Masimo Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Hei dere, Vi lurer på å kjøpe den nye Maxus Euniq 7 seters. Men vi sliter med å overbevise os selv om et par punkter som jeg håper andre elbil eiere kan hjelpe os med. 1. Rekkevidde angsten slår rask inn her. WLTP er satt til 360km / antar da at skal man på lang tur, dvs blandet kjøring at der nok nærmere 260km? Jeg er dansk ikke ofte vi er i Danmark, men en gang i året eller 2 - dere som har samme rekkevidde på bilen. Hvordan går dette for dere? Evt hvordan løser dere det? 2. Batteriets levetid. Samme som over, etter et par år antar jeg at rekkevidde raskt reduseres, eller holder det seg ganske bra? 3. Andre som overveier denne bilen? Hva tenkere dere om den - positivt/negativt? Bare så jeg slipper å forsvare hvorfor vi overveier akkurat denne el bilen. - Vi har lyst på elbil (Økonomi selvfølgelig) - Vi er 6 i familien - Tesla er alt for dyr og derfor ikke aktuell 😊👍 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 1) 260km er mer enn nok for de fleste- så lenge den har gode verktøy for å opprettholde ladehastighet i både lav og høy temperatur. Dette er viktigere enn å ha 400km rekkevidde. Varmepumpe, aktiv kjøling og oppheting av batteripakken er et must i Norsk klima. 2) Levetid varierer, man ser eksempel som ikke er bra - Ford er ett. Men de fleste har klart seg bra hittil (Nissan,Kia) og batteripakkene er jo bedre nå enn de var i 2011. 3) Personlig er jeg nok ikke modig nok til å hoppe på et merke som Maxus så tidlig, hvordan er det mtp. service og garanti? Er disse bilene bygd med tanke på norsk klima? Tåler de veisalt? Det første jeg ville gjort er å prøvekjøre, da ett av de mest vanlige kritikkpunktene for Maxus er kupèstøy - men de er vel mest kjent for varebilene sine så det er kanskje ikke nødvendigvis riktig for denne modellen. Lenke til kommentar
Masimo Skrevet 10. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2020 Sampson skrev (40 minutter siden): 1) 260km er mer enn nok for de fleste- så lenge den har gode verktøy for å opprettholde ladehastighet i både lav og høy temperatur. Dette er viktigere enn å ha 400km rekkevidde. Varmepumpe, aktiv kjøling og oppheting av batteripakken er et must i Norsk klima. 2) Levetid varierer, man ser eksempel som ikke er bra - Ford er ett. Men de fleste har klart seg bra hittil (Nissan,Kia) og batteripakkene er jo bedre nå enn de var i 2011. 3) Personlig er jeg nok ikke modig nok til å hoppe på et merke som Maxus så tidlig, hvordan er det mtp. service og garanti? Er disse bilene bygd med tanke på norsk klima? Tåler de veisalt? Det første jeg ville gjort er å prøvekjøre, da ett av de mest vanlige kritikkpunktene for Maxus er kupèstøy - men de er vel mest kjent for varebilene sine så det er kanskje ikke nødvendigvis riktig for denne modellen. 1) Skjønner er nok enig i det du sier. En ting som jeg fikk lest meg frem til er at den ikke har forvarmer / kupevarmer så det antar jeg da også gjelder for batteriene. Så det er vel ganske negativt? 3) Denne hadde jeg bare antatt at man var klar over bilen blir levert med Norsk Tektyl behandling så antar at det hjelper? Men skjønner problemstillingen her også, men håpede at garanti og alt ville hjelpe os her 😓 vi har allerede prøvd bilen og var faktisk ganske godt fornøyd med den, digg å kjøre ... ikke mye lyd, mye mindre end vår Mitsubishi Outlander. I tillegg til masse ekstra utstyr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå