NTB - digi Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Vil tvinge sosiale medier til å betale for nyheter Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 Jeg får aldri nyheter på Facebook og ønsker det heller ikke; bruker FB for å følge med i noen grupper og venners aktivitet. Alt annet anser jeg som forsøpling av plattformen. Er virkelig nyheter- og nyhetsartikler fra nettaviser en så stor greie på FB? Lenke til kommentar
galasb Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 FB var en bra kilde for alternative nyheter. Men når de nå sensurerer alt under en lav sko og i tillegg skal de jævlene i MSM ha betalt for de fake nyhetene da er det på tide med folkeopprør og kamp om ytringsfriheten. Jeg bruker kun FB til nyheter som man ikke får fra Fakenews MSM Lenke til kommentar
jyggo Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) galasb skrev (1 time siden): FB var en bra kilde for alternative nyheter. Men når de nå sensurerer alt under en lav sko og i tillegg skal de jævlene i MSM ha betalt for de fake nyhetene da er det på tide med folkeopprør og kamp om ytringsfriheten. Jeg bruker kun FB til nyheter som man ikke får fra Fakenews MSM Det er nettopp folk som deg som blander hva som er fake og hva som er fakta som er grunnen til at nyheter på Facebook har blitt et problem. Endret 9. desember 2020 av jyggo 3 Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 For mange er nok Facebook og andre sosiale medier en viktig nyhetkilde, eller mer presist, en viktig nyhetsportal om en kan kalle det det. Jeg mener at det var i Netflix-filmen "Social Dilemma" (anbefales!) hvor det ble hevdet at det i Myanmar var vanlig at selgeren installere Facebook-appen på telefonen og hjalp kjøperen med å lage en bruker. For deler av befolkningen var Internett = Facebook. Selv om brukeren tar et aktivt valg for å like eller følge seriøse nyhetskilder, vil fort Facebooks algoritmer (eller Twitters eller YouTubes etc) fort føre til at de får mer av det innholdet du har brukt mest tid på tidligere. Og plutselig er virkeligheten til én person veldig forskjellig fra virkeligheten til en annen person. Enten det er snakk om politikk, klimaendringer, jordklodens fasong etter andre tema. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå