Allostasis Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) Er det noe juss som sier noe om dette i privat sammenheng? Jeg er klar over at oppussing er helt innenfor lovens grenser. Har klaget til styre ett par ganger og da har det blitt stille en periode, men alltid komt tilbake igjen. Det har vært mange, mange timeverk med hammring og endel drilling som skaper ekstrembråk i en blokk av betong. Han har holdt på i 3 år nå, med stille perioder her og der. Finner bare ting som dette: https://www.regjeringen.no/contentassets/25867b21b2ad4780be3d959b626f8e12/t-1442_2016.pdf Hvis det er slik at det bare står på borettslagets vedtekter, så frister det nesten å starte med å bråke fra slikt arbeid selv og samtidig opplyse alle i blokken at jeg kommer til å fortsette å bråke fra slikt verkstedarbeid til vedtektene blir forandra. Og jeg vil samtidig opplyse om at dette er høyst beklagelig, men nødvendig for å framskynde en forandring i vedtektene. Når det er sagt, så står det i borettslag vedtektene at man ikke kan ha kjæledyr som bjeffer og at man ikke kan spille musikk som er til sjenanse for andre. Men periodevis ekstrembråk fra drilling og hammring i 3 år er altså helt greit. Mistenker vedkommende faktisk driver kommersiell virksomhet og har verksted fra egen leilighet. Har søkt opp firmaet han er en del av i Brønnøysundregistrene, så mistanken er ikke grunnløs. Har også møtt folk i heisen som kommer for å arbeide hos ham. Ser man må ta kontakt med kommunen når det gjelder støy fra næringsvirksomhet... Endret 5. desember 2020 av Allostasis Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Du har ikke vurdert å melde deg inn i styret? 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2020 1 minute ago, Heiti said: Du har ikke vurdert å melde deg inn i styret? Nei, jobber på forskjellige tidspunkt, så det hadde nok ikke gått med tanke på styremøter. Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Borettslagsloven: § 5-11.Bruken av bustaden og eigedommen (3) Andelseigaren kan ikkje utan samtykke frå styret bruke bustaden til anna enn bustadføremål. 2 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) 13 minutes ago, Sverre1969 said: Borettslagsloven: § 5-11.Bruken av bustaden og eigedommen (3) Andelseigaren kan ikkje utan samtykke frå styret bruke bustaden til anna enn bustadføremål. Takk, men hva om dette skulle vise seg å bare være hobbyvirksomhet? Eller om han skulle påstå han har drevet med oppussing all denne tiden? Hva i all verden er det som er rimelig å finne seg i med tanke på dette? Mulig slike problemstillinger ikke dukker opp så ofte, men om jeg var i styre til borettslaget ville jeg forlengst vedtatt at alle skulle sendt søknad når det gjelder oppussing med krav om opplysning på arbeidets varighet. Det skulle bare mangle når de krever søknad om hold av husdyr. Endret 5. desember 2020 av Allostasis Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Her burde du jobbe opp mot styret for å tilpasse husordensreglane til å gjelde meir generelt enn berre musikk og husdyr. Det som ein typisk må vurdere i slike saker er om støyen er unødvendig eller ikkje. Støy frå oppussing fram til ein er ferdig vil ikkje være unødig. Hobbyaktivitet vil normalt være innafor, men det kjem ann på omfanget, det er ikkje normal buaktivitet å skulle ha snekkerverksted i blokkleiligheit. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå