Gå til innhold

Mobilt Bredbånd i Sverige

Anbefalte innlegg

En nederlandsk venn av meg har kjøpt en fritidsbolig i Sverige og vil ha mobilt bredbånd.

Hun har allerede en 'samordningsnummer' men når hun brukes dette nummer som personsnummer for å bestille mobilt bredbånd aksepteres operatører det ikke.

Fordi mange nordmen ha hytter e.l. i Sverige er det kanskje noen det vet hva hun trenger for å bestille mobilt bredbånd. Nordmen i Sverige er jo også utlender.e

Videoannonse
Annonse

Det er i prinsipp mulig, men hun er i Sverige nå. I Nederland er mobilt bredbånd ikke så vanlig. Jeg hadde det i Norge og ingen har hørt om dette i Nederland. Så da er det svinndyrt.

Forhåndsbetalt er det hun er ute på. Og jeg har i dag send sms at hun må prøve i en butikk i sted for nettsiden. Nettside er oppsett for fast-abonenter. Da er det en form av kreditt. Så kanskje det er årsak at de vil ha sikkerhet med personsnummer fordi det er bare folk det fast bo i Sverige.

Gjest Slettet+6132
importViking skrev (14 minutter siden):

Det er i prinsipp mulig, men hun er i Sverige nå. I Nederland er mobilt bredbånd ikke så vanlig. Jeg hadde det i Norge og ingen har hørt om dette i Nederland. Så da er det svinndyrt.

Forhåndsbetalt er det hun er ute på. Og jeg har i dag send sms at hun må prøve i en butikk i sted for nettsiden. Nettside er oppsett for fast-abonenter. Da er det en form av kreditt. Så kanskje det er årsak at de vil ha sikkerhet med personsnummer fordi det er bare folk det fast bo i Sverige.

Man har lavere priser og det svært utbredt med store mobilplaner, og det funker stort sett som i Norge.

T-mobile koster € 36 fri bruk av GB og frie samtaler.

Siden hun allerede er tilknyttet landet må det være en smal sak å fikse et slikt abonnement og få noen til å sende sim-kortet til henne i posten. Eller endre et eksisterende abonnement.

Yep, men det er abonnement-pris. (tror 2år avtale)

Hun er ikke hele året i Sverige så er det en dyrt løsning,hun trenger forhåndsbetalt.

I tillegg kan de ikke levere mobilt bredbånd overalt. Når jeg tastes in en gammel adres av megselv midt i Amsterdam, kan jeg ikke bestilles mobilt bredbånd på denne adres fordi de ikke har dekning på denne sted. Rart? Ja.  Og ja det er mulig å finnes en løsning med familje eller venner.

Men det kan ikke ble slik at du i Sverige ikke kan kjøpe en SIM-kort uten at du er fest-bosted i Sverige.

Gjest Slettet+6132

Feil, dette er et abonnement uten binding av noe slag. Det finnes også forhåndsbetalt. 
Om hun ikke er i Sverige hele året bør hun absolutt ikke ha svensk abonnement.

Hvorfor skal hun ha mobilt bredbånd, hun kan vel kjøpe mobilabonnement? Det selges uavhengig av bostedsadresse.

On 12/12/2020 at 8:58 PM, Nidar2 said:

Man har lavere priser og det svært utbredt med store mobilplaner, og det funker stort sett som i Norge.

T-mobile koster € 36 fri bruk av GB og frie samtaler.

Siden hun allerede er tilknyttet landet må det være en smal sak å fikse et slikt abonnement og få noen til å sende sim-kortet til henne i posten. Eller endre et eksisterende abonnement.

Kun 21gb i eu, ubegrenset gjelder kun nederland med tmobile

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...