mariajo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Trenger litt hjelp her.. Jeg har kjøpt meg nytt digitalkamera, Casio Exilim Z4. Nå må jeg ha et minnekort, og har hørt at ved å kjøpe et raskt minnekort får jeg maks ytelse av kameraet. Da lurer jeg på hva et raskt minnekort er? Hvordan vet jeg om minnekortet jeg kjøper er raskt? Det er jo enormt store prisforsjeller på kort med like stor lagringskapasitet,så da må det jo være en forskjell på kortene også,eller? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Casio Exilim tar både MMC og SD brikker. SD regnes for å være et hurtigere kort, mens MMC er billigere. I praksis tror jeg ikke du vil merke noen stor forskjell til daglig bruk. Kjøp det billigste. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvis du leser testen av kameraet vil du blant annet kunne lese dette: "Man bør kjøpe minst 128 MB SD-minne i tillegg, og helst raskt minne - da kameraet blir mye raskere med et raskt minnekort " Så kjøp en rask minne brikke! F.eks Sandisk Ultra 2. Hilsen Otto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå