ekren Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Virker på meg som en ganske vanlig svindelsak, antar 3 muligheter: 1. Tyvegods - selges kjapt og greit.. 2. Varen finnes ikke - kjøper betaler, og ser aldri noe mer. Har hørt om flere slike episoder, og var selv i kontakt med en luring i moss som hadde en haug med Dell Inspiron 8500 maskiner som den gang hadde ny pris på 30000. Disse skulle gå for 5000,- stykket. Selger ville møte kjøper, og fikk senere vite at det stort sett dreide som om regelrett ran av kjøper. (Selger forsikret seg om at kjøper hadde mye cash tilgjengelig.) Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Toffe.. håper du får den! Jeg spurte pr mail i sted. Og den var fremdeles til salgs for 5500 kr. Gi oss beskjed så vet vi om dette er muffens eller ikke. Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har blitt lovet kvittering i selgerens navn. Jeg kommer til å prøve å få lov til å se inne i pakken før jeg betaler oppkravet på posthuset. Er det ikke kvittering eller ikke den varen jeg har blitt lovet anmelder jeg det. Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 sendte en mail og fikk vite at den fortsatt er til salgs. . . sa at eg kunne hente den i Bergen, og fikk følgende tilbakemelding(klokka 22.04): Har ikke solgt den... Er ikke hjemme imorgen, men min sønn kan ta seg en tur til sentrum hvis vi skal gjøre en handel... No har eg endevendt huset etter kvittering til den, men kan ikke fiinne den.. Skal se om jeg kan finne den imorgen.. Trenger du kvittering til den? Har forresten ny bæreveske til den til en verdi av 500 ,- som du kan få med =) osv... hmm? Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ikke kjøp den..er nok nesten garantert tyvegods..jeg kommer ikke til å hente ut den jeg får i posten. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ikke kjøp den..er nok nesten garantert tyvegods..jeg kommer ikke til å hente ut den jeg får i posten. Alltså, la meg se om jeg har forstått dette riktig... Du, ToFFe, har allerede fått "kjøpt" den, og den skal være sendt i, la meg gjette, forsikret pakke med oppkravbeløp på den summen dere avtalte. I samme tid sier han at maskinen ikke er solgt, til en annen person (som også er en forumbruker her)... Ehm, sier bare en ting... spooky! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) vel.. Endret 10. januar 2004 av ToFFe Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Er det straffbart å kjøpe tyvegods? Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) heleri kalles det..VELDIG straffbart! Enten så har han et parti med stjålne pcer som han selger, eller så prøver han å lure folk ved å sende pakker uten innhold i oppkrav. Endret 5. januar 2004 av ToFFe Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Laptopen gikk forresten for 6000 +frakt Sinnsykt... En ren investering jo. Edit: Du får åpne pakken FØR du betaler oppkravet hvis du har en postansatt følger med. Endret 5. januar 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Spør på Postkontoret da, om maskinen kommer, om du kan få åpne den og sjekke om varen er der før du betaler, med en Post-ansatt som overvåker deg eller noe selvsagt... Jeg fikk gjøre det en gang, men da var summen jeg skulle betale ganske stor da, og teipen som pakken var pakket inn i var vanlig teip som de hadde tilgjengelig. Jeg skal ikke benekte at jeg i alle fall hadde vært veldig nysgjerrig, men ikke hadde løst ut pakken om jeg ikke hadde fått sjekke den når det er så mye tvilsomt ved handelen Edit: Og 2 minutter før meg (mens jeg skriver i vei, glad og uvitende) kommer EskimoBob med samme forslag... Gah, er ikke min dag i dag Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 5. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 er det jeg skal ja..sjekke om den faktisk inneholder det den skal og så sjekke kvitteringen nøye før jeg betaler oppkravet. Men er nok rimelig sikker på at det er ett eller annet ugler i mosen her..desverre..så frem til å få meg konge laptop til en billig penge men.. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 den pcen er jeg meget interssert i selv! men som dere sier, her ville jeg ikke tatt noen sjangser. ble forsikret en kvittering, men hakke fått svar fra ham etter det. spurte om han ville bytte maskin med meg og det ville han veldig gjerne da hovedkortet på hans maskin var kaputt. her er en kopi av en mail jeg fikk: Har alle kvitteringer etter handel på dell.no ja... Dette var int, men holder du til i Bergen, ellers blir det så utrolig mye å betale i frakt! specs som følger: Intel P4 2.4 FSB800, Abit IS7 hovedkort, 256 DDR400minne fra Crucial, 80gb S-ATA disk, Miditower med plexiglassdør og en 400Wpowersuply.Mist Silent Twin CPU kjøler (19db). GeForce4 64DDR Skjermkort. høres dette interssent ut? hvis det blir til et bytte, vil jeg meget gjerne se en kvittering fra din side på at du faktisk HAR kjøp den dette er kun en av mailene jeg har mottat av denne fyren. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 han sier og at den er kjøpt gejnnom et firma. vel, mulig det, for da slipper du momsen, og da koster maskinen rett i overkant av 10k! så da BØR det ikke være tyvgods, men mest sannsynlig! Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hmm til noen lover han kvittering, og til noen andre sier han at han har rotet den bort. og alle som mailer han får svar om at den fortsatt er til salgs, men jeg har blitt fortalt at han sendte den til meg i dag tidlig. . Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 greit nok..men hvorfor selge så billig hvis han kjøpte den for 10k? og hvorfor sier han til noen at han har rotet bort kvitteringen..er jo noe muffens! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 det liker vi veldig dårlig..:| Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Hehe, er verre enn Hotel Cæsar dette her jo; *jentestemme* - Men Richard, hvorfor får jeg ikke kvittering med momsbeløpet for tjenestene dine? *dyp stemme* - Det er fordi... *dramatisk pause -> reklame!* ToFFe, du må melde fra om du får den. Og spør etter et sporingsnummer, eller har han klart å "rote" vekk det og?! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 5. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
ToFFe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) spurte etter sporingsnummer, men har vært stille fra han siden det.. tror ikke han vil gi meg det.. Endret 10. januar 2004 av ToFFe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå