Mikkemus Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Min Onkel har litt penger og en leil, han døde nettopp. Min far er eneste arving. Jeg er hans datter og flere er det ikke i familien. Min far eier sin egen leil , er 84 år og trenger ikke mer. I tillegg har han en sekundærbolig. (Hvor jeg får bo..) Min far spør om det vil være skattemessig bedre om jeg arver min onkel direkte. Det er ikke gjeld hos noen av oss. Hva vil være smartest for å sitte igjen med mest total Lenke til kommentar
Mikkemus Skrevet 4. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg fikk dette forslaget, er det noe å spare på dette?; Jeg kjøper leil av dødsboet for x kr. Og står da som eier, jeg kan selge den eller leie den ut. Min far kan betale meg tilbake kr x som var summen jeg ga for leil som gave eller forskudd på arv. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 I og med at det ikke er skatt på arv i Norge har vel ikke dette noe å si? Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 2 hours ago, Mikkemus said: Min Onkel har litt penger og en leil, han døde nettopp. Min far er eneste arving. Jeg er hans datter og flere er det ikke i familien. Min far eier sin egen leil , er 84 år og trenger ikke mer. I tillegg har han en sekundærbolig. (Hvor jeg får bo..) Min far spør om det vil være skattemessig bedre om jeg arver min onkel direkte. Det er ikke gjeld hos noen av oss. Hva vil være smartest for å sitte igjen med mest total Det er ikke arveavgift lenger (enn så lenge), så dette har ikke noe for seg. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Mikkemus skrev (2 timer siden): Min Onkel har litt penger og en leil, han døde nettopp. Min far er eneste arving. Jeg er hans datter og flere er det ikke i familien. Min far eier sin egen leil , er 84 år og trenger ikke mer. I tillegg har han en sekundærbolig. (Hvor jeg får bo..) Min far spør om det vil være skattemessig bedre om jeg arver min onkel direkte. Det er ikke gjeld hos noen av oss. Hva vil være smartest for å sitte igjen med mest total Jeg vil råde deg til å snakke med en advokat som er spesialisert på skifterett. Det gjorde vi i forbindelse med et komplisert dødsbo, og det var absolutt verdt de få tusenlappene det kostet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Hadde din onkel skrevet testamente? Endret 4. desember 2020 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
J!nx Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Husk på at hvis eierskap overdras til deg løper det faste utgifter (kommunale avgifter, kanskje formueskatt, osv) Endret 4. desember 2020 av J!nx Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Mulighet for BSU forsvinner kanskje også hvis man har en bolig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå