model No. RG406". Som betyr oppfølger til Anbernic 405, en 4:3 håndholdt som kunne kjøre opp til Dreamcast og n64 (og bittelitt ps2/ gamecube/saturn). 🤣

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (10 minutter siden):

Du og jeg tenker helt likt! Jeg bare håper de gir ut en ny versjon som kan kjøre Sega Saturn perfekt. 

Men når vi snakker om Anbernic. de må jo enten annonsere, eller i alle fall "tease" noe hver uke. På Reddit så jeg nå et bilde av en boks, der deler av navnet er "Model No. RG406". Som betyr oppfølger til Anbernic 405, en 4:3 håndholdt som kunne kjøre opp til Dreamcast og n64 (og bittelitt ps2/ gamecube/saturn). 🤣

"RG 406", sier du. Jeg hadde en 405 noen måneder, men den var så dårlig bygget at den datt fra hverandre. Skjermen falt ut og triggerknappene løsnet, helt krise. Bortsett fra de bagatellene (:wee:) likte jeg den veldig godt. Mener å huske at Saturn funka greit på den også? Jeg prøvde ikke alle spillene i katalogen, men de jeg testet gikk hvertfall helt fint. 

Men en kraftigere ARC hadde vært saker. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

"RG 406", sier du. Jeg hadde en 405 noen måneder, men den var så dårlig bygget at den datt fra hverandre. Skjermen falt ut og triggerknappene løsnet, helt krise. Bortsett fra de bagatellene (:wee:) likte jeg den veldig godt. Mener å huske at Saturn funka greit på den også? Jeg prøvde ikke alle spillene i katalogen, men de jeg testet gikk hvertfall helt fint. 

Men en kraftigere ARC hadde vært saker. 

Jeg var interessert i 405, jeg hørte ogsåat kvaliteten var så som så... Synd den datt fra hverandre. Jeg må innrømme jeg blir skeptisk til oppfølgeren da 😛 

Angående 405, da jeg brukte litt tid på å se på youtube-videoer, så det ut som en del av de mer krevende spillene måtte bruke frameskip. For ikke å snakke om å prøve å bruke beetle core til Sega Saturn, det klarte den ikke.

Ja, jeg håper at formene de brukte for å lage ARC ikke går til spille. Vent et par år, putt inn en snapdragon 8 gen 2, og du har en sega saturn-håndholdt til en ok pris (hvis prisen på snapdragon går raskt nok ned).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...