Gjest 05bda...45b Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Jeg jobber som betongarbeider. Min vanlige arbeidstid er fra 0700-1530 hver dag. Med en halvtime ubetalt matpause. Totalt blir dette 40 timer hver uke. Forrige uke jobbet jeg en del overtid slik at jeg ved slutten av dagen på Torsdag hadde akkurat 40 timer. Dette var ikke planlagte overtidstimer, men sjefen lar oss jobbe overtid når vi selv vil. Planen var å møte på jobb på fredag, for å støpe alt som var forskalt dagene i forkant. Betongen var bestilt til fredags morgen og jeg var forventet å stille på jobb da jeg er en viktig del av arbeidslaget. Fra jeg kom hjem på torsdags kveld hadde jeg smerter i albuer pga. tunge løft den dagen. Hadde overbelastet kroppen ved å løfte tunge sekker og bøtter i dagene før. Tenkte at det skulle gå over, men det gjorde det ikke. Når fredags morgen kom skjønte jeg at jeg ikke ble å klare å jobbe. Så jeg ringte sjefen og sa at jeg ikke kunne komme på jobb pga. leddsmerter i albuene. Han sa at det var greit og at han skulle finne noen andre til å ta min plass den dagen. Nå må jeg fylle inn timer i vårt timeregistrerings-program, og lurer på om jeg har rett til å ta ut egenmelding for den dagen jeg var borte? Jeg hadde jo allerede jobbet 40 timer totalt på torsdag. Har jeg da rett til å ta ut egenmelding på fredag når jeg allerede hadde jobbet "inn uken"? Anonymous poster hash: 05bda...45b Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Ja, du skal bruke egenmelding. 2 Lenke til kommentar
bromeo Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Ja, så klart - du skal fortsett få betalt for overtiden du har jobbet tidligere selv om du må være borte fra jobben en dag og bruke egenmelding 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå