Gå til innhold

Privatisteksamen universitet, enkeltemne

Urealistisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja du må først få studierett som enkeltemne student. Dette  er i grunn ganske enkelt (du må søke innen 15 desember for våren) . Det var mulig å ta de to første emnene på jusstudiet som privatist før, men det er kuttet helt ut. 

https://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/ 
har du generell studiekompetanse så er dette en ren formalitet, men noen emner krever at man har feks realfagskompetanse.  All informasjon står uansett på den siden jeg lenket til. :)  Hva man kan melde seg til kommer an på ledig plass på emnet man ønsker å ta  - etter at programstudentene har valgt emne så går tilbudet til enkeltemnestudenter. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Du kan ikke velge hvilke som helst fag. Kun de som er mulig å ta som enkeltemner. En del fag er låst til profesjonsutdanningene for eksempel og krever visse forkunnskaper eller andre beståtte enkeltemner i forkant. Enkelte emner som også er åpne for de som ikke studerer ved UiO kan man risikere å havne bakerst i køen for ved høy interesse, samt at universitetet kan velge å avlyse enkelte fag på grunn av lite interesse også.

Du gjør også lurt i å sjekke hva slags krav det enkelte enkeltemner har før du melder deg på. Noen enkeltemner krever for eksempel 90% tilstedeværelse (hehe, hvordan man gjør det nå i Corona-tider aner jeg ikke, en god stund siden jeg var ferdig på UiO) og så er det jo ulike eksamensformer fra emne til emne, som der kan være greit å være klar over. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...