Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

lønner det seg å arve onkel?

Mikkemus

Anbefalte innlegg

Min Onkel har litt penger og en leil, han døde nettopp. Min far er eneste arving. Jeg er hans datter og flere er det ikke i familien.

Min far eier sin egen leil , er 84 år og trenger ikke mer. I tillegg har han en sekundærbolig. (Hvor jeg får bo..)

Min far spør om det vil være skattemessig bedre om jeg arver min onkel direkte.

Det er ikke gjeld hos noen av oss. Hva vil være smartest for å sitte igjen med mest total

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk dette forslaget, er det noe å spare på dette?;

Jeg kjøper leil av dødsboet for x kr. Og står da som eier, jeg kan selge den eller leie den ut.

Min far kan betale meg tilbake kr x som var summen jeg ga for leil som gave eller forskudd på arv.

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til lønner det seg å arve onkel?
2 hours ago, Mikkemus said:

Min Onkel har litt penger og en leil, han døde nettopp. Min far er eneste arving. Jeg er hans datter og flere er det ikke i familien.

Min far eier sin egen leil , er 84 år og trenger ikke mer. I tillegg har han en sekundærbolig. (Hvor jeg får bo..)

Det er ikke gjeld hos noen av oss. Hva vil være smartest for å sitte igjen med mest total

Det er ikke arveavgift lenger (enn så lenge), så dette har ikke noe for seg.

Lenke til kommentar
Mikkemus skrev (2 timer siden):

Jeg vil råde deg til å snakke med en advokat som er spesialisert på skifterett. Det gjorde vi i forbindelse med et komplisert dødsbo, og det var absolutt verdt de få tusenlappene det kostet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...