Gå til innhold

Få slutt på rasisme! Si neger!


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Red Frostraven said:

Og igjen så ser jeg en forståelse som ikke stemmer overens med virkeligheten -- og lurer på hvilken kilde du har til denne forståelsen.



Norsk politi regner ANTIFA som terrorister. Norske forskere sier ANTIFA bruker fascistiske metoder. ANTIFA kler seg i samme type uniformer som nynazister og fascistgrupper. De bruker også samme fargepalett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, unicorndeath said:

When political correctness goes wrong

 
 
 
 
 
 

 

Synd politiet ikke har lov å bruke dødelig makt mot de som angriper dem. Hadde gjort hele samfunnet en tjeneste tror jeg.

  

4 hours ago, Thorny said:

Norsk politi regner ANTIFA som terrorister. Norske forskere sier ANTIFA bruker fascistiske metoder. ANTIFA kler seg i samme type uniformer som nynazister og fascistgrupper. De bruker også samme fargepalett.

Du må ha en kilde til dine meninger nå ifølge meningspolitiet.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Tåkefyrste said:

Du må ha en kilde til dine meninger nå ifølge meningspolitiet.


"Politiets sikkerhetstjeneste betegnet dem i 2012 som eneste potensielt farlige miljøet på venstresiden. Ifølge forsker Ragnhild Bjørnbekk bruker AFA «fascistiske metoder»."

https://no.wikipedia.org/wiki/Antifascistisk_aksjon#Kritikk

Endret av Thorny
Lenke til kommentar

..."potensielt farlige"...

Det samsvarer ikke med uttalelsen din om terrortrusselen -- og de har en oppdatert terrortrussel fra 2020:

 
Sitat

 

Politisk motivert vold

Ekstrem islamisme og høyreekstremisme utgjør de største terrortruslene mot Norge. Det vurderes som mulig at det finnes personer i begge miljøer som vil forsøke å utføre et terrorangrep mot Norge i det kommende året. Det er fortsatt svært lite sannsynlig at venstreekstremister vil forsøke å gjennomføre terrorhandlinger.

 

 

https://www.pst.no/alle-artikler/trusselvurderinger/nasjonal-trusselvurdering-2020/

Jeg så ingenting om at de mente antifa var en terrortrussel i 2012 heller -- selv om kan være lett å glemme at ytterste høyre drepte 77 mennesker året før, som kan ha bidratt til at PST var ekstra urolige, og at enkelte på ytterste venstre var litt mer enn gjennomsnittlig sinte på nazister.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg må si meg uenig i at det ikke samsvarer.

Det du kaller "ytterste høyre" var da én person som led av alvorlig psykisk sykdom. Venstresiden og islamister er langt bedre organisert.

Dessuten er de subsekvente "analysene" til PST politisk betinget. PST fikk sterk kritikk av en samlet venstreside for at de ikke fokuserte på høyresiden, men sa at islam fremdeles utgjorde den største trusselen. Og vipps ble det endret i rapporten selv om PST og analytikerne og forskerne fremdeles holder fast på det opprinnelige trusselbildet.

Venstresiden i Norge har svært mye institusjonell og politisk makt og makt over narrativet. På samme måte de fikk Breivik dømt under falske premisser og hvordan de f.eks styrte Manshaus-saken. Samtidig var det flere islamistiske angrepsforsøk kun uker og måneder etterpå med samme modus operandi som fikk så godt som null medieoppmerksomhet. Vi fikk detaljer om Manshaus og livet hans i flere måneder etterpå, satt under mikroskop. Ingen stilte lignende spørsmål om f.eks den like unge somalieren som forsøkte å bombe Oslo.

Endret av Thorny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen påstander totalt uten kilder.
Hvem sier at PST sin trusselvurdering er påvirket av den politiske venstresiden som ikke sitter i regjering..?
Nyhetsspeilet..?

Hvilke analytikere mener at den ytterste høyresiden i islam utgjør en større trussel på norsk jord enn vestlig ytterste høyre..?
Tybring Gjedde..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Thorny skrev (På 9.12.2020 den 13.33):

Når det gjelder akkurat dette ordet, så var det noe dagens forelder og besteforelder- generasjoner vokste opp med. Det er naturlig at språk endrer seg over tid, men det er alikevel merkelig at neger sidestilles med den langt styggere varianten ifra USA.

Da jeg vokste opp var neger en fargepalett som var like følelsesmessig nøytral som alle andre fargepaletter. Jeg mener jeg vokste opp i en tid uten rasisme og at dette er noe som har kommet snikende sammen med amerikanske filmer og tv-serier. Rasisme var ikke en del av norsk kultur før amerikansk innflytelse bragte det hit. Jeg vil legge hele skylda på den splittende og hatske amerikanske kulturinvasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (41 minutter siden):

Da jeg vokste opp var neger en fargepalett som var like følelsesmessig nøytral som alle andre fargepaletter. Jeg mener jeg vokste opp i en tid uten rasisme og at dette er noe som har kommet snikende sammen med amerikanske filmer og tv-serier. Rasisme var ikke en del av norsk kultur før amerikansk innflytelse bragte det hit. Jeg vil legge hele skylda på den splittende og hatske amerikanske kulturinvasjonen.

Homogene samfunn tror alltid de ikke er rasistiske når det ikke finnes andre raser som naboer,   Du vet ikke om du har et problem med noe før du erfare det.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Homogene samfunn tror alltid de ikke er rasistiske når det ikke finnes andre raser som naboer,   Du vet ikke om du har et problem med noe før du erfare det.  

Jeg vokste opp med tre sorte familier i nabolaget. Jeg visste ikke at diskriminering på grunn av hudfarge eksisterte før jeg hadde gått flere år på barneskolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Jeg vokste opp med tre sorte familier i nabolaget. Jeg visste ikke at diskriminering på grunn av hudfarge eksisterte før jeg hadde gått flere år på barneskolen.

Unge barn er sjelden rasistiske eller merke det.  De lære det senere.  Det er også en stor forskjell å bo sammen med noe få og når du er en minoritet.  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 timer siden):

Da jeg vokste opp var neger en fargepalett som var like følelsesmessig nøytral som alle andre fargepaletter. Jeg mener jeg vokste opp i en tid uten rasisme og at dette er noe som har kommet snikende sammen med amerikanske filmer og tv-serier. Rasisme var ikke en del av norsk kultur før amerikansk innflytelse bragte det hit. Jeg vil legge hele skylda på den splittende og hatske amerikanske kulturinvasjonen.

Nuvel.

De fleste moderate rasister jeg kjenner til er generasjonene over meg. Hvert ledd bakover er verre. Det at mennesker behandler minoriteter dårlig er nok hverken nytt eller amerikansk.

Samer har vel blitt behandlet veldig dårlig her i Norge feks. Vi nordmenn er ikke så forskjellige fra resten av verden. Drittsekker er vi alle sammen om vi har anledning :)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...