Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjest 7191a...a8f skrev (10 timer siden): Hva mener du? Anonymous poster hash: 7191a...a8f Var et svar til aomt. At man kan generell sett gjøre mange små dumme valg uten at det er så ille. Det er helt normalt og noe alle gjør. Men det er ingen tvil om at det typen gjør er veldig barnslig og et tegn på at noen har en del modning å gjøre. Jeg hadde vært flau over å være han Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjest 7191a...a8f skrev (På 6.12.2020 den 2.23): Jeg og typen min har vært sammen i snart 2 år. jeg har budd hos han i disse 2 årene sammen med han og hans familie. Men nå har det kommet til det at jeg synes det blir forlenge å bo oppi svigerforeldrene. Og vil flytte ut for meg selv. Men dette vil han ikke. han vil vente lengre. han har for 1 år siden kjøpt en dyr bil. Og vil heller ha denne noen år til før han flytter ut Noen som har tips ? Anonymous poster hash: 7191a...a8f Denne fyren er det nok bare å droppe. Når foreldrene hans ikke har kastet ham ut som følge av at han prioriterer dyr bil fremfor egen bolig, leid eller eid, så vitner det om at du kommer til å bli "mora" hans på sikt. 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 (endret) Gjest 7191a...a8f skrev (På 6.12.2020 den 2.23): Jeg og typen min har vært sammen i snart 2 år. jeg har budd hos han i disse 2 årene sammen med han og hans familie. Men nå har det kommet til det at jeg synes det blir forlenge å bo oppi svigerforeldrene. Og vil flytte ut for meg selv. Men dette vil han ikke. han vil vente lengre. han har for 1 år siden kjøpt en dyr bil. Og vil heller ha denne noen år til før han flytter ut Noen som har tips ? Anonymous poster hash: 7191a...a8f Ser det er flere her som sier dump fyren, du kommer til å bli mora hans, eller som forsvarer fyren og sier du må skjønne at han også har ønsker. Hvordan en gjeng forumbrukere vil karakterisere deg eller typen din, bør spille ytterst liten rolle, jeg kan si meg enig med deg, at jeg ikke forstår hans prioriteringer, men det er egentlig høyst irrelevant, det handler ikke om å vinne og være den som har rett, men om å bli enige om hvor veien går videre, for at forholdet skal fungere. For eksempel, så kan det hende at alle i tråden her stiller seg bak deg, og mener du har rett og typen din er barnslig, men hvordan skal den informasjonen hjelpe deg? Du får ett lukket syn, eller i verste fall så sier du det til typen din, og da kommer krangelen deres til å handle om alt annet enn å få ordnet deres forhold. Hold deg til sak, fortelle hva som er viktig for deg, og vis forståelse for hva han mener er viktig for han. Kan du gi gode utfyllende svar på følgende spørsmål, så kan vi se om det går an å hjelpe deg litt igang? - Hva er det du ønsker, og hvorfor? - Hvordan opplever du nåsituasjonen? - Hvilke tidsperspektiver ser du for deg at du kan leve med? - Hva skal til for at du blir fornøyd, og hva kan du godta mtp hans ønsker? Endret 7. desember 2020 av Baranladion 3 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Comma Chameleon skrev (1 time siden): Det her er snakk om en spesifikk sak. En ganske ekstrem en. Du kan nyte livet bra mye uten å bo hjemme når du er gammel kun for å kjøpe en bil. Han skal selvfølgelig få lov til å gjøre andre dumme valg, men dette her ER et umodent valg av han. Kan hende fyren driter fullstendig i "bo åleine", kjøpe dyre bukser, spise ute? Det som er mest viktig for han, gir mest glede - fin bil? Å nei, det er umodent, fordi du ikkje bryr deg om bil. å flytte ut tidligst mulig er det modne valget, fordi det er det du innbiller deg med din 4kanta tenking. Å flytte ut for seg selv midt i pandemien, med all usikkerhet det innebærer er direkte idiotisk. Mye verre enn å kjøpe bil (noe han gjorde før pandemien, forresten). Slik situasjonen er nå, det smarte valget er å fortsette å bo hjemme. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 (endret) aomt skrev (15 minutter siden): Kan hende fyren driter fullstendig i "bo åleine", kjøpe dyre bukser, spise ute? Det som er mest viktig for han, gir mest glede - fin bil? Å nei, det er umodent, fordi du ikkje bryr deg om bil. å flytte ut tidligst mulig er det modne valget, fordi det er det du innbiller deg med din 4kanta tenking. Å flytte ut for seg selv midt i pandemien, med all usikkerhet det innebærer er direkte idiotisk. Mye verre enn å kjøpe bil (noe han gjorde før pandemien, forresten). Slik situasjonen er nå, det smarte valget er å fortsette å bo hjemme. Du sier flere ganger at jeg ikke bryr meg om bil. Vet ikke helt hvor du tar det ifra. Alltid vært glad i bil jeg, og har også brukt penger på bil opp igjennom årene. Jeg har derimot aldri latt det hindre meg i å ha egen plass å bo. Og å flytte alene i disse tider er da langt fra idiotisk så lenge man har jobb. Norge er ikke USA. Vi har trygghet her. Det smarte valget er å vokse opp og finne seg en egen plass og slutte å være en mammadalt. Bor du også hjemme? Derfor du tar dette så hardt? Du bagatelliserer det å bo hjemme som 22-åring MED SAMBOER. På grunn av en bil. Endret 7. desember 2020 av Comma Chameleon 4 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Comma Chameleon skrev (3 timer siden): Du sier flere ganger at jeg ikke bryr meg om bil. Vet ikke helt hvor du tar det ifra. Alltid vært glad i bil jeg, og har også brukt penger på bil opp igjennom årene. Jeg har derimot aldri latt det hindre meg i å ha egen plass å bo. Og å flytte alene i disse tider er da langt fra idiotisk så lenge man har jobb. Norge er ikke USA. Vi har trygghet her. Det smarte valget er å vokse opp og finne seg en egen plass og slutte å være en mammadalt. Bor du også hjemme? Derfor du tar dette så hardt? Du bagatelliserer det å bo hjemme som 22-åring MED SAMBOER. På grunn av en bil. Ville ikke det vært SMART investering å sette penger i fond eller kjøpt hytte/2 bolig, enn å bruke penger på bil? Ikke alle bryr seg om å flytte ut/bo åleine. Ikke alle ser behov for det. Og i alle fall ikke som ungdom. Det virker som du har fobisk forhold til det å bo hjemme. Nopp, flyttet hjemmefra når eg begynte på videregående. Men ser ingenting galt i å bo hjemme som 22 åring. Vet om flere som budde hjemme som 25+. Så lenge det er sammenspleiset familie med mye kjærlighet og gjensidige respekt går det fint. Noe TS bør være obs på, hvordan rutine kommer til å endre deres forhold. Rydding, matlaging, klesvask++++. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 aomt skrev (17 minutter siden): Noe TS bør være obs på, hvordan rutine kommer til å endre deres forhold. Rydding, matlaging, klesvask++++ Vi kan være uenige i prioriteringene men dette er jeg hjertelig enig med deg i. 1 Lenke til kommentar
J!nx Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Minner om den kjente sangen fra U2, "I can't leave, with or without you" Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 J!nx skrev (37 minutter siden): "I can't leave, with or without you" Prøv igjen. 3 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 (endret) Kommer an på hvor dyr bilen er i mine øyne og hvor lenge han skal ha den. Er det en bil til 600.000 og det er tap på 100.000 i året var det helt feil valg. Hvis bilen "bare" er 200.000 og har allerede mistet mer enn første halvpart i verdi er det faktisk ikke så gærent å ha den til den stryker med om 15 år. Det gjelder da hvis han skrur selv og ikke sender den på merkeverksted så klart. Hvor mye går disse bilene ned i verdi? Er det noe type skyline/supra/200sx osv går de bare opp i verdi uansett. Vil han eie hus/leilighet eller vil han leie til å begynne med? Sparer han opp til egenkapital samtidig som han har utlegg på bil? Er jo billig og fint å bo hjemme, for da har man råd til fin bil og spare opp egenkapital i samme slengen. Endret 7. desember 2020 av NAVer Lenke til kommentar
Loolo165 Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Baranladion skrev (5 timer siden): Ser det er flere her som sier dump fyren, du kommer til å bli mora hans, eller som forsvarer fyren og sier du må skjønne at han også har ønsker. Hvordan en gjeng forumbrukere vil karakterisere deg eller typen din, bør spille ytterst liten rolle, jeg kan si meg enig med deg, at jeg ikke forstår hans prioriteringer, men det er egentlig høyst irrelevant, det handler ikke om å vinne og være den som har rett, men om å bli enige om hvor veien går videre, for at forholdet skal fungere. For eksempel, så kan det hende at alle i tråden her stiller seg bak deg, og mener du har rett og typen din er barnslig, men hvordan skal den informasjonen hjelpe deg? Du får ett lukket syn, eller i verste fall så sier du det til typen din, og da kommer krangelen deres til å handle om alt annet enn å få ordnet deres forhold. Hold deg til sak, fortelle hva som er viktig for deg, og vis forståelse for hva han mener er viktig for han. Kan du gi gode utfyllende svar på følgende spørsmål, så kan vi se om det går an å hjelpe deg litt igang? - Hva er det du ønsker, og hvorfor? - Hvordan opplever du nåsituasjonen? - Hvilke tidsperspektiver ser du for deg at du kan leve med? - Hva skal til for at du blir fornøyd, og hva kan du godta mtp hans ønsker? Lenke til kommentar
Gjest 7191a...a8f Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Baranladion skrev (5 timer siden): Ser det er flere her som sier dump fyren, du kommer til å bli mora hans, eller som forsvarer fyren og sier du må skjønne at han også har ønsker. Hvordan en gjeng forumbrukere vil karakterisere deg eller typen din, bør spille ytterst liten rolle, jeg kan si meg enig med deg, at jeg ikke forstår hans prioriteringer, men det er egentlig høyst irrelevant, det handler ikke om å vinne og være den som har rett, men om å bli enige om hvor veien går videre, for at forholdet skal fungere. For eksempel, så kan det hende at alle i tråden her stiller seg bak deg, og mener du har rett og typen din er barnslig, men hvordan skal den informasjonen hjelpe deg? Du får ett lukket syn, eller i verste fall så sier du det til typen din, og da kommer krangelen deres til å handle om alt annet enn å få ordnet deres forhold. Hold deg til sak, fortelle hva som er viktig for deg, og vis forståelse for hva han mener er viktig for han. Kan du gi gode utfyllende svar på følgende spørsmål, så kan vi se om det går an å hjelpe deg litt igang? - Hva er det du ønsker, og hvorfor? - Hvordan opplever du nåsituasjonen? - Hvilke tidsperspektiver ser du for deg at du kan leve med? - Hva skal til for at du blir fornøyd, og hva kan du godta mtp hans ønsker? Ja, det handler ikke om at han er en dårlig type eller nåe. For han er det beste som jeg har hatt. Å vi har det veldig fint sammen. Men det er bare akuratt når det kommer til å flytte ut han holder tilbake Anonymous poster hash: 7191a...a8f Lenke til kommentar
Gjest 7191a...a8f Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 NAVer skrev (8 minutter siden): Kommer an på hvor dyr bilen er i mine øyne og hvor lenge han skal ha den. Er det en bil til 600.000 og det er tap på 100.000 i året var det helt feil valg. Hvis bilen "bare" er 200.000 og har allerede mistet mer enn første halvpart i verdi er det faktisk ikke så gærent å ha den til den stryker med om 15 år. Det gjelder da hvis han skrur selv og ikke sender den på merkeverksted så klart. Hvor mye går disse bilene ned i verdi? Er det noe type skyline/supra/200sx osv går de bare opp i verdi uansett. Vil han eie hus/leilighet eller vil han leie til å begynne med? Sparer han opp til egenkapital samtidig som han har utlegg på bil? Er jo billig og fint å bo hjemme, for da har man råd til fin bil og spare opp egenkapital i samme slengen. Han har kjøpt en bil til en halv milion. det er en Audi s5. og jeg unner han alt godt med bilen. Men synes det snart er på tide å flytte ut. Han vil kjøpte eg gamelt hus å pusse opp ( han er snekker). meg som jeg har skrevet tiligere. Sier han bare. Kortinhan eventuelt vil flytte ut blir det letter og. Om han sier om 2 år foreksempel så har jeg noe å glede mg til å se fram til. Men når han bare sier vet ikke så blir det litt vanskeli igjen. sjønner at han ikke vet, men om han tenker litt på det så tru jeg han vet noen lunde når han vil flytte ut. Anonymous poster hash: 7191a...a8f Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjest 7191a...a8f skrev (3 minutter siden): Han har kjøpt en bil til en halv milion. det er en Audi s5. og jeg unner han alt godt med bilen. Men synes det snart er på tide å flytte ut. Han vil kjøpte eg gamelt hus å pusse opp ( han er snekker). meg som jeg har skrevet tiligere. Sier han bare. Kortinhan eventuelt vil flytte ut blir det letter og. Om han sier om 2 år foreksempel så har jeg noe å glede mg til å se fram til. Men når han bare sier vet ikke så blir det litt vanskeli igjen. sjønner at han ikke vet, men om han tenker litt på det så tru jeg han vet noen lunde når han vil flytte ut. Anonymous poster hash: 7191a...a8f Du er 21 år. Det er ikke dette du skal kaste bort livet ditt på. Flytt ut. 3 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjest 7191a...a8f skrev (4 minutter siden): Han har kjøpt en bil til en halv milion. det er en Audi s5. og jeg unner han alt godt med bilen. Men synes det snart er på tide å flytte ut. Han vil kjøpte eg gamelt hus å pusse opp ( han er snekker). meg som jeg har skrevet tiligere. Sier han bare. Kortinhan eventuelt vil flytte ut blir det letter og. Om han sier om 2 år foreksempel så har jeg noe å glede mg til å se fram til. Men når han bare sier vet ikke så blir det litt vanskeli igjen. sjønner at han ikke vet, men om han tenker litt på det så tru jeg han vet noen lunde når han vil flytte ut. Anonymous poster hash: 7191a...a8f Høres ikke ut som om dere må slå opp over dette her, et par år er ikke mye hvis dere planlegger å være sammen til dere blir pensjonister. Du må jo ikke bo med hans familie, du kan flytte når og hvor du vil og da ser du om han vil bli med deg eller ikke. Du kan gjøre hva du vil, og jeg ville nok flyttet ut for meg selv til å begynne med, for å bo tett i tett med noen uten rom for litt stillhet hadde ikke jeg orka. Alle "slå opp med han" kommentarene er det faktiske barnslige her, dette er noe dere kommer dere igjennom, enten dere bor separat eller sammen er dere fortsatt unge. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Har dere en separat del i huset til foreldrene eller bor dere faktisk sammen med de på gutterommet hans? Det har også noe å si. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 NAVer skrev (1 minutt siden): Alle "slå opp med han" kommentarene er det faktiske barnslige her, dette er noe dere kommer dere igjennom, enten dere bor separat eller sammen er dere fortsatt unge. Ser ikke så mange slå opp kommentarer egentlig. Feks jeg har vært negativ til typen men det betyr ikke 'slå opp'. Det betyr at man må finne ut av ting, for det kan tyde på problemer i det lange løp. Han har fortsatt mulighet til å ta deg sammen, men han burde vise innsats 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Comma Chameleon skrev (2 minutter siden): Ser ikke så mange slå opp kommentarer egentlig. Feks jeg har vært negativ til typen men det betyr ikke 'slå opp'. Det betyr at man må finne ut av ting, for det kan tyde på problemer i det lange løp. Han har fortsatt mulighet til å ta deg sammen, men han burde vise innsats Det var visst ikke mange av de nei, leste gjennom tråden i natt i søvne så jeg blander nok noe nå 😛 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjest 7191a...a8f skrev (30 minutter siden): Ja, det handler ikke om at han er en dårlig type eller nåe. For han er det beste som jeg har hatt. Å vi har det veldig fint sammen. Men det er bare akuratt når det kommer til å flytte ut han holder tilbake Anonymous poster hash: 7191a...a8f Nettopp, derfor så må du prate ordentlig med han om dette. Om han har kjøpt bil til en halv mill, eller ikke klarer å si noe om når dere kan flytte sammen, så får du si hva du ønsker til han. Prøv å lag noen gode svar på det jeg spør deg om, og så kan vi se om vi klarer å lage en slik god samtale til deg: - Hva er det du ønsker, og hvorfor? - Hvordan opplever du nåsituasjonen? - Hvilke tidsperspektiver ser du for deg at du kan leve med? - Hva skal til for at du blir fornøyd, og hva kan du godta mtp hans ønsker? 1 Lenke til kommentar
unicorndeath Skrevet 7. desember 2020 Del Skrevet 7. desember 2020 Gjør det du vil, vit det at forhold i den alderen der er ikke ment å vare livet ut, om du føler at han holder deg tilbake i å ha det slik du vil så la han sitte igjen på gutterommet hos mamma, han blir nok voksen før eller siden, men det er ikke din jobb, da blir det hans egne foreldre som må sparke han ut i voksenlivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå