benthelight Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Er eneeier i et AS og ønsker utbetale meg selv kjøregodtgjørelse. Er oppført som adm. direktør. Må jeg rapportere arbeidsforholdet til Arbeidsgiver- og arbeidstakerregisteret før jeg kan utbetaler pengene og levere A-melding? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 Nei, du sender bare inn a-melding. Det er verdt å merke seg at når du først har begynt å sende inn a-meldinger så må du gjøre det hver mnd inkludert de mnd hvor du ikke har noe å rapportere. Dvs du må sende inn at du får 0 i lønn osv. Lenke til kommentar
benthelight Skrevet 6. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2020 10 hours ago, nirolo said: Nei, du sender bare inn a-melding. Det er verdt å merke seg at når du først har begynt å sende inn a-meldinger så må du gjøre det hver mnd inkludert de mnd hvor du ikke har noe å rapportere. Dvs du må sende inn at du får 0 i lønn osv. Hvor lenge må jeg gjøre dette? Jeg betaler ikke ut lønn til meg selv. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 6. desember 2020 Del Skrevet 6. desember 2020 benthelight skrev (9 minutter siden): Hvor lenge må jeg gjøre dette? Jeg betaler ikke ut lønn til meg selv. Så lenge du er ansatt. Lenke til kommentar
HW1 Skrevet 10. desember 2020 Del Skrevet 10. desember 2020 Du kan registrere deg som styreleder. Jeg tror ikke det krever en månedlig registrering. Du kan eventuelt melde deg inn og utigjenn på samme amelding. (Sette opp sluttdato) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå