LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Er det noen som har kjøpt noe og reklamert noe på iwill? Får dette svaret: Sitat Hei, Jeg ser ikke poeng å fortsette diskusjonen med deg. Alt du trenger å vite, har du fått svar på gjennom vår epostdialog siden 2016. Du har IKKE kjøpt noe hos oss og alt du kommer med er hypoteser. Hva slags avtaler vi har med våre produsenter er også ikke noe vi trenger at dele med deg. Hei, Den virker iflg. dagens info fra Telia / Telenor. Kjøpsbetingelser (iwill.no) Uansett, jeg tror du er best tjent med å kjøpe på Ali eller DX etc. ref. vår langfattelige dialog gjennom årene. Så hva mener dere er dette tegn på useriøs bedrift? For syns det er rart ulefone ikke gir særlig god service, så penger er ikke mitt problem men syns det er rart folk gidder å drive bedrift hvis de ikke vil svare på hva slags garantier eller erfaringer de har med et produkt? For jeg lurer på hvordan reklamasjon funger? om det er slik egentlig produsenten og butikken har avtale om 5 års reklamasjon eller blir tap hvis produktet går i stykker etter 1 år? Så må enten butikken eller nettbutikken ta kostnaden hvis ikke kunden får den regningen? For er nok fordel å drive stort da man kan ingå volumavtaler og storavtaler og ligdene, man har jo råd til større tap der. Men hvis alle skal tenke slik blir det ikke konkuranse er kun de største som komplett og elkjøp kanskje power som blir monipolister og det er vel ikke vi forbruker tjent med. Selv samsung og sony er jeg usikker om de kan reparere mobiler 5 år de har vel avtale med inforcare men Så kommer jo: https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/krever-tiltak-for-mer-reparering-1.1738368 For er mange mobiler som ikke bruker standard batteri eller brukt lim og spesialskruer kun fordi det skal være vanskelig, nå kommer jo smittevern inn i bilde også. Endret 11. desember 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Populært innlegg wil Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2020 Hei. Ut i fra det jeg forstår her, så har du fått et svar fra en eller annen person som jobber i bedriften. Jeg skjønner veldig godt at du får slike svar som dette, hvis du skriver på samme måte til dem som du gjør her på forumet. Så det må du bare slutte med. Jeg vet ikke hva bedriften driver med, men jeg tror ikke DU er riktig person til å belære dem hvordan de driver bedriften sin. Du skriver ikke noe om hva du har skrevet til dem. Det vil jeg tro det er en grunn til, og du tør ikke legge ut her hva du har skrevet til dem, men ut i fra postene dine, så er det vel ikke noe forskjell fra hva du skriver her inne. Måtte gud forby at du går inni en fysisk elektronikkbutikk for å belære dem lover og regler. Men det hadde vært morsomt om du hadde prøvd og det hadde blitt filma. Forøvrig. Ikke morsomt for deg, men for de som ser og hører på. Tror de aller fleste hadde ledd seg i hjel og de som ikke hadde gjort det, hadde kasta deg ut. 11 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg j-- Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg er helt overbevist om at sjappa har gjort alt riktig, og at du har vært heeeelt borte i din dialog med de. Du er vanligvis ganske borte i alt du skriver på diskusjon.no, kan ikke se for meg en bedre dialog med en nettbutikk. 13 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) wil skrev (17 minutter siden): Hei. Ut i fra det jeg forstår her, så har du fått et svar fra en eller annen person som jobber i bedriften. Jeg skjønner veldig godt at du får slike svar som dette, hvis du skriver på samme måte til dem som du gjør her på forumet. Så det må du bare slutte med. Jeg vet ikke hva bedriften driver med, men jeg tror ikke DU er riktig person til å belære dem hvordan de driver bedriften sin. Du skriver ikke noe om hva du har skrevet til dem. Det vil jeg tro det er en grunn til, og du tør ikke legge ut her