Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å drømme om sandslott og blå pinnsvin i natt. Denne banen er noe av det verste ... :wee: Men, det er vanskelig på den gode måten. Jeg blir innbitt og får lyst til å prøve igjen. Kul musikk også. 

Når selv speedrunnerne bruker fire minutter, så skjønner man at det er litt å komme seg gjennom!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker at jeg kjøpte Silent Hill 2 til Xbox. Jeg visste ikke helt hva det var, men det så litt spennende ut. 

Det var så jævlig ekkelt at jeg skrudde av etter ganske kort tid. Det gikk rett tilbake til butikken og ble brukt som innbytte til noe annet. :wee:

Jeg var voksen, det var det verste. Jeg har sett mye skrekkfilm opp gjennom årene, men det spillet der taklet jeg ikke! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar

Haha, det er så tungt og grusomt at det er helt forståelig 😛 Jeg spilte igjennom SH2 første gang i forfjor, når høststormen sto på som verst ute. Forferdelig og nydelig på samme tid :wee:  Silent Hill 3 imponerer veldig på det tekniske også. En av PS2 sine perler dette!  Jeg blei så jævlig skremt i natt at jeg holdt på å rakne. Lydmiksen fikk det til å høre ut som om noen faktisk gikk over golvet på kjøkkenet mitt, over retro rommet. Blei heilt forbanna satt ut....grusomt.  

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er en greie som heter QSound som lar deg plassere lyder utenfor det normale stereoperspektivet. Fikk samme kommentaren når jeg testet å bruke det selv på noe jeg holdt på med. Folk begynte å lure på hva som skjedde rundt dem. Dette er ganske gammel tech, men den er forbausende effektiv.

Siste spillet jeg har merket lignende i er vel Hellblade - Senua's Sacrifice

Lenke til kommentar

For de som har interesse av MiSTer men synes det blir litt dyrt så selges det nå alternativer til DE-10 Nano som faktisk kommer integrert med SDRAM. En grei måte å få tilgang til dette konseptet. Husk at dette ikke er 100% kompatibelt med DE-10 Nano. F.eks har de reversert GPIO-kontaktene, så RAM kan ryke om en følger retningsinfo på brikken og utvidelseskort passer ikke fysisk for å bygge en "sandwitch".

Spoiler

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:utakt skrev (På 18.7.2024 den 11:12 PM):

Jeg kommer til å drømme om sandslott og blå pinnsvin i natt. Denne banen er noe av det verste ... :wee: Men, det er vanskelig på den gode måten. Jeg blir innbitt og får lyst til å prøve igjen. Kul musikk også. 

Når selv speedrunnerne bruker fire minutter, så skjønner man at det er litt å komme seg gjennom!

Jeg har funnet PC ports av Sonic spillene på Sega Master System. Og nå har jeg for første gang spilt igjennom hele Sonic the hedgehog 1 på Sega Master System. Overrasket hvor annerledes det er fra det på Mega Drive. Jeg har spilt det første brettet noen ganger, men alltid tenkt at det var bedre å spille 16-bits versjonen.

Nå vil jeg også anbefale det på 8-bits. Kult!

Lenke til kommentar
Tailzo skrev (35 minutter siden):

Jeg har funnet PC ports av Sonic spillene på Sega Master System. Og nå har jeg for første gang spilt igjennom hele Sonic the hedgehog 1 på Sega Master System. Overrasket hvor annerledes det er fra det på Mega Drive. Jeg har spilt det første brettet noen ganger, men alltid tenkt at det var bedre å spille 16-bits versjonen.

Nå vil jeg også anbefale det på 8-bits. Kult!

Jeg spilte litt Sonic 1 til Master System i barndommen - en venn av meg hadde Master System. Det er et bra spill til konsollen, absolutt, men jeg syns likevel utgivelsene til Mega Drive er langt bedre på alle måter. Spesielt lydchip'en til Master System går meg på nervene noen ganger. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

Jeg spilte litt Sonic 1 til Master System i barndommen - en venn av meg hadde Master System. Det er et bra spill til konsollen, absolutt, men jeg syns likevel utgivelsene til Mega Drive er langt bedre på alle måter. Spesielt lydchip'en til Master System går meg på nervene noen ganger. 

Sant, men det var bedre enn forventet. + porten har widescreen og flere characters. Visste du at lydchippen til master system var annerledes i Japan?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3.8.2024 at 12:14 AM, Valmeth said:

Denne ser ut som en PlayStation controller PS1 / PS2 USBifisert

Du kan vel bruke original med USB-adapter fra AliExpress.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...