Pallehysa Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 hekomo skrev (18 timer siden): Nei, det gjør han ikke, som nevnt. Han ble tvunget til å trekke seg som presidentkandidat tidligere da han ble tatt i løgn og plagiat. Som er kor mange år siden? Og kva plagiat er det du snakker om? hekomo skrev (18 timer siden): Det er ikke 40 år siden han løy om at han ble arrestert sammen med Nelson Mandela, No lyger du. Det eg kunne finne på nett, er at Biden påstod at han vart arrestert på vei til å sjå Mandela i Sør Afrika. Situasjonen han snakker om var at han vart separert på flyplassen fra følget. Heilt klart ein usannheit. Men det hjelper lite å prøve å arrestere folk i løgn, når du kjem med løgn sjøl. 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 hekomo skrev (På 16.12.2020 den 20.58): Problemet er at det ikke er noe særlig positivt ved Trump. Bare fordi Biden er en litt mindre dritt så betyr ikke det at Trump ikke omtrent kun har negative egenskaper. Det jeg opplever hos mange er jo heller det at Bidens negative sider blir tilsidesatt fordi Trump er så mye verre. Jeg kunne ønske å se alle som har vært nådeløse mot Trump være like nådeløse mot Biden. Sitat Trump er en uintelligent, barnslig, farlig, psykopatisk, diktator-wannabe. Har du i det hele tatt fulgt med på oppførselen hans etter valget? Han er jo faen meg psykisk syk. Ja. Jeg har vel aldri sagt jeg er noen stor tilhenger av mannen, skjønt jeg var langt mer positiv når han først ble valgt. De eventuelt gode kvalitetene hans veier dessverre ikke opp får de dårlige. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Biden er et normalt menneske med alle styrker og svakheter det medfører. Trump er ikke et normalt menneske. Jeg synes trådstarter, ironisk nok, er den som er unyansert med sine antagelser. Endret 18. desember 2020 av Psykake 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 Red Frostraven skrev (På 16.12.2020 den 20.38): Nei, det er ikke slik. Det er bare mest vanlig at folk som ikke vet at vi har hatt null innvandring utenom arbeidsinnvandring de siste 40 årene... Hva er det egentlig du sier her? Du er forøvrig en av de jeg hadde i tankene når jeg laget denne tråden. Du viser som regel null evne til å nyansere og ønsker kun å forholde deg til det som bekrefter ditt eget verdensbilde og politiske meninger/overbevisninger. Når du svarer kan du heller ikke gjøre det uten å komme med et nedlatende stikk til dine meningsmotstandere. Det er slike som deg som bidrar til steile fronter og polarisering i den politiske debatten. Du leser alle andre i verste mening. Selv Löfven har jo korrigert sitt synspunkt rundt innvandring og kriminalitet, men fint at du fant en akademisk rapport som viser at alt er helt strålende i Sverige. Svært mange andre kilder maler et annet bilde. 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 Psykake skrev (1 minutt siden): Jeg synes trådstarter, ironisk nok, er den som er unyansert med sine antagelser. Hvor er jeg unyansert? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 DukeRichelieu skrev (3 minutter siden): Hvor er jeg unyansert? Når du skriver at de som er kritiske til Trump på dette forumet ikke er kritiske til Biden, at de ser på Biden som godheten selv. Synes det er noe forutinntatt. 1 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 Psykake skrev (1 minutt siden): Når du skriver at de som er kritiske til Trump på dette forumet ikke er kritiske til Biden, at de ser på Biden som godheten selv. Synes det er noe forutinntatt. Tja. Jeg opplever i hvert fall at det stemmer til en viss grad, men skal gi deg personlig tvilen tilgode om du følte deg truffet. Vi så mye det samme når det gjaldt Obama. I egenskap av å være farget (er det lov å si i dag?), karismatisk og demokrat, så var politikken mindre viktig. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) DukeRichelieu skrev (8 minutter siden): Tja. Jeg opplever i hvert fall at det stemmer til en viss grad, men skal gi deg personlig tvilen tilgode om du følte deg truffet. Vi så mye det samme når det gjaldt Obama. I egenskap av å være farget (er det lov å si i dag?), karismatisk og demokrat, så var politikken mindre viktig. Jeg føler meg ikke truffet. Jeg føler at standpunktet ditt baserer seg på feil premiss. Et forutinntatt og lite nyansert premiss som du selv konstruerer. Jeg synes ikke at de fleste som er imot Trump på dette forumet gir inntrykk av at de er helt ukritiske til Biden. Endret 18. desember 2020 av Psykake 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 Psykake skrev (1 minutt siden): Jeg føler meg ikke truffet. Jeg føler at standpunktet ditt baserer seg på feil premiss. Et forutinntatt og lite nyanser premiss som du selv konstruerer. Jeg synes ikke at de fleste som er imot Trump på dette forumet gir inntrykk av at de er helt ukritiske til Biden. Det er din mening og den skal du få lov til å ha. Kanskje har du rett. Kanskje har jeg rett. Det som er rimelig sikkert er at vi dømmer folk ulikt for de samme handlingene eller ytringene. Kall det trynefaktor om du vil. Dette har det blitt forsket på. Kan gjerne linke til deg om du ikke tror på meg. At Trump og Biden blir dømt etter ulike standarder både av media og enkeltpersoner burde ikke være en veldig kontroversiell påstand. Trump er jo på mange måter en ufyselig person som frastøter seg mange med sin retorikk. Og det har jo ikke akkurat hjulpet han i så måte. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) DukeRichelieu skrev (29 minutter siden): Det som er rimelig sikkert er at vi dømmer folk ulikt for de samme handlingene eller ytringene. Kall det trynefaktor om du vil. Dette har det blitt forsket på. Kan gjerne linke til deg om du ikke tror på meg. Joa, dersom Trump skulle vært dømt som folk flest, så ville han sittet i fengsel sammen med resten av familien. Jeg er litt usikker på om man kan si det samme om Biden, jeg har ikke lest noe som tilsier at han har drevet skatteunndragelse, satt rikets sikkerhets på spill og den slags? De slipper nok uansett begge unna med veldig mye, begge har også sine tilhengere, og har medier som støtter de. Trump har jo tidligere hatt støtte av Fox, en av landets absolutte største nyhetskanaler, men selv ikke de har kunnet se gjennom fingrene på de siste ukers galskap, nå er det vel snart bare Newsmax igjen som støtter Trump. Biden støttes nok særlig av CNN. Jeg tror ikke Fox plutselig blir veldig vennligsinnet mot demokratene, selv om de nå ikke støtter Trump. Det er også slik, at republikanerne generelt har større oppslutning i befolkningen akkurat nå. De gjorde et brakvalg, og har generelt politikk som den jevne amerikaner i større grad kan stille seg bak. Det sier litt, når et parti som nærmest kunne ha vunnet valget med en orangutang som presidentkandidat, likevel tapte med Trump. Jeg har venner og familie som stemte Trump, både forrige valg og dette, men etter de siste ukene angrer de dypt. Endret 18. desember 2020 av 0laf 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 3 minutes ago, 0laf said: Joa, dersom Trump skulle vært dømt som folk flest, så ville han sittet i fengsel sammen med resten av familien. Å? Fengsel for hva, å ikke være likt? Tror ikke det er nok å havne i fengsel for gitt. (dessverre for dere) Eller mener du å være under etterforskning for skatteunndragelse er noe for å havne i fengsel for, sammen med hele familien? Høres ut som Nord-Koreansk rettferdighet dette. "Guilty until proven innocent" begynner vel å bli venstresidens slagord. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Tåkefyrste skrev (26 minutter siden): Å? Fengsel for hva, å ikke være likt? Tror ikke det er nok å havne i fengsel for gitt. (dessverre for dere) Anklager om seksuelle overgrep fra en rekke kvinner, inkludert bestikkelser til Karen McDougal og Stormy Daniels Flere år med skatteunndragelser, også i selskapene hvor Ivanka og Jared har ledende stillinger. Eiendomssvindel, hvor verdiene ble blåst opp for å ta ut større lån, hvor hans sønn Eric angivelig har vært involvert. Ulovlig finansiering av valgkamp, hvor Donald Jr. mistenkes for å ha tatt imot midler fra "russiske interesser". Svertekampanjene som involverte Russland, hvor flere av Trumps nærmeste medarbeidere ble dømt, men han slapp unna. Vanskjøtsel av embete. Han har gjentatte ganger brukt sine egne hoteller til ymse formål, som Staten har betalt for. Han har forsøkt å få Ukraina til å etterforske Biden. Han forsøkte å bruke embete til å stanse etterforskningen som førte til dommene mot Flynn og en håndfull andre som jobbet for Trump. Han postet bilder på Twitter som ga andre land enorme mengder informasjon om USAs satellitter, og var en fare for rikets sikkerhet. Han har forsøkt å presse FBI til å etterforske sine politiske motstandere, blant annet Hillary Clinton. Den siste tidens valgkamp-rallies, er trolig også lovbrudd, hvor han setter folk i reell fare mens han er president, og egentlig burde beskytte de. Innsamlingen av penger, til å kjempe mot valgnederlaget i retten, er trolig også ulovlig, ettersom han putter mesteparten av pengene rett i lomma. Skulle Steve Bannon noen gang velge vitne, vil jeg tro at listen er milelang over lovbrudd han har utført for Trump, som å svindle støttespillerne til Trump for å få penger til "muren". Det er sikkert mer, få presidenter har stått bak like mange lovbrudd som Trump. Endret 18. desember 2020 av 0laf 3 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Alt er anklager. Men du ønsker vel at folk skal sitte i fengsel for anklager du? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 (endret) Alt er ikke anklager, det er reelle etterforskninger. Det er ventet at Trump vil tiltales i flere av sakene etter han har tredd av som president, deriblant Stormy Daniels-pengene, skatteunndragelsene og potensielt Russland-saken skal man tro Muellers uttalelser. For å nevne noe. Det er åpenbart at Trump har vært delaktig i kriminell aktivitet i flere saker, spørsmålet har vært immunitet og fremover hvilken hensikt det har å ettergå alt i sømmene på føderalt nivå, for det må være en viss politisk vilje bak. Men det er nok etter alt å dømme slik at det blir tiltaler på delstatsnivå i New York. Han er også under etterforskning av myndighetene i Skottland. EDIT: Og nå altså nok en alvorlig korrupsjonssak i kveld. Endret 18. desember 2020 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Pallehysa skrev (På 17.12.2020 den 15.26): Som er kor mange år siden? Og kva plagiat er det du snakker om? Så du vet ikke om dette engang? https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Biden_1988_presidential_campaign#Kinnock_controversy Sitat No lyger du. Det eg kunne finne på nett, er at Biden påstod at han vart arrestert på vei til å sjå Mandela i Sør Afrika. Situasjonen han snakker om var at han vart separert på flyplassen fra følget. Heilt klart ein usannheit. Men det hjelper lite å prøve å arrestere folk i løgn, når du kjem med løgn sjøl. Samme det. Han løy. Det var bare et eksempel på en av de mange løgnene hans: https://www.politifact.com/factchecks/2020/mar/04/joe-biden/joe-bidens-pants-fire-claim-about-his-arrest-south/ Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Tåkefyrste skrev (5 timer siden): Alt er anklager. Men du ønsker vel at folk skal sitte i fengsel for anklager du? Ja, man gjør ofte det. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 hekomo skrev (7 timer siden): Så du vet ikke om dette engang? Lol. Så han kopierte ein tale. For 32 år siden. For ein fæl mann altså. hekomo skrev (7 timer siden): Samme det. Han løy. Det var bare et eksempel på en av de mange løgnene hans: Det gjorde du og. Er du klar for å angripe deg sjøl på samme vis som Biden? Er ikkje du normal? 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 DukeRichelieu skrev (14 timer siden): Vi så mye det samme når det gjaldt Obama. I egenskap av å være farget (er det lov å si i dag?), karismatisk og demokrat, så var politikken mindre viktig. Er heller angrepet på Obama som var unyansert. Florerte påstander om krigshisser, og krigsstarter, når vi alle veit at det er kun dei 2 siste Republikanerne før Obama, som faktisk startet nåken krig. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 19. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2020 Pallehysa skrev (7 timer siden): Er heller angrepet på Obama som var unyansert. Florerte påstander om krigshisser, og krigsstarter, når vi alle veit at det er kun dei 2 siste Republikanerne før Obama, som faktisk startet nåken krig. Angrepet på Obama? Av hvem? Høres ut som du sikter til noe spesifikt. Men om du vil diskutere Obama... Obama ble tildelt Nobels fredspris før hans embete hadde begynt og han var vel selv minst like overrasket som mange andre over den tildelingen. Om Obama ikke startet noen kriger selv, så holdt han i hvert fall krigene USA alt var i gående og trappet faktisk opp krigen i Afghanistan i 2009. I tillegg har du alle konfliktene og krigene USA involverte seg i under samme periode. Verst var kanskje Libya hvor dessverre Norge også var en sterk bidragsyter. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 (endret) DukeRichelieu skrev (2 timer siden): Obama ble tildelt Nobels fredspris før hans embete hadde begynt og han var vel selv minst like overrasket som mange andre over den tildelingen. Og det er selvfølgelig Obama sin feil? DukeRichelieu skrev (2 timer siden): Om Obama ikke startet noen kriger selv, så holdt han i hvert fall krigene USA alt var i gående og trappet faktisk opp krigen i Afghanistan i 2009. I tillegg har du alle konfliktene og krigene USA involverte seg i under samme periode. Verst var kanskje Libya hvor dessverre Norge også var en sterk bidragsyter. Hold det gående? Kva skulle han gjort då? Avslutta shitshowet til Bush, og gjort det endå verre? Når det først var påbegynt kan ikkje prosjektet skrotes. Var jo akkurat det USA gjorde feil når ISIS fekk fotfeste. Dei trakk seg for tidlig ut. Endret 19. desember 2020 av Pallehysa 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå