-=Makaveli=- Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hejsann! jeg har en liten problem med bios instillingene på pc'n.. jeg får ikke til å flashe biosen engang fordi at den ikke reagerer i det hele tatt. Det kommer ikke noe bilde på skjermen engang...jeg er redd for at biosen er ødelagt.! Noen som veit hvordan dette kan fikses??!?!? Takk! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Ta en titt i manualen din om resetting av bios. Tenk også igjennom om det kan være andre årsaker til at skjermen er svart, eller døde den etter første flash forsøk? Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har ikke flashet biosen enda fordi at boot settings er på cdrom og ikke diskett.. Det er ikke mulig å få frem bilde på skjermen..jeg tror biosen er ødelagt etter at en som ikke har peiling på pc leket med d... Finnes det ikke flash via cd-rom? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har du prøvd å resette bios ? Ta ut batteriet på hk og plugg fra strømledning til psu. Vent ca 1 min. og sett det sammen igjen. Funker det da ? Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 jeg skal prøve, men tviler på det..skjermen blinker bare.. tror jeg må kjøpe nytt hk Lenke til kommentar
starving Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 du kan flashed med en cd. så lenge du bruker en oppstarts diskett\cd som får deg inn i ren dos modus( feks win98 cd ) men du får jo ikke lagret den gamle biosen da. Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Det virka ikke når jeg tok ut batteriet heller... Det er ikke mulig å resete den på en annen måte enn å flashe den??!?! Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg tror ikke det er noe å gjøre med det..Hovedkortet har tatt natta Lenke til kommentar
Toregrill Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har akurat det samme problemet med min BIOS. Jeg har akurat mottatt hovedkort sammen med Processor og minne. Satte det sammen, alt så ut til og virke med en gang. Fikk aldri startet maskinen helt opp, siden har jeg vært inne i BIOS, men den henger seg mens jeg går igjennom valgene. Alt står fortsatt i orginal oppset i BIOS'en. Noen som har noe forslag hva problemet kan være. Har lastet ned ny BIOS fra leverandør, men vanskelig og få byttet den da jeg for øyeblikket har det samme problemet, skjermen blir bare helt svart uten og komme inn i BIOS uansett hva man gjør. Noen Tips på hva som kan være galt? Mvh Toregrill Lenke til kommentar
-=Makaveli=- Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg gidda ikke å styr med dritten så jeg bestilte nytt hovedkort fra komplett... Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kan jeg få det gamle hovedkortet ditt? Jeg betaler selvfølgelig porto. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Kan jeg få det gamle hovedkortet ditt? Jeg betaler selvfølgelig porto. du virker en smule utålmodig... jeg hadde samme problem en gang, løste seg etterhvert. Husker ikke hva jeg gjorde da Edit: quote feil fyr.. mente siste tråden til trådstarter Endret 5. januar 2004 av Loffelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå