Gå til innhold

Erfaringer med iwill?


Anbefalte innlegg

LMH1 skrev (Akkurat nå):

Så du driter i hvordan butikken nettbutikken løser det problemet? om de dytter utgiftene til deg, koster deg 3000 kr å reprarere mobil du har betalt 8500 kr kun fordi butikken eller nettbutikken mener du har brukt produktet feil? Det er verste tenkte utfall men er tilfeller det skjer også.

Så lenge jeg får reklamert, ja. Med reklamert mener jeg at de tar regningen gitt at det er en gyldig reklamasjon og ikke f.eks brukerfeil.
Om de sender f.eks mobilen til Polen, fikser den på bakrommet eller om en representant fra produsenten selv tropper opp på døren min med verktøykassen for å reparere er for min del irrelevant.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Tja hvordan kan du da vite invisteringene du gjør er beste alternative? kjøpe alt fra samsung? hvis alle tenker slik er ikke sikkert samsung eller sony er bedre de har vel inforcare til reprasjon. Hvis ikke samsung gjør det selv.

Så du driter i hvordan butikken nettbutikken løser det problemet? om de dytter utgiftene til deg, koster deg 3000 kr å reprarere mobil du har betalt 8500 kr kun fordi butikken eller nettbutikken mener du har brukt produktet feil? Det er verste tenkte utfall men er tilfeller det skjer også.

Jeg innhenter tilgjengelig informasjon og tar et informativt valg basert på den informasjonen. Enkelte ganger bommer man, og da unngår jeg å kjøpe samme merket igjen. Du er beskyttet av forbrukerkjøpsloven, og vil således ikke betale noe. Gitt at det er REKLAMASJON vi prater om, og ikke service (om du er uheldig å knuser skjermen for eks). 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Så lenge jeg får reklamert, ja. Med reklamert mener jeg at de tar regningen gitt at det er en gyldig reklamasjon og ikke f.eks brukerfeil.

Du er beskyttet av forbrukerkjøpsloven, og vil således ikke betale noe. Gitt at det er REKLAMASJON vi prater om, og ikke service (om du er uheldig å knuser skjermen for eks). 

Man prøver vel å ta det på reklamasjon men i noen tilfeller kan det være tvilstilfeller er ikke alltid man er heldig f.eks defekt usb plugg eller knapper etc butikkene kan i slik tilfelle hvis mobilen er 2 år velge å si at man må regne med slikt, men noen firmaer er greie å bytter varer eller reparer.  Største problem er ofte små ting kan være dyrt å fikse kan være lønnsomt og heller selge varen som delevis fungere til lavere pris.

Sitat

Om de sender f.eks mobilen til Polen, fikser den på bakrommet eller om en representant fra produsenten selv tropper opp på døren min med verktøykassen for å reparere er for min del irrelevant.

Hadde foretrekket å få litt teknisk informasjon hvordan man kan fikse slik selv, eller hvis noen produsenter kan vurdere å finne løsning syns ikke https://komputer.no/telefon/android-telefon/fairphone-3-ny-barekraftig-telefon-som-du-kan-reparere

Men godt mulig på sikt blir det løsningen. Største problem er å finne løsning som gjør man kan øke batteri.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Man prøver vel å ta det på reklamasjon men i noen tilfeller kan det være tvilstilfeller er ikke alltid man er heldig f.eks defekt usb plugg eller knapper etc butikkene kan i slik tilfelle hvis mobilen er 2 år velge å si at man må regne med slikt, men noen firmaer er greie å bytter varer eller reparer.  Største problem er ofte små ting kan være dyrt å fikse kan være lønnsomt og heller selge varen som delevis fungere til lavere pris.

Det stemmer, mekanisk slitasje er skjeldent produsentfeil. F.eks kommer gjerne defekt USB-plugg fordi man er hardhent med kabelen, ikke fordi produsenten tabbet seg ut når de lagde den.
Samme gjelder knapper også, i stor grad.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (4 minutter siden):

Det stemmer, mekanisk slitasje er skjeldent produsentfeil. F.eks kommer gjerne defekt USB-plugg fordi man er hardhent med kabelen, ikke fordi produsenten tabbet seg ut når de lagde den.
Samme gjelder knapper også, i stor grad.

Tja det kan jo være det: https://www.ebay.com/itm/Ugreen-Type-C-to-USB-C-Cable-PD-60W-Fast-Charge-Line-Fast-Data-Transfer-Cord/153685879665?hash=item23c8646b71:g:-FUAAOSwKk5eoXKQ

Har bedre erfaringer med ligdene kabel, hvis man legger mobilen slik den kan bøye kabelen.

Slike ting er bedre med slik kabel. Så aldri sett slik kabel med mobiler. Godt mulig slikt kunne ungått defekt usb plugg. Samme med plugger som sitter bedre som tåler bevegelse av kabelen uten å slite usb pluggen.

Så er jo ekstra lag med glass billig invistering hvis man mister mobilen. Men ikke ofte det følger med standard.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (6 minutter siden):

Man prøver vel å ta det på reklamasjon men i noen tilfeller kan det være tvilstilfeller er ikke alltid man er heldig f.eks defekt usb plugg eller knapper etc butikkene kan i slik tilfelle hvis mobilen er 2 år velge å si at man må regne med slikt, men noen firmaer er greie å bytter varer eller reparer.  Største problem er ofte små ting kan være dyrt å fikse kan være lønnsomt og heller selge varen som delevis fungere til lavere pris.

Hadde foretrekket å få litt teknisk informasjon hvordan man kan fikse slik selv, eller hvis noen produsenter kan vurdere å finne løsning syns ikke https://komputer.no/telefon/android-telefon/fairphone-3-ny-barekraftig-telefon-som-du-kan-reparere

Men godt mulig på sikt blir det løsningen. Største problem er å finne løsning som gjør man kan øke batteri.

Det finnes helt sikkert videoer på Youtube. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja det finnes nok youtube, problemet mobilene i dag er så håpløse er laget for å gå i stykker særlig skruer\lim etc man mister vanntetthet man også må bruke en del tilfeller skrutrekker som ikke finnes på butikker i dag. Produsentene gjør alt for reprasjon skal bli ulønnsomt.

Skulle vurdert Fairphone 3 hvis det var bedre større batteri og 5g og bedre maskinvare.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du sier du vet av erfaring på ditt og datt, men har du noen gang i ditt liv vært på et verksted, og sett hvordan de jobber?

Og ellers: Har du jobba på en butikk som driver med elektronikk noen gang, siden at du tydligvis vet så mye om dette temaet, eller vent litt. Du tror du vet det. Det gjør du selvfølgelig ikke.

Du her helt borte, mann. Gjør deg selv og andre en tjeneste. Slutt og lag noe mer frustrasjon for folk på nett. Skjønner du ikke det at du lager bare problemer for deg selv ved å gjøre slike ting?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja faktisk har jobbet på pc klinikk på computercity\elkjøp har også erfringer å reprarere hodetelefoner i en periode.

så har vel litt erfaringer. Men kansje ikke på mobiler og laptop spesielt.

Sitat

Du her helt borte, mann. Gjør deg selv og andre en tjeneste. Slutt og lag noe mer frustrasjon for folk på nett. Skjønner du ikke det at du lager bare problemer for deg selv ved å gjøre slike ting?

Vet ikke hva du snakker om eneste jeg proviser meg over er slike folk som enkelte her snur det over på meg god kveld til deg også. Nå har jeg ikke i mot å reprare selv men slik ting gjøres er det heller laget for at ting skal lett gå i stykker og produsentene unskylder seg med det ikke mening heller. Verken forbrukerådet eller andre gjør noe med saken.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner, jeg har lest "tusen" innlegg av deg her inne og nesten alle handler om bekymringer for en eventuell reklamasjon på noe billig elektronikk du vurderer å kjøpe fra Kina. 

Hvorfor kan du ikke spare deg de bekymringene og kjøpe en Samsung på Elkjøp? Stor produsent, stor butikk, faste rutiner for reklamasjon og du har lovverket i ryggen hvis det skulle skjære seg helt. 

Jeg blir helt oppgitt av hvor vanskelig du skal gjøre ting for deg selv!

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fordi finner kun Samsung Galaxy A51 5G

som mulig noe å vurdere, men har kun 128 GB lagring omtrent eneste forskjellig mellom den og xiomi mix 5g er 5g virker.

Ellers er det liten forskjell. Skal man ha råeste mobil:

Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 512GB

Samsung Galaxy S20+ 5G 512GB

Er det kun disse det står mellom ganske høy pris fordi china telefoner gir så dårlig garanti.

Ellers er det Motorola Moto G 5G Plus 128GB samt OnePlus Nord 128GB omtrent alternativene er.

Synd at 5g ikke har kommet lengere på kompaktibilitet. Det blir dyrt for mobilkjøpere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Får du brukt 5G?

Nei men 5g er vel ikke så stort uansett lengere får simkort levrandører og mobiler, få routere foreløpig som gir optimal ytelse.

MrMidget skrev (2 timer siden):

22.000 innlegg om samme tema må være temmelig frustrerende. 

Selv har jeg god erfaring med iwill. Hyggelige folk 

Nå må det være overdrivelse, vertfall på mobiltelefoni, har vel kanskje det totalt siden 28. oktober 2008

Kan det være fordi du bare kjøper mobil men aldri stiller noe spørsmål eller klager på varen? gir meg lite.

Men kan jo være folk er forskjellig basert på hvem som tar kontakt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (2 timer siden):

Nei men 5g er vel ikke så stort uansett lengere får simkort levrandører og mobiler, få routere foreløpig som gir optimal ytelse.

Nå må det være overdrivelse, vertfall på mobiltelefoni, har vel kanskje det totalt siden 28. oktober 2008

Kan det være fordi du bare kjøper mobil men aldri stiller noe spørsmål eller klager på varen? gir meg lite.

Men kan jo være folk er forskjellig basert på hvem som tar kontakt.


Jeg overdreiv noe her..beklager det
Er derimot ikke den som er mest aktiv her inne, men jeg ser bestandig ditt navn med x antall elektronikk problemer som går på så og si det samme. Mulig du som har litt for store forhåpninger og lever litt i din egen boble? Just food for thought. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...