Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

WV Beetle 2003, starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en wv new beetle 2003 modell, som plutselig ikke vil starte. 

Jeg kjørte den tur-retur oslo-sandefjord uten noe problem i går og stoppet den etter å ha parkert bilen. Jeg skulle  flytte bilen bare litt til fremover og da ville den ikke starte. 

Når jeg prøver å starte bilen nå, lyser lamper som vanlig og motoren tenner såvidt før den dør igjen med en gang. Jeg har prøvd å pumpe på gass pedalen samtidig når jeg prøver å starte den. De fleste gangene tenner ikke motoren i det hele tatt og jeg hører bare startern i tenninga som går. 

Har hatt et lignende problem med bilen for et år siden, da var det et løst relé. men da tente ikke motoren i det hele tatt slik den gjør innimellom nå. 

Noen som har noen tanker om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
57 minutes ago, Jente Oslo said:

Ja, det er bensin motor.

Han tenkte på om motoren får bensin, altså om pumpa i tanken virker eller om det ikke kommer bensin frem til motoren. 

Hva som kan være galt er vanskelig å si uten å ha bilen foran seg. Enkleste er nok å levere bilen til et verksted for å få tatt en diagnose. 
Kan være alt i fra problemer med bensintilførsel til startsperren som feiler og den ikke gjenkjenner nøkkelen slik at bilen kun sviver i 5 sekunder før den dør igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...