hva du har skrevet til dem, men ut i fra postene dine, så er det vel ikke noe forskjell fra hva du skriver her inne. Er ikke verre en dårlig erfaringer med ulefone og syns det er rart jeg får slike svar faktisk er du og j generielt de som gir meg dårlig tilbakemeldinger. Ville blitt mere seriøst tatt hos komplett eller multicom eller elkjøp\power. Men kanskje de har mere penger og flere ansatte som villig å bruke tiden sin på å gi svar. For slike kina import firmaer er vel grunn å mistenke ikke har økonomi særlig nå produsenten sliter. Det er ikke hemmelighet datautstyr ikke er lønnsomt å selge. Flere reklamasjoner en ikea eller andre matbutikker i snitt. Endret 11. desember 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
bbios Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (10 timer siden): Du har IKKE kjøpt noe hos oss og alt du kommer med er hypoteser. Hva slags avtaler vi har med våre produsenter er også ikke noe vi trenger at dele med deg. LMH1 skrev (18 minutter siden): wil skrev (36 minutter siden): Er ikke verre en dårlig erfaringer med ulefone og syns det er rart jeg får slike svar faktisk er du og j generielt de som gir meg dårlig tilbakemeldinger. Du har dårlig erfaring med ulefone, så klager du til iwill kor du ik har kjøpt telefonen? 3 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) LMH1 skrev (41 minutter siden): Er ikke verre en dårlig erfaringer med ulefone og syns det er rart jeg får slike svar faktisk er du og j generielt de som gir meg dårlig tilbakemeldinger. Ville blitt mere seriøst tatt hos komplett eller multicom eller elkjøp\power. Men kanskje de har mere penger og flere ansatte som villig å bruke tiden sin på å gi svar. For slike kina import firmaer er vel grunn å mistenke ikke har økonomi særlig nå produsenten sliter. Det er ikke hemmelighet datautstyr ikke er lønnsomt å selge. Flere reklamasjoner en ikea eller andre matbutikker i snitt. Synes det er sykt at du fortsatt får svar. Ingen av dine poster gir noen mening. Det koster firmaet penger å ha en konstant dialog med deg i 4(!!!) år. Du finner informasjon om forbrukerkjøpsloven med et par google-søk. Forøvrig så vet jeg enkelte (også store) firma praktiserer å utelate å selge noe til visse privatpersoner, da de ikke er ønsket som kunde. Vil tro du havner på noen slike lister etterhvert. Videre nevner du storkundefordeler og argumenterer med at vi da får monopolister som Elkjøp, Power og Komplett. Vet du hva et monopol er? Endret 11. desember 2020 av iblazeqt 3 3 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 1 hour ago, LMH1 said: Er ikke verre en dårlig erfaringer med ulefone og syns det er rart jeg får slike svar faktisk er du og j generielt de som gir meg dårlig tilbakemeldinger. Kan du ikke dele litt av det du har skrevet til dem, da? 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) iblazeqt skrev (56 minutter siden): Forøvrig så vet jeg enkelte (også store) firma praktiserer å utelate å selge noe til visse privatpersoner, da de ikke er ønsket som kunde. Vil tro du havner på noen slike lister etterhvert. Videre nevner du storkundefordeler og argumenterer med at vi da får monopolister som Elkjøp, Power og Komplett. Vet du hva et monopol er? Tja kan jo være hvis ikke elektrobransjene forberer seg med tanke på reprasjon vil det enten føre til høyere priser, pålagt forsikring eller at kanskje enkelte varer selges kun til bedrifter. Du må gjerne gi eksempel. Ja monipol betyr at det finnes kun en levrandør eller at konkuransen blir slik på fiber man får kun et alternativ. Det kan jo skje etthvert på grunn av corona det gjør en del bedrifter må permitere særlig går det ut om de som er minst som ikke får støtte. Har vel koster både rema 1000 og en del andre butikker en del penger på grunn av smittevern men alt koster i dag. Sitat Du har dårlig erfaring med ulefone, så klager du til iwill kor du ik har kjøpt telefonen? Jeg vet av erfaring hvordan de opererer så det trekker ikke selgerens fravør. Sitat Kan du ikke dele litt av det du har skrevet til dem, da? Det er vel mest hva min erfaringer og spørsmål og generielt informasjon, for det er vel slik for å få garanti krever det produsenten tilbyr reprasjon ellers vet vi det blir tap enten for kjøperen eller selgeren. Største problemet er vel elektronikk krever elektroingeniør eller ligdene for å reprarere ikke direkte billig hvis man klarer å gjøre slike reprasjoner billig at det lønner seg, men dere sier koster selgeren penger for vær gang jeg sender epost. Nå er det lite sammenlignet mot telia eller altibox eller mange andre firmaer. Nå kan vel man velge hvem de vil ha som kunde men aldri opplevd noen blitt utestengt av en butikk som regel er det tyveri eller ligdene eller hærværk etc. Men man kan jo aldri vite. Endret 11. desember 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 11. desember 2020 Populært innlegg Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (11 timer siden): For jeg lurer på hvordan reklamasjon funger? om det er slik egentlig produsenten og butikken har avtale om 5 års reklamasjon eller blir tap hvis produktet går i stykker etter 1 år? Så må enten butikken eller nettbutikken ta kostnaden hvis ikke kunden får den regningen? For er nok fordel å drive stort da man kan ingå volumavtaler og storavtaler og ligdene, man har jo råd til større tap der. Men hvis alle skal tenke slik blir det ikke konkuranse er kun de største som komplett og elkjøp kanskje power som blir monipolister og det er vel ikke vi forbruker tjent med. Selv samsung og sony er jeg usikker om de kan reparere mobiler 5 år de har vel avtale med inforcare men Så kommer jo: Hvorfor legger du deg opp i hvilke avtaler nettbutikker har med produsenter og evt. fabrikker og 3.parts verksteder? Om det er produsenten, fabrikken, andre verksteder, eieren eller andre som dekker utgiftene ved reklamasjon har ingenting for deg å si, du kan reklamere uavhengig. At de har holdt en dialog gående med deg i 4 år uten å ha kommet noen vei vil jeg påstå er utmerket service. 9 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Sitat Hvorfor legger du deg opp i hvilke avtaler nettbutikker har med produsenter og evt. fabrikker og 3.parts verksteder? Om det er produsenten, fabrikken, andre verksteder, eieren eller andre som dekker utgiftene ved reklamasjon har ingenting for deg å si, du kan reklamere uavhengig. At de har holdt en dialog gående med deg i 4 år uten å ha kommet noen vei vil jeg påstå er utmerket service. For enten må jo jeg sitte med tapet å ordne opp, eller små selger gjøre det? Små bedrifter har ofte ikke råd eller lyst å drive slik, de slår heller seg konkurs eller dytter skylden på kjøper, antakelig kjøper har delevis skyld, selv om de ikke beviser det. Kjøper vel ikke ting for å tape penger men er jo slik det er livet når man kjøper ting man ikke får reparert selv. De har ikke holdt det gående i 4 år var 4 år jeg hørte først, men viser seg denne bedriften er ikke service det er ute etter. Så er godt å si hva man kan regne med. For vi vet jo det ikke lønner seg alltid å operere med kunden har alltid rett. De kan jo drite i om man går til forbrukerrådet eller lage sak av det. For er noen steder særlig større som bytter vare selv om det er små feil etter noen år bruk syns heller det er god service en å gi 100 kr i gavekort som plaster på såret. Men kanskje jeg er litt kravstor. Tar vi komplett og elkjøp generielt bytter de ofte hele ruteren hvis den etter 2 år slutter ethernet eller trådløs å virke, om det ikke er mulig å reparere. Men kan være forskjellig fra gang til gang, og flask og uflaks. Endret 11. desember 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (9 minutter siden): Tja kan jo være hvis ikke elektrobransjene forberer seg med tanke på reprasjon vil det enten føre til høyere priser, pålagt forsikring eller at kanskje enkelte varer selges kun til bedrifter. Du må gjerne gi eksempel. Ja monipol betyr at det finnes kun en levrandør eller at konkuransen blir slik på fiber man får kun et alternativ. Det kan jo skje etthvert på grunn av corona det gjør en del bedrifter må permitere særlig går det ut om de som er minst som ikke får støtte. Har vel koster både rema 1000 og en del andre butikker en del penger på grunn av smittevern men alt koster i dag. Jeg vet av erfaring hvordan de opererer så det trekker ikke selgerens fravør. Det er vel mest hva min erfaringer og spørsmål og generielt informasjon, for det er vel slik for å få garanti krever det produsenten tilbyr reprasjon ellers vet vi det blir tap enten for kjøperen eller selgeren. Største problemet er vel elektronikk krever elektroingeniør eller ligdene for å reprarere ikke direkte billig hvis man klarer å gjøre slike reprasjoner billig at det lønner seg, men dere sier koster selgeren penger for vær gang jeg sender epost. Nå er det lite sammenlignet mot telia eller altibox eller mange andre firmaer. Nå kan vel man velge hvem de vil ha som kunde men aldri opplevd noen blitt utestengt av en butikk som regel er det tyveri eller ligdene eller hærværk etc. Men man kan jo aldri vite. Jeg vet enda ikke om jeg har skjønt essensen i tråden din. Du har kjøpt en telefon fra ulefone, og du prøver å reklamere til den mot Wi. Hvorfor? Jeg kjenner ikke til selskapene. Når kjøpte du telefonen, og hva er problemet? 2 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) 10 minutes ago, aklla said: At de har holdt en dialog gående med deg i 4 år uten å ha kommet noen vei vil jeg påstå er utmerket service. 4 år fra en "kunde" som ikke har kjøpt noe vitner om ekstrem tålmodighet og god service. Endret 11. desember 2020 av Reg2000 6 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 iblazeqt skrev (1 minutt siden): Jeg vet enda ikke om jeg har skjønt essensen i tråden din. Du har kjøpt en telefon fra ulefone, og du prøver å reklamere til den mot Wi. Hvorfor? Jeg kjenner ikke til selskapene. Når kjøpte du telefonen, og hva er problemet? Prøver ikke å reklamere nei, prøver å få svar når jeg vet ulefone er nesten fravære på support, vet nesten 100% sikkert det blir tap neste gang jeg kjøper noe med ulefone merket slik jeg får inntrykk av. Slik får man ikke lyst å kjøpe mere, men muligens fordi de har flyttet reprasjonverkstedet til polen til annet land og ikke lenger driver med reprasjon så vidt jeg vet. Slikt får man ikke lyst å invistere. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 Reg2000 skrev (2 minutter siden): 4 år fra en "kunde" som ikke har kjøpt noe vitner om ekstrem tålmodighet og god service. Det er en grunn for jeg ikke kjøper? hvis du hadde kjøpt og vist du ville fått problemer ville du ikke handlet fra det stedet. Når de heller anbefaler aliexpress eller ebay fordi de gir bedre service til en lavere pris sier sitt. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (Akkurat nå): Prøver ikke å reklamere nei, prøver å få svar når jeg vet ulefone er nesten fravære på support, vet nesten 100% sikkert det blir tap neste gang jeg kjøper noe med ulefone merket slik jeg får inntrykk av. Slik får man ikke lyst å kjøpe mere, men muligens fordi de har flyttet reprasjonverkstedet til polen til annet land og ikke lenger driver med reprasjon så vidt jeg vet. Slikt får man ikke lyst å invistere. Haha - forstår jeg deg rett: du har hatt en dialog i 4 år mot et firma, om en vare produsert av en annen produsent, med intensjon om å kjøpe gitt vare en gang i fremtiden? spar deg selv for tid og energi, og gå for noe annet da. 2 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 iblazeqt skrev (1 minutt siden): Jeg vet enda ikke om jeg har skjønt essensen i tråden din. Du har kjøpt en telefon fra ulefone, og du prøver å reklamere til den mot Wi. Hvorfor? Jeg kjenner ikke til selskapene. Når kjøpte du telefonen, og hva er problemet? Er vel mer en hypotetisk situasjon (f.eks reklamasjon) ved ett hypotetisk kjøp der detaljer i avtaler iWill har med produsent og/eller 3.parts verksted og/eller eget verksted er viktig. Slik som hvilke land en evt. reparasjon blir utført i og hvilke firma til hvilken pris og hvem tar kostnaden. Totalt irrelevant for kunder flest da det kun er butikken man trenger å forholde seg til. 2 2 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 aklla skrev (1 minutt siden): Er vel mer en hypotetisk situasjon (f.eks reklamasjon) ved ett hypotetisk kjøp der detaljer i avtaler iWill har med produsent og/eller 3.parts verksted og/eller eget verksted er viktig. Slik som hvilke land en evt. reparasjon blir utført i og hvilke firma til hvilken pris og hvem tar kostnaden. Totalt irrelevant for kunder flest da det kun er butikken man trenger å forholde seg til. Aha, da er jeg med! 1 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (2 minutter siden): Prøver ikke å reklamere nei, prøver å få svar når jeg vet ulefone er nesten fravære på support, vet nesten 100% sikkert det blir tap neste gang jeg kjøper noe med ulefone merket slik jeg får inntrykk av. Slik får man ikke lyst å kjøpe mere, men muligens fordi de har flyttet reprasjonverkstedet til polen til annet land og ikke lenger driver med reprasjon så vidt jeg vet. Slikt får man ikke lyst å invistere. Hvilket produkt er det du har kjøpt av Iwill og hva er egentlig problemet?. 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 LMH1 skrev (2 minutter siden): Det er en grunn for jeg ikke kjøper? hvis du hadde kjøpt og vist du ville fått problemer ville du ikke handlet fra det stedet. Når de heller anbefaler aliexpress eller ebay fordi de gir bedre service til en lavere pris sier sitt. Det beviser vel bare nok en gang at de har dine interesser høyest? De ber deg handle hos Aliexpress/Ebay fordi de vet de ikke har sjans til å konkurrere. Eller hadde du foretrukket at de solgte deg samme produkt til en høyere pris? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) iblazeqt skrev (5 minutter siden): Haha - forstår jeg deg rett: du har hatt en dialog i 4 år mot et firma, om en vare produsert av en annen produsent, med intensjon om å kjøpe gitt vare en gang i fremtiden? spar deg selv for tid og energi, og gå for noe annet da. Tja hvordan kan du da vite invisteringene du gjør er beste alternative? kjøpe alt fra samsung? hvis alle tenker slik er ikke sikkert samsung eller sony er bedre de har vel inforcare til reprasjon. Hvis ikke samsung gjør det selv. aklla skrev (5 minutter siden): Er vel mer en hypotetisk situasjon (f.eks reklamasjon) ved ett hypotetisk kjøp der detaljer i avtaler iWill har med produsent og/eller 3.parts verksted og/eller eget verksted er viktig. Slik som hvilke land en evt. reparasjon blir utført i og hvilke firma til hvilken pris og hvem tar kostnaden. Totalt irrelevant for kunder flest da det kun er butikken man trenger å forholde seg til. Så du driter i hvordan butikken nettbutikken løser det problemet? om de dytter utgiftene til deg, koster deg 3000 kr å reprarere mobil du har betalt 8500 kr kun fordi butikken eller nettbutikken mener du har brukt produktet feil? Det er verste tenkte utfall men er tilfeller det skjer også. Sitat Det beviser vel bare nok en gang at de har dine interesser høyest? De ber deg handle hos Aliexpress/Ebay fordi de vet de ikke har sjans til å konkurrere. Eller hadde du foretrukket at de solgte deg samme produkt til en høyere pris? Ja der gir de lite service må betale returfrakten selv selgerne gjør nok lite for fikse problemet. blir sure etc at du lage sak at wireless eller NFC ikke virker. Men de gidder ikke å teste mobilen grundig en gang. Endret 11. desember 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå