Gå til innhold

dette var rimelig billig! brukt dell D600

Anbefalte innlegg

I såfall har han gjort et meget bra KUPP og vi andre blir misunnelige..., jeg håper iallefall at han får den . For folk kan være ærlige selv om dem har skjult telefon nummer, skal ikke dra alle under en kam.

Hva kan jeg få for en fs p2.0 765 Mbminne 30 GB hdd som er 2 år gammel, grei bærbar men touchpaden begynner å bli litt trteg da, hva er det verdt. KJøpt på elkjøp og det er med væske og kvittering

RScue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva kan jeg få for en fs p2.0 765 Mbminne 30 GB hdd som er 2 år gammel, grei bærbar men touchpaden begynner å bli litt trteg da, hva er det verdt. KJøpt på elkjøp og det er med væske og kvittering

Jeg ville kanskje gitt 5000 for den, maks 6000. Det er vel en desknote vi snakker om her...?

Lenke til kommentar

jada sant nok det..skal ikke si sikkert at det er noe suspekt, er bare litt mye som tyder på det.. han er ihvertfall veldig dårlig til å opplyse om hvordan ting egentlig er, da han sier at den er til salgs fortsatt til masse folk to dager etter at han har gitt meg beskjed om at han sendt den i posten. menmen blir jo spennende å se om jeg får noe... litt merkelig at han ikke gidder å gi meg pakkenummeret selv om han har lovet det et par ganger!

Lenke til kommentar

Nei har ikke det gitt.. men siden han så hardnakket påstår i mailene sine at pakken er sendt så får jeg vel holde håpet oppe et par dager til..kan jo ha skjedd noe som forsinket posten. Men normalt tar det ikke 6-7 dager å sende en pakke fra bergen til østlandet..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare ville komme med litt info te de av dere som har blitt lurt for større beløp.

Jeg har selv vært dum og god troende.

Det jeg gjorde var å sette forbruker kontoret på saken.. Den endte da til slutt opp i noe som hete forbrukertvist utvalget. Basserte på mine dokumenter fattet de vedtak om at jeg hadde betalt for en vare som ikke var levert og "dømte" selger te å betale tebake meg beløpet, med 12% rente.

Dette vedtaket er det mulig å tvangs inndrive med hjelp av namsmannen. Dessverre har denne mannen aldri tjent en hvit krone i hele sitt liv, så det var ikke noe å tvangs inndrive.

I dag annser jeg dette nesten som en innvestreing. rentene på 12% løper, og kjører ny tvangs inndrivinng en gang i blandt og håper han plutselig har fått seg noe av verdi. Det er jo lov å håpe..

Håper dette var et tips som andre kan benytte seg av...

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde var å sette forbruker kontoret på saken.. Den endte da til slutt opp i noe som hete forbrukertvist utvalget. Basserte på mine dokumenter fattet de vedtak om at jeg hadde betalt for en vare som ikke var levert og "dømte" selger te å betale tebake meg beløpet, med 12% rente.

Dette vedtaket er det mulig å tvangs inndrive med hjelp av namsmannen. Dessverre har denne mannen aldri tjent en hvit krone i hele sitt liv, så det var ikke noe å tvangs inndrive.

I dag annser jeg dette nesten som en innvestreing. rentene på 12% løper, og kjører ny tvangs inndrivinng en gang i blandt og håper han plutselig har fått seg noe av verdi. Det er jo lov å håpe..

Jeg har en sak gående mot en luring :devil:

Tviler på man får renter ved inndrivelse gjennom innkrevingsentralen :cry: kanskje jeg og sku gjordt det på denne måten du beskriver.

Har også en misstanke om at forholdet blir foreldet :mad: ser vel egentlig pengene som tapt,karen har vel ikke gjort ett ærlig arbeidstykke i sitt liv :thumbdown:

Lenke til kommentar
Lest meg gjennom nå, dette var jo kjempemoro. må for all del holde oss oppdatert.

Føler meg litt truffet!! :devil:

Ser bare ikke noe moro i denne tråden,man er jo prisgitt ærlige selgere for og kjøpe brukte ting på nettet. Ser bare på meg selv både før og etter jeg ble svindla,solgte aldrig noe uten kontant oppgjør.

Hvertfall ikke nu!!! :scared:

Har handla noen BILLIGE ting etterpå og,men det er etter og studert og sjekka anonnser med lupe...og det har gått bra :thumbs:

Lenke til kommentar
Nei har ikke det gitt.. men siden han så hardnakket påstår i mailene sine at pakken er sendt så får jeg vel holde håpet oppe et par dager til..kan jo ha skjedd noe som forsinket posten. Men normalt tar det ikke 6-7 dager å sende en pakke fra bergen til østlandet..

Hva er status?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

...

Det eneste er at du ikke får rentesrenter på dette beløpet. Altså øker det utestående kun med 5 000 x 0,12 p.a., dvs. med 600 kr. Jo lenger han venter med å betale, desto mindre betaler han reelt sett i renter. Og jeg tviler sterkt på at du får dem noen gang. :(

Lenke til kommentar
– En av kjøperne fikk en juletrefot, mens de to andre fikk en innpakket murstein da de dro til postkontoret for å hente det de trodde var flunkende nye PC-er, sier politibetjent Espen Sjøflot ved Fjell og Sund lensmannskontor til BA.

Jaja! De fikk nu en murstein afal :thumbup:

Jeg fikk ingenting....trur ikke jeg får noe heller :no:

Lenke til kommentar
Hei.

Det som lukter vont er som oftest det!

Jeg ble lurt på finn.no for 7500.-

2500.- for en telefon

5000.- for en bærbar pc

Anmelte saken og det viste seg at han hadde lurt 5 forskjellig e prsoner for til sammen 22000.-

I samme politi distrikt sa han etterforskeren at en annen fyr hadde svindlet for 70.000.- før han ble oppdaget.

Mannen/gutten som svindlet meg hadde hotmail adresse som i denne anonnsen,,jeg for min del kommer ikke til og handle her eller på finn.no mere,på qxl kan man forsikre seg på en måte så der har jeg handlet i ettertid.

Pengene som jeg ble svindlet fo kan jeg vel bar se langt etter :(

kålhue, bruk hodet og sjekk hva du kjøper.

når jeg handler brukt, forlanger jeg postoppkrav.

pakka åpner jeg på postkontoret

og sjekker.

Lenke til kommentar

og sjekker.

Javel!

Her på postkontoret får man ikke åpne pakker før du har hentet de ut...

Jeg for min del selger ikke en spiker uten forskudds betaling

Lenke til kommentar
Hei.

Det som lukter vont er som oftest det!

Jeg ble lurt på finn.no for 7500.-

2500.- for en telefon

5000.- for en bærbar pc

Anmelte saken og det viste seg at han hadde lurt 5 forskjellig e prsoner for til sammen 22000.-

I samme politi distrikt sa han etterforskeren at en annen fyr hadde svindlet for 70.000.- før han ble oppdaget.

Mannen/gutten som svindlet meg hadde hotmail adresse som i denne anonnsen,,jeg for min del kommer ikke til og handle her eller på finn.no mere,på qxl kan man forsikre seg på en måte så der har jeg handlet i ettertid.

Pengene som jeg ble svindlet fo kan jeg vel bar se langt etter :(

og sjekker.

Merk, at om man finner ut at varen i pakken ikke er det man forventer, går det ikke å bare si ifra og få pengene fra Posten. Man må faktisk anmelde forholdet, få vitneerklæring fra en Post-ansatt og få politiet til å kontakte innehaveren av kontonummeret Posten betalte pengene til. Det sa i alle fall Posten når jeg ringte og undersøkt på telefon. Er ganske mye arbeid faktisk...

Edit: Skrev dette innlegget mens han over la inn sitt... Han kom før meg ;)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Vil tru at ansatte på posten bryter rutinene hvis de lar kundene åpne pakkene,det skal nok gå som beskrevet ovenfor.

Man må nok gå på folk sin ærlighet hvis man handler brukt på nett,skjønner godt at noen lar seg friste til svindel,de fleste jeg har hanlet med betaler forskudd uten og mukke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...