Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har innsatalert XP på pcen nå, men jeg lurer på om det er mulig å legge inn Windows 2k og 3.11 åsså? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Går nok fint med Win2k, men 3.11 kan du nok bare glemme. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 tror det kan bli vanskelig. isåfall må du installere 3.11 først, så boote fra W2K plata å installere den på D: og tilslutt XP på E: men vet ikke hvordan det er med Windows 3.11 og p 4 om det går så bra sammen. hva skal du med Windows 3.11 forresten? få tak i deg en gammel på å smokk inn Windows 3.11 på den. mye bedre. husker at jeg prøvde nesten det samme på en gammel maskin jeg hadde. installerte den gang Freedos, men det har ikke noe å si. iallefall først Freedos så XP osv. etter det jeg kan huske så fikk jeg ikke opp noen bootmeny, der jeg kunne velge mellom XP og 3.11 men det er jo bare å redigere Boot.ini fila i enten XP eller W2K så skal vel det gå bra. uannsett må du slette XP først. XP legger du på den siste partisjonen din og W2K på den andre og W 3.11 på den først. Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Vel... 3.11 har sine bra sider, men jeg tror jeg venter med det Kansje heller få tak i noe gammalt møkk å innstalere det på den Hadde ingen planer å innstalere noe mer OS på denne bærbare, har jeg en helt grei stasjonær pc som jeg tenker jeg innstalerer Win 2k på ihvertfall kjipt @ jeg må slette XP først men.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 har du stor disk på den stasjonære da? hvis du har en stor disk f. eks 120 GB så lager du et par partisjoner, en av dem kan du bruke som backup å lagre alt viktige ting på denne, så formaterer å legger inn Win 2000 på C: og XP på D: seff det går an å legge inn Windows 2000 på D: også, men jeg liker best å kjøre Win 2000 på C: og XP på D: Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har en 20gb HD, alt det som er viktig er brent Så jeg formaterer HDen og innstalerer 2k på c: og cp på d: Hva er win 2k bedre på enn xp? Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 jeg får min del synes at W2000 er bedre på sikkerhet og litt finere stil. det er ikke så mye bugs i W2000 som det er i Win XP. men egentlig skal XP og 2000 være ganske lik. Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 hm..Ok. Må ihvertfall teste ut win 2k pro åsså. Er nå igang med innstalasjonen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Win3.11 skal funke det. Men du må bruke en Boot-manager, og du må ha den partisjonen helt på begynnelsen av HD'n. I tillegg så må denne være FAT16, og ikke større enn ca. 600MB. (Om jeg ikke husker feil så kan den ikke være større når en velger FAT16). Største problemet med 3.11 blir vel å få fatt i drivere. Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 FAT16 støtter 2gb partisjoner. Jepp, et stort problem vil være å få tak i driver og oppdateringer etc, derfor drøyer jeg å innstalere 3.11. Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Har innstalert win 2k pro og det viser seg @ skjermen bare støtter 16 farger Med win xp støttet den fint 32 farger plus flere oppløsnings valg på skjermen Altså skjermen var åsså helt fin med win 98. Hva skal jeg gjøre for å fikse dette? Endret 4. januar 2004 av Master.NET Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Tipper du må installere denne/eller lignende driver til grafikkortet. Windows XP har sikker en medfølgende driver som støtter kortet.. Endret 4. januar 2004 av Solaris Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Tipper du må installere denne/eller lignende driver til grafikkortet.Windows XP har sikker en medfølgende driver som støtter kortet.. IBM skjerm på den stasjonære.... hvor laster jeg ned drivern til den? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Er det på en stasjonær PC og ikke den som du har i signaturen din altså. I såfall hvilket skjermkort er det i den maskinen? At det er en IBM skjerm spiller forresten ingen rolle. Lenke til kommentar
Master.NET Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Nvidia ser det ut som..... Endret 4. januar 2004 av Master.NET Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Nvidia ser det ut som..... Da kan du forsøke denne driveren fra NVIDIA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå