Kormus Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Kjøpte en ting fra Tokyo. Frakt var inkludert i prisen. Selgeren leverte pakken som International Priority på FedEx på tirsdag, 2 kg. Fikk melding i dag tidlig, ble også forsøkt oppringt. Virket litt shady først, men noen mener det virkelig er FedEx.: "Vi har en sending til deg fra (..), hvor vi trenger organisasjonsnummer (og eventuell tollkredit) hvis firma. Eller din fødselsdato + fulde navn og adresse for att tolle in sendingen. Vennligst informer om dette på [email protected] og angi sporingsnummer (mitt faktiske spor. nr). Du er velkommen at ringe på telefon +4721559688 om du har spørsmål. Takk. Vennlig hilsen FedEx *Denne sms kan inte besvares*" Men pakken er verdt cirka 40 000. Når jeg ringte de, så sa prisen kunne komme på 10 000 kr, og helst forhåndsbetaling i toll. Er dette vanlig? Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Ja. Momsen er på 25% og den må du selvsagt betale. 2 Lenke til kommentar
Kormus Skrevet 10. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2020 Ok, synd at det plutselig ble så dyrt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Kormus skrev (21 minutter siden): Ok, synd at det plutselig ble så dyrt Hadde du regnet med å slippe mva? 🤔 8 Lenke til kommentar
Kormus Skrevet 10. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2020 I denne diskusjonen http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=22999 mente emailen "[email protected]" som jeg skulle sende info til var nettfisking. Så jeg var åpenbart skeptisk når jeg skulle gi all informasjon til dem på mail og betale 10 000 på forhånd. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Først skal de fortolle for deg. Så vil de sende deg et betalingskrav for beløpet. 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 (endret) Det beste her er vel om du ringer til fedex for å verifisere sms, men sjansene på at det er svindel er vel nærmest fraværende da det er ultraliten sjanse for at noen med intensjoner til å svindle deg er klar over at du venter på en pakke til 40000kr fra japan Endret 10. desember 2020 av freddy85 Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Fedex legger vell ikke ut 10.000kr for deg. Du må og skal betale moms før du tar i bruk varen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Hvis du er redd for å bli svindlet, ringer du Fedex på deres offisielle nummer som står på nettsiden for å få en avklaring på om dette er genuint. 1 Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Kormus skrev (21 timer siden): Ok, synd at det plutselig ble så dyrt Å nei huff, må du plutselig være med å betale for felleskapet i et av verdens beste land..... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå