jarmush Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Min forrige mobil, Samsung Galaxy s7 "døde" helt brått og uventet for noen uker siden. Den lå på kjøkkenbenken og da jeg skulle ta den opp og ringe noen var skjermen svart og telefonen helt død. Batteriet på mobilen var bra. Det var nok å lade den 1 gang pr døgn. Heller ingen andre problemer med mobilen. Det er ikke mulig å slå på mobilen og den vil heller ikke lades. Ladekabelen virker, for den vil lade min virkelig gamle Samsung Galaxy s4 som jeg fortsatt har liggende hjemme. Hør forsøkt å få liv i mobilen med alle mulige fremgangsmåter jeg har funnet på nettet, men ingen ting hjelper. Er det da bare å kaste mobilen? Vet jo ikke om det er batteriet som plutselig har tatt kvelden eller om det noe elektronikk innvendig som brått har sluttet å virke. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 S7 ble lansert i 2016. Det er 5 år reklamasjonstid på telefoner. Det betyr at du kan, med kvittering (kan skaffes hvis den mangler) sende telefonen inn på verksted, og hvis det ikke er din feil at den sluttet å fungere, få den reparert. Du sier at du har prøvd mye forskjellig på nett, men ikke nøyaktig hva. Fungerte ikke dette? https://www.samsung.com/za/support/mobile-devices/s7-how-do-i-force-to-reboot-or-restart-when-the-screen-is-frozen-or-device-is-locked/ Har du forsøkt å la telefonen ligge så lenge at batteriet er tomt, for så å lade den på nytt. La den lade i en time før du forsøker å slå den på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Skjedde noe lignende på min Note 4. Plutselig død. Hovedkorter var gåent og fikk det byttet på garanti. Men det er mange år siden nå. S7 er jo en eldre telefon så er kansje på tide å oppgradere uansett? Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 6. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2020 (endret) Thor Ja, jeg har forsøkt å holde inne volum knapp (både volum ned og volum opp) og power knapp, men det hjelper ikke. Forsøkt å la mobilen stå på lading ca 45 minutter uten at det hjelper heller. Får ikke liv i den. Har kvitteringen. Kjøpt hos NetonNet 28.12.2017. Ang reklamasjon, det er ei sprekk i glasset, men det skjedde for over ett år siden da mobilen falt i bakken på jobben. Blir det evt problemer da ifht reklamasjon? Endret 6. desember 2020 av jarmush Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Hvis sprekken gjør det vanskelig å demontere telefonen så kan det bli et problem. Det har vært diskusjoner her på forumet rundt dette etter at verksted nekter å fikse en telefon fordi skjermen er skadet. Alternativt kan du jo sjekke om du har en innboforsikring som dekker denne skjerm-skaden så du får reparert begge deler samtidig? Det er typisk egenandel på 500 for slikt. LØ favør har iallefall det. Kan det være at sprekken gjør at skjermen er helt død? Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 6. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2020 Fant ingenting som omhandlet mobil telefon i innboforsikringen. Mulig jeg bør ta en runde og sjekke litt rundt dette med hva innboforsikring dekker. Er jo ikke så uvanlig å miste en mobil i gulvet å få knust glass vil jeg tro. Kjekk å ha en forsikring som dekker slik skade da. Men alltid lett å være etterpåklok. 🙂 Og når det gjelder sprekken i glasset på telefonen tror jeg ikke det er årsak til at den ikke virker, siden det er over 1 år siden den falt i gulvet som forårsaket sprekken. Takker for tilbakemeldinger. Mulig jeg bare lar det ligge. Har kjøpt meg ny mobil, men bare så synd å måtte gi slipp på Samsung s7'en når mobilen var feilfri og med et batteri som fortsatt var veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå