Gå til innhold

Retrokafeen – for oss som syns spill var bedre før


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Kenhten Sjekk om du har "Astal" og "Three Dirty Dwarfes" til Saturn. Nydelig 2D-moro.

Sega Rally er også obligatorisk, men det har du sikkert. :) Sega Touring Car Championship er også litt artig, men det er ganske vanskelig å få tak på styringa. Blir nok bedre med litt øvelse.

Og selvfølgelig Daytona USA. Litt herjet grafisk, uslåelig gameplay.

Endret av :utakt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (12 timer siden):

@Kenhten Sjekk om du har "Astal" og "Three Dirty Dwarfes" til Saturn. Nydelig 2D-moro.

Sega Rally er også obligatorisk, men det har du sikkert. :) Sega Touring Car Championship er også litt artig, men det er ganske vanskelig å få tak på styringa. Blir nok bedre med litt øvelse.

Og selvfølgelig Daytona USA. Litt herjet grafisk, uslåelig gameplay.

Ikke glem Guardian Heroes, In the hunt, Keiko flying squadron 2, Legend of Oasis, Saturn Bomberman, Princess Crown, Magic Knight Rayearth og en hel haug av 2d Fighting spill fra Capcom når vi snakker om flotte 2d spill, @Kenhten.

Men det finnes ingen fine 2d Sonic spill bare til Sega Saturn. Sonic Jam har en liten 3d overworld. 2d delen du kan ha sett, er ports av Sonic 1, 2, 3 & Knuckles fra Megadrive. 

Når vi snakker om fine 2d spill. Jeg prøver noen av Atomiswave Sega spillene som fulgte med Anbernic RG35XX SP. Og et av dem spilte jeg ferdig. Beat em up.

20240623_105818.jpg

20240623_110708.jpg

20240623_111308.jpg

Endret av Tailzo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (På 22.6.2024 den 6:08 PM):

Driver å ordner Emulation Station på Android enhetene. Kjøpte den via patreon. Kjøpte også PPSSPP GOLD. Siden hele familien er med i familie greia til Google så holder det at jeg kjøper disse appene.

Har endelig fått til 3ds spill. Sleit med disse før. Kjører Mario Kart 7 på 3X på Ayn Odin (SD845), spent på hvordan 3ds spill fungerer på G Cloud med SD760.

 

 

Du må gjerne vise frem emulationstation. Har du ordna slik at enheten starter rett inn i emulation station? Blir det laget savegames hvis du bytter spill? Laster du rett inn i saveames når du starter opp spill? Slipper du android-notifications?  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke kommet så langt. Jeg prøver å få stilt inn hver enkelt emulator og få de til å starte opp når jeg bruker Emulation Station.

Men det kan være fryktelig irriterende å få ordnet alt.

Kjøpte Yabasanshiro 2 Pro. Litt meh..

Vurderer å kjøpe Mupin64... Pro for å slippe de Temu reklamene.

Fikk faktisk veske til Ally og begge G Cloud fra Temu i dag, men reklamene vil jeg ikke ha 😆

3ds fungerer bedre enn forventet. PSP fungerer kjempebra.

Ikke fått prøvd de få Gamecube spillene som fungerer ennå.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (3 minutter siden):

Har ikke kommet så langt. Jeg prøver å få stilt inn hver enkelt emulator og få de til å starte opp når jeg bruker Emulation Station.

Men det kan være fryktelig irriterende å få ordnet alt.

Kjøpte Yabasanshiro 2 Pro. Litt meh..

Vurderer å kjøpe Mupin64... Pro for å slippe de Temu reklamene.

Fikk faktisk veske til Ally og begge G Cloud fra Temu i dag, men reklamene vil jeg ikke ha 😆

3ds fungerer bedre enn forventet. PSP fungerer kjempebra.

Ikke fått prøvd de få Gamecube spillene som fungerer ennå.

Ja, ikke sant! Jeg prøvde med Daijisho, men det ble aldri helt slik jeg ønsket. Yabasanshiro krever ikke mye kraft fra maskinvaren, men bugger i Shining Force 3, Die Hard arcade, Sega Rally og flere... Så jeg krever maskinvare som er sterk nok til å kjøre Retroarch med Beetle core.

Jeg storkoser meg med Anbernic RG35XX SP. Ny oppdatering til muOS, tror ikke jeg gidder å oppdatere på en stund. Det er ikke mye jeg ser at de ikke har fikset ennå, som jeg savner. Beste OS til den serien av håndholdte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig klart å velge mellom Anbernic rg35xx h og rg35xx SP. 

Jeg har lagt ut rg35xx h til salg. Jeg hadde lik mulighet til å spille begge. Men å kunne lukke rg35xx SP, i clamshell, gjorde at jeg sa farvel til analogue sticks som rg35xx h har.

Tenk så heldige vi er med så mange gode valgmuligheter 😁

20240624_132741.jpg

Endret av Tailzo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (10 minutter siden):

Vurderer å selge mine også. De blir ikke brukt nå som jeg har så mange Android og X86 håndholdte. 

Ja, det er ikke noe vits i å ha for mange. Jeg bruker fremdeles asus rog ally til Sega Saturn da. Drømmen er en liten Linux sak som kjører den perfekt. Men jeg storkoser meg med det jeg har (snart bare Anbernic RG35XX SP og Asus rog ally) frem til den tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Emulatorboksene fikk alt for mye oppmerksomhet på årets messer. :(

Folk som lager cash grabs av open source og deler av simpleste sort.
Hadde de brakt noe nytt til bordet, men dette er kun cash grab og støy.

Verken de som eier lisensene eller de som ikke gjør det lager noe fornuftig. De tjener noen raske kroner nå og dreper all entusiasmen i samme slengen.

De som sitter på lisensene uten at de har tenkt å gjøre noe fornuftig med den noen gang er det verste.

Quote

Recent events. On 1 February 2019, Amiga Inc. transferred all its IP (including Amiga trademarks and remaining copyrights) to C-A Acquisition Corp., owned by Mike Battilana (director of Cloanto, company behind the Amiga Forever emulation package), later renamed to Amiga Corporation.

Hvis man ikke har tenkt å starte produksjon av fullverdige maskiner er det bare tull å sitte med en lisens for å melke penger ut av nærmest ingen ting. I alle fall ikke noe som tar folk videre,

Amiga har ligget med brukket rygg i 30 år og ingen vil gjøre noe nytt med merket. Hvorfor bringe noe nytt til bordet når du kan selge 30-40 år gamle kickstart-filer og litt til.

Quote

Kickstart is the bootstrap firmware of the Amiga computers developed by Commodore International. Its purpose is to initialize the Amiga hardware and core components of AmigaOS and then attempt to boot from a bootable volume, such as a floppy disk. Most Amiga models were shipped with the Kickstart firmware stored on ROM chips.

Det er greit nok å mimre om gamle tider. Samtidig hadde det ikke skadet om noen tok det nye i riktig retning.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke mye pessimistisk ved å forbanne seg over folk som ruger på lisenser eller ikke tenker videre enn å tjene penger på open source. Verst er de som ruger på lisensene.

Folk som vil ha en emulator har hatt muligheten i 27-28 år nå. På tide å ta nye skritt. Det var kommet et stykke på vei med FPGA, men nå har det gått flere skritt i revers igjen. Det blir for dyrt, tilbake til ARM og emulator. Folk kjøper likevel og til høyere markup value. Caching-caching.

Folk som levde på 90-tallet er godt voksne og de har penger til å betale for ordentlige saker. I stedet får man tøyseprodukter år inn og ut.

Hvis man spoler litt til nyere tid. De som venter på en oppdatert Switch får sannelig vente de også. Det tragiske er at når ny Switch kommer neste år er det ikke store forbedringen. I alle fall ikke nok til å svare for ventetida. Så var det spillet mange har ventet på. 8 år fra Metroid Prime 4 ble annonsert til det blir reelt. Å harselere med folks tid og oppmerksomhet er sjanseløst.
image.png.328854301a57eeaa8d6f09d9ee18f866.png

Det som er med livet er at man våkner en dag og finner ut av at man blir gammel av å vente. Sånn sett er det bedre å forholde seg til spill og maskiner som allerede har vært på markedet i flere årtier.

Den beste musikken, de beste spillene, bøkene og filmene er ikke det som kommer. Det er allerede her.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis folk har problemer med å forstå hva jeg etterspør så er det produkter som kan komme nye brukere til nytte samtidig som de kan brukes til å reparere gammelt utstyr. Deler som kan brukes både til nytt utstyr og som er kompatibelt med gammelt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Enkelte gir aldri opp. Etter flere år har han satt ned prisen med 200 kr.
image.png.6453681f171d34175dfb9bf2381336e7.png

Et av tidenes verste spill. Porten altså, ikke originalen kjent fra Arcade. Den er bortimot best. Spillet ble aldri ferdig og ble lansert likevel til skrekk og gru for alle som har vært i kontakt med "den grønne oozen". Ordspill tiltenkt.

 

Quote

On 5 November 1991, Robert Maxwell died after having previously disappeared from his yacht. Unaware of his fate, Mirrorsoft continued operations as usual, including the publishing of First Samurai, Mega-Lo-Mania and Teenage Mutant Hero Turtles: The Coin-Op through Image Works and good projections for Christmas sales. However, subsequent to Maxwell's death, Maxwell Communications declared bankruptcy in 1992. Arthur Andersen was appointed administrator for Maxwell's companies, including Mirrorsoft, near the end of November.


Det blir nok fred i verden før han for solgt det der makkverket. Gratis + frakt hadde vært for mye å be om. Spillet hører hjemme på dynga ved siden av E.T. (2600)
Folk prøver seg der også.
image.png.8c6a38776ed94690e39e1308f427ec84.png
Ironisk nok kan det bli verdt noe etter som at mange har sendt sitt eksemplar dit det hører hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss, var det noen som kjøpte spill til Amiga! Alle jeg kjente som hadde Amiga piratkopierte disketter til den store gullmedaljen. Alle med Amiga hadde tusen spill. Minst. :wee:

Den versjonen av Turtles så rimelig trasig ut, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...