Tailzo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni @:utakt Jeg er på tredje generasjon. puttet minnekortet med muOS rett inn i RG35XX SP. Autoloadet rett inn i der jeg spilte på Anbernic RG35XX H i går. Fantastisk. Tenk å leve i en tidsalder som vi gjør. Tenk om jeg hadde klart å forestille meg dette for 30 år siden. Helt vilt. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. juni Forfatter Del Skrevet 10. juni @Tailzo Liker du SP-modellen? Jeg fikk plutselig veldig lyst på. Jeg trenger den ikke, men ... den er kul. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni :utakt skrev (5 minutter siden): @Tailzo Liker du SP-modellen? Jeg fikk plutselig veldig lyst på. Jeg trenger den ikke, men ... den er kul. Dette er jo "shiny new toy" tilstander, men ja. Helt fantastisk. Jeg digget Anbernic RG35XX H fra før av, men jeg kunne ikke putte den i lomma om jeg skulle beskytte skjermen, det vil si jeg hadde den i et etui. Anbernic rg35xx SP trenger ikke etui for å beskytte skjermen. Men den mangler analog stikker. Og det tror jeg er helt greit. Venter litt med å selge Anbernic RG35XX H allikevel. Så får jeg se hva kona sier om kvelden til lyden fra knappene 😅 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Jeg husker god jeg hadde et par slike når jeg var liten: Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Akkurat lyden fra knappene gjorde at jeg greide å la være å legge inn bestilling selv om jeg hadde tenkt å kjøpe. Men apropos å kvitte seg med slike konsoller - er det finn.no som gjelder? Endte opp med flere enn jeg trenger Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. juni Forfatter Del Skrevet 10. juni Det ligger alltid et utvalg på Finn, ja. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni HansiBanzi skrev (23 minutter siden): Akkurat lyden fra knappene gjorde at jeg greide å la være å legge inn bestilling selv om jeg hadde tenkt å kjøpe. Men apropos å kvitte seg med slike konsoller - er det finn.no som gjelder? Endte opp med flere enn jeg trenger Ja, det er noen på finn.no. Men det er nok ikke så mange av oss retro håndholdt entusiaster her i Norge. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Får litt noia av å se hvor tett en må ha hendene. Merkelig nok så er Playstation og Xbox kontrollerne ikke noe problem, men husker f.eks et par timer med Lumines på PSP så ble jeg helt kake i armene etterpå Virker som det er lite som skiller god ergonomi fra dårlig på slike løsninger. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni vidor skrev (1 minutt siden): Får litt noia av å se hvor tett en må ha hendene. Merkelig nok så er Playstation og Xbox kontrollerne ikke noe problem, men husker f.eks et par timer med Lumines på PSP så ble jeg helt kake i armene etterpå Virker som det er lite som skiller god ergonomi fra dårlig på slike løsninger. En løsning som er god for meg, kan være dårlig for meg, eller omvendt. Av håndholdte jeg har eid, og hvordan det føles å holde dem/ bruke dem: Nintendo 3ds - litt ubehagelig. Lite plass til å holde, og stive knapper. Nintendo DSi - litt bedre enn 3ds, for meg. PSP - fin d-pad, elendig analog-slider. Litt kantete å holde. PSVITA - bedre med avrundede hjørner, litt små analog-stikker. Anbernic rg35xx - Litt kjip å holde, vertikal og tykk. Anbernic rg35xx SP - Skjermen er i vinkel, bedre. Litt støyere knapper. Anbernic rg35xx H - Liten, men lett å holde. Veier lite også. Gjelder sp også. Retroid pocket 3+ - Litt tynn om det gir mening? Fine knapper. Asus Rog Ally - Stor, må ha en pute under når den brukes i senga. Greit grep. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Er kanskje den erfaringen min med PSP som gjør at PSVITA mer eller mindre ligger ubrukt. Har en 3DS og er enig at den er ganske stiv. DS Lite blir brukt ganske mye selv om den i praksis er mer eller mindre lik første DS som ble sluppet. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni Syns alle håndholdte fra Nintendo og Sony har vært gode å holde, med unntak av PSVita. Ikke noe gærent med formen, men de touchpanelene bakpå gjorde at jeg måtte holde på en måte som ikke funka for meg i det hele tatt hvis jeg ikke ville aktivere dem. Tenkte ikke over at det kunne være dem første gang jeg fikk problemer med dem, og holdt på å levere den tilbake til butikken 😂 At en håndholdt er smal har ikke noe å si for meg, telefonen min er jo også smal uten at det er noe problem. Kan det ha noe med grepet å gjøre? Jeg lar bare konsollene ligge i hendene mine, og det er hovedsakelig tomlene som jobber. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. juni Del Skrevet 11. juni Dagens lille prosjekt. Kanskje ikke heeelt innenfor retrogaming sjangeren, men da taben kommer til å bli satt opp for retro emulering så for det gå . 1 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Absolutt innafor, @Evil-Duck. Ser bra ut. Se her, @:utakt Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 14. juni Forfatter Del Skrevet 14. juni @TailzoSe der, ja! Var du forberedt da du åpnet den siste kista? 😅 1 Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 15. juni Del Skrevet 15. juni :utakt skrev (7 timer siden): @TailzoSe der, ja! Var du forberedt da du åpnet den siste kista? 😅 Nei, det var jeg ikke! Men jeg hadde gått meg vill i dagesvis, og var nok mye høyere level enn det som var vanlig... 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Driver å ordner Emulation Station på Android enhetene. Kjøpte den via patreon. Kjøpte også PPSSPP GOLD. Siden hele familien er med i familie greia til Google så holder det at jeg kjøper disse appene. Har endelig fått til 3ds spill. Sleit med disse før. Kjører Mario Kart 7 på 3X på Ayn Odin (SD845), spent på hvordan 3ds spill fungerer på G Cloud med SD760. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni On 10.6.2024 at 3:03 PM, Bjerknez said: Jeg husker god jeg hadde et par slike når jeg var liten: En haug av disse finnes digitalt til DS/DSi i alle fall (Cement Factory f.eks og diverse Donkey Kong varianter), der enkelte er gitt ut av Club Nintendo som egne download-apper. Hadde et slikt LCD-spill selv på 80-tallet en gang, med hele tre skjermer for å slå ihjel litt tid på familiehytta. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Har gått gjennom roms samlingen min. Kjøpte en 2TB hdd fra Ali for ett par år siden. Spill fra femte generasjons konsollene holder seg ikke godt. Hadde de konsentrert seg om å lage bedre 2d/2.5d spill som så bedre ut enn forrige generasjon i tillegg hadde bedre game mech. så ville vi hatt flere spillbare gode titler. Men de skulle absolut hoppe på 3d. PSX kommer best ut, så N64 og sist er Saturn. Min mening etter å ha sett masse gameplay videoer på YT mens jeg har slettet spill og komprimert samlingen. NB! Jeg liker ikke japanske spill, ikke RPG, RTS og turn-based. Liker casual, hack'n slash, platformer, racer/driver spill... Dette vil selvfølgelig påvirke svært mye... Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Kenhten skrev (5 minutter siden): ...sist er Saturn.....NB! Jeg liker ikke japanske spill, ikke RPG, RTS og turn-based. Liker casual, hack'n slash, platformer, racer/driver spill... Dette vil selvfølgelig påvirke svært mye... Du liker 2d, så vanligvis er Saturn en topp konsoll. Men alle de beste spillene er veldig japanske 😅 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni La merke til det. 😆 Japansk kultur er ikke min greie. Det var et Sonic spill som var 2d og et som var 3d. Jeg synes 2d spillet så mye bedre ut. Sonic Jam og Sonic R. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå