Gå til innhold

Kan vi gjøre verden bedre? Har ting blitt bedre?

Anbefalte innlegg

Hva er din mening med livet? Føler du at det er noe? Føler du at du tiltrekker deg de samme tingene hele tiden? Eller er det underbevisstheten som tuller? 

Jeg har det fint i forholdet til veldig mange. Likevel så er jeg humørsyk. Men jeg får vondt når jeg tenker på mye i verden. De som blir født i India for å bli slaver. Hele livet. Afrikanere som blir syke og ikke har råd til hjelp. De sulter. De som sitter i flyktningleirer og ender opp med kraftig ptsd dersom de overlever. Det er ikke slik at man overlever og så kan man slappe av. Man får en kropp i forsvarsmodus. 

Jeg går her og gjør egentlig hva jeg vil. Det jeg ønsker er slike ting som ikke er en menneskerett. Mange andre ønsker seg et liv der de bare kan få slappet av, spist nok. Beholde sin familie. Men har ikke dette. Her går jeg/vi og klager på psykiske problemer. Jeg skammer meg, det er vanskelig å nyte tilværelsen. Men så føler jeg også at jeg må nyte. 

Kan vi gjøre verden bedre? Jeg føler at selv om vi hjelper, er det alltid noen som ikke får hjelpen. Og kan dere se for dere en verden der alle stiller likt? Det vil ikke fungere. Vi er avhengige av forskjellige klasser selv om det er urettferdig..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Urealistisk skrev (På 11.12.2020 den 10.37):

Hva er din mening med livet? Føler du at det er noe? Føler du at du tiltrekker deg de samme tingene hele tiden? Eller er det underbevisstheten som tuller? 

Jeg har det fint i forholdet til veldig mange. Likevel så er jeg humørsyk. Men jeg får vondt når jeg tenker på mye i verden. De som blir født i India for å bli slaver. Hele livet. Afrikanere som blir syke og ikke har råd til hjelp. De sulter. De som sitter i flyktningleirer og ender opp med kraftig ptsd dersom de overlever. Det er ikke slik at man overlever og så kan man slappe av. Man får en kropp i forsvarsmodus. 

Jeg går her og gjør egentlig hva jeg vil. Det jeg ønsker er slike ting som ikke er en menneskerett. Mange andre ønsker seg et liv der de bare kan få slappet av, spist nok. Beholde sin familie. Men har ikke dette. Her går jeg/vi og klager på psykiske problemer. Jeg skammer meg, det er vanskelig å nyte tilværelsen. Men så føler jeg også at jeg må nyte. 

Kan vi gjøre verden bedre? Jeg føler at selv om vi hjelper, er det alltid noen som ikke får hjelpen. Og kan dere se for dere en verden der alle stiller likt? Det vil ikke fungere. Vi er avhengige av forskjellige klasser selv om det er urettferdig..

verden blir ikke bedre fordi vi har falske religion og satan bruker dem til forbrytelse , forfølgelse , drap , tvinge eller herske makt over menneske.  Jehovas vitner  kan ikke være venn med verden . 

Lenke til kommentar
On 12/11/2020 at 10:37 AM, Urealistisk said:

Vi er avhengige av forskjellige klasser selv om det er urettferdig..

Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men jeg er nysgjerrig på hvordan vi avhenger av forskjellige klasser?

Jeg lar meg også påvirke av tanker om urettferdighet og lidelse på planeten, men prøver å ikke dyrke denne følelsen da den lett blir overveldende.
Jeg finner at det hjelper (litt) å fokusere på mine valg, og se hvordan jeg (i det minste) kan bidra så lite som mulig til økt lidelse.

Det sies at verden blir bedre, at det er færre kriger, og mindre sult, enn før.
Men når mekanismene som styrer fremdeles nyttegjør seg av pseudoslaveri, miljøødeleggelser, og når verdens verdier samles på færre hender, tror jeg ikke nødvendigvis at man kan forvente at økt forbedring er en vedvarende tendens.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (17 timer siden):

Dersom dagen kommer der verden er rettferdig og alle har det likt, så tror jeg dessverre at det er fordi alle har det like dårlig. 

det skal være frivillige å velge trossamfunn men ikke ved tvang

Jehova Gud liker ikke å tvinge folk å bli Jehovas vitner . Bibelen sier det er avskyelige og styggheter

Lenke til kommentar

Du skjønner dét at ved bare å leve et fredfullt liv, så er man med på å gjøre verden til et bedre sted. Ingen menneske er en øy ^^ hehe. Vi er alltid en del av en gruppe, uansett hvor ensomme vi kan føle oss. Og så lenge man ikke driver med kriminelle aktiviteter, destruktive ting som gjør at andre får det verre, så er man indirekte med på å gjøre verden til et bedre sted. Det er greit å være i dårlig humør, greit å miste hodet av og til. Det er menneskelig. Men for eksempel folk som driver trafficking, storskala dopsmugling, raner og slår ned folk og sånt, de er virkelig verdens avksum.

Man skal prøve å skjerme seg litt mot massemediene. De skal alltid overdramatisere og sensasjonalisere det negative, skape drama for å tiltrekke mest mulig lesere og tjene penger på reklame. Det er synd at det er sånn. Mange selvmord krediteres til disse tingene, at folk føler seg overveldet av dramatiseringen. Jeg tror mange flere lar seg styre og påvirke av det enn de liker å innrømme selv. Nok en ting vi burde lære i skolen, men staten vil helst dominere og manipulere oss på den måten i stedet for. Så man må bare sette opp mentale skjold og tenke globalt hele tiden. Balansere ut det man leser med sunn fornuft.

Men realiteten er at det faktisk skjer mye positivt for veldig mange i verden. Det er ikke mange århundrene siden vi var på et helt annet nivå. Man kan alltid spørre seg om hva som er positivt. Men helse- og nødhjelp er blitt større. Vi begynner å få litt mer oversikt over hva som skjer i verden. Vi lever i vannmannens tidsalder nå, som betyr global kommunikasjon, humanitarisme og slike ting står mer på agendaen generelt. Så dette vil definitvt bli en større del av menneskehetens fremtid de neste 2000 år. Samtidig vil radikalitet og ekstremisme bli de negative sidene. Med massepsykologi kommer det både positive og negative sider. Viruset som kom nå er et godt eksempel. Når man knytter sammen menneskeheten på en sånn måte som er blitt gjort, med globaløkonomi og hyppig reisekultur, så er veien kort til masseutbrudd. Teknologi og vitenskap er også en greie .. det er selvfølgelig en positiv ting. Men det kan også misbrukes. Dette med kunstig intelligens, cyborger og roboter og det der, det sies at vi mennesker snart blir utdaterte og at roboter og maskiner kan gjøre ting uendelig mye bedre enn oss selv. Vi må aldri glemme at slike ting aldri kan ha sjel. De har ingen liv. De er kun maskiner.

Det beste man kan gjøre er å ha en halvveis aktiv og lett nysgjerrig holdning. Prøve å ta del i verden. Finner man noe som inspirerer en, så er det suverent. Mange tror at å ha en jobb i nærmiljøet ikke er godt nok. Men hver eneste lille positive handling man gjør i verden vil få ringeffekter. Det samme gjelder det destruktive. Så man må stadig prøve å være bevisst sine holdninger og livsambisjoner. Vi burde lære om dette i skolen, men det er visst ikke viktig.

Man kan jo sikte så høyt man vil, når det kommer til ambisjoner. Man kan ta utdannelse i statsvitenskap og bli en diplomat, jobbe aktivt for verdensfred. Kanskje politiker også. En ÆRLIG politiker. Verden er åpen, alt er tilgjengelig. Det er kun ens egen psyke og miljøet en har rundt seg, påvirkningene man får, som begrenser ens utvikling og potensiale.

Å studere psykologi er en fin ting. Være aktivt interessert i å være den beste man kan være og påvirke andre til det samme. Så får jeg sikkert litt pepper igjen, men astrologi er noe jeg har blitt overbevist om ikke bare er tull og tøys. Energier påvirker hverandre. Og ved å forstå sin egen personlighet via stjernekartet, kan man lettere dreie seg selv i riktig retning her i livet.

Endret av Taurean
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Urealistisk skrev (På 11.12.2020 den 10.37):

Mennesker sier at pest, miljø truer verden men Bibelen sier at falsk religion ( Religion og politikk) er farlig og ødelegger verden

Katolikk president Truman i USA atombomber på to japans byer Hirisoma og nagioma og Muslimer stjeler India og ble delt ( Pakistan i 1947 ) Men ikke nok med det. volde mennnesker med makt og tvinge dem

De religiøse ledere gjør seg i stadig større utstrekning til talsmenn for den nye moral. Det er polygami ( Mange koner ) Bibelen viser tydelig at kjønnslig omgang utelukkende hører ekteskapet til. Den sier: Fly hor. Avhold eder fra hor. Ektesengen være usmittet for horkarler og ekteskapsbrytere skal Jehova Gud dømme. ( 1.kor 6:18 )

Endret av ikkesidet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...