Gjest a15d2...f90 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Leste en gang om at sjenerte har mye produksjon av et stoff som skaper sjenansen. Jeg synes det er irriterende! Jeg vil ikke være slik! Jeg har Asperger også. Noen ganger når jeg ser folk så tenker jeg inni meg: «hvorfor i helsikke gjorde du det der?». Det skjer ofte når folk ikke snakker normalt, men begynner å gjøre småting for å få opp stemningen eller tiltrekke seg litt oppmerksomhet. Plutselig bruk av engelske ord, smådanser, legger om til en dialekt eller begynner å le når du sier noe. Det sies jo at vi med Asperger gjerne ikke forstår sosiale koder, men jeg gjør stort sett det, så da lurer jeg på om Asperger en unnskyldning såkalte «vanlige» bruker for sin litt tåpelige oppførsel? At de skylder på at vi har en diagnose siden vi ikke ler så med/av dem, men gjerne blir stående og se på dem.. Anonymous poster hash: a15d2...f90 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Du kan ikke få slutt på det andre gjør, kun din egen reaksjon på det andre gjør. Diagnose eller ikke, man har ikke kontroll på andres opptreden og/eller reaksjon, kun ens egen. Det er her erfaring kommer inn, kanskje ved å tenke "er dette lurt av meg?" eller telle saaaakte til 10 før man gjør noe. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 Enig i det zanta sier. Og så lurer jeg på hvorfor du blir flau over at folk legger om dialekt, bruker engelske ord og småsdanser? Det hadde ikke jeg reagert på, er da helt vanlig det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå