Roald Ramsdal Skrevet 9. desember 2020 Del Skrevet 9. desember 2020 DNV GL slår tilbake: – Ingstad-havariet var en varslet katastrofe [Ekstra] Lenke til kommentar
Karstein H Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 DNV GL mener det var en varslet katastrofe. Hvorfor varslet da DNV GL ikke om den ventende katastrofen? De burde vel ikke utstedt klassedokumenter, hvis de hadde informasjon se om tilsa at det kom til å gå galt med fregattene? Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 5 minutes ago, Karstein H said: DNV GL mener det var en varslet katastrofe. Hvorfor varslet da DNV GL ikke om den ventende katastrofen? En "varslet katastrofe" betyr jo at den er varslet. 1 Lenke til kommentar
Edahle Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Nå må det snart komme en skisse som viser hvordan "hule" akslinger virket inn. Propellakslinger har vært hule i over 100 år på fartøyer med vripropell. Med hurtiggående motorer gires turtallet ned, og andre akslinger (enn propellakslingen) kommer inn i bildet. Er disse også hule, og i såfall, hvorfor. Eller dreier det hele seg om "fake news"? 1 Lenke til kommentar
Sten Helge Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Akslinger er hule fordi et ror er sterkere en en stang og lettere. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Sten Helge skrev (3 timer siden): Akslinger er hule fordi et ror er sterkere en en stang og lettere. Du mente selvfølgelig et rør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå