Gå til innhold

Windows xp,2k og 3.11?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror det kan bli vanskelig. isåfall må du installere 3.11 først, så boote fra W2K plata å installere den på D: og tilslutt XP på E: men vet ikke hvordan det er med Windows 3.11 og p 4 om det går så bra sammen.

 

hva skal du med Windows 3.11 forresten?

få tak i deg en gammel på å smokk inn Windows 3.11 på den. mye bedre.

husker at jeg prøvde nesten det samme på en gammel maskin jeg hadde. installerte den gang Freedos, men det har ikke noe å si. iallefall først Freedos så XP osv. etter det jeg kan huske så fikk jeg ikke opp noen bootmeny, der jeg kunne velge mellom XP og 3.11

men det er jo bare å redigere Boot.ini fila i enten XP eller W2K så skal vel det gå bra.

 

uannsett må du slette XP først. XP legger du på den siste partisjonen din og W2K på den andre og W 3.11 på den først.

Lenke til kommentar

Vel... 3.11 har sine bra sider, men jeg tror jeg venter med det ;) Kansje heller få tak i noe gammalt møkk å innstalere det på den :)

Hadde ingen planer å innstalere noe mer OS på denne bærbare, har jeg en helt grei stasjonær pc som jeg tenker jeg innstalerer Win 2k på ihvertfall :thumbs: kjipt @ jeg må slette XP først men....

Lenke til kommentar

har du stor disk på den stasjonære da? hvis du har en stor disk f. eks 120 GB så lager du et par partisjoner, en av dem kan du bruke som backup å lagre alt viktige ting på denne, så formaterer å legger inn Win 2000 på C: og XP på D: seff det går an å legge inn Windows 2000 på D: også, men jeg liker best å kjøre Win 2000 på C: og XP på D:

Lenke til kommentar

Win3.11 skal funke det. Men du må bruke en Boot-manager, og du må ha den partisjonen helt på begynnelsen av HD'n. I tillegg så må denne være FAT16, og ikke større enn ca. 600MB. (Om jeg ikke husker feil så kan den ikke være større når en velger FAT16).

 

Største problemet med 3.11 blir vel å få fatt i drivere.

Lenke til kommentar

Har innstalert win 2k pro og det viser seg @ skjermen bare støtter 16 farger :thumbdown: Med win xp støttet den fint 32 farger plus flere oppløsnings valg på skjermen :mad: Altså skjermen var åsså helt fin med win 98.

 

Hva skal jeg gjøre for å fikse dette?

Endret av Master.NET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...