Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ikea-kjøkken/bytte av hvitevarer

Anbefalte innlegg

Heisann

jeg har et IKEA-kjøkken fra 2010 (gamle typen). Her har jeg en integrert mikrobølgeovn (nisje målt til ca 46 cm) og integrert stekeovn (nisje målt til ca 54,8ish cm). Så kommer spørsmålet: jeg ser nå på ny kompaktovn med minimum nisjehøyde 45 cm. So far so good!

Så var det stekeovnen, Siemens iQ700 HB672GBS1S. Her finner jeg på Siemens sine hjemmesider at nisjehøyde er 58,5 cm. Når jeg måler nisjen (etter beste evne) finner jeg at den er 54,8ish. Altså, har Siemens andre mål enn det IKEA hadde i 2010? Vil Siemens-ovnen passe eller må jeg til IKEA for å få noe som får plass? Så sjekker jeg på IKEA sine hjemmesider og her ser det ut til at nisjehøyde på tilfeldig valgt integrert ovn er cm 57,3.

Betyr dette at ingenting passer, hverken ny Siemens eller IKEA når jeg har et gammelt IKEA kjøkken med ditto hvitevarer? Må jeg bygge om kjøkkenet for å få inn ny stekeovn?

Ha en fortsatt fin kveld. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PolPot skrev (7 minutter siden):

Heisann

jeg har et IKEA-kjøkken fra 2010 (gamle typen). Her har jeg en integrert mikrobølgeovn (nisje målt til ca 46 cm) og integrert stekeovn (nisje målt til ca 54,8ish cm). Så kommer spørsmålet: jeg ser nå på ny kompaktovn med minimum nisjehøyde 45 cm. So far so good!

Så var det stekeovnen, Siemens iQ700 HB672GBS1S. Her finner jeg på Siemens sine hjemmesider at nisjehøyde er 58,5 cm. Når jeg måler nisjen (etter beste evne) finner jeg at den er 54,8ish. Altså, har Siemens andre mål enn det IKEA hadde i 2010? Vil Siemens-ovnen passe eller må jeg til IKEA for å få noe som får plass? Så sjekker jeg på IKEA sine hjemmesider og her ser det ut til at nisjehøyde på tilfeldig valgt integrert ovn er cm 57,3.

Betyr dette at ingenting passer, hverken ny Siemens eller IKEA når jeg har et gammelt IKEA kjøkken med ditto hvitevarer? Må jeg bygge om kjøkkenet for å få inn ny stekeovn? Målene jeg har gjort er fra nisjene som er i høyskapet.

PolPot skrev (7 minutter siden):

Ha en fortsatt fin kveld. 

20201208_202746.jpg

20201208_202753.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...