brukernavn331 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Hei, Fikk levert tørketrommel med montering igår. De som monterte satt avløpsslangen til trommelen i samme avløpsrør som vaskemaskina. Endte selvfølgelig med vann over deler av badegulvet når jeg kjørte trommelen fordi avløpsslangen fra vaskemaskina «tettet» avløpet slik at vannet fra trommelen bare kom opp igjen. Har en slik sak (mest vanlige?): Hva trenger jeg nå for å kunne dele avløpsrøret mellom begge maskiner? Endret 3. desember 2020 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Står trommel oppå vaskemaskin? Tror ikke det er vanlig at tørketrommel pumper kondensvann oppover. Kondensvann havner default i beholder som må tømmes. Alternativt må beholder erstattes med slange. Slange må la vann renne fritt i sluk. D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Har hatt tørketrommel både ved siden av og over vaskemaskin, ikke noe problem å legge begge slangene i den type utløp du har. Pass på at slangene ikke stenger for hverandre, så går dette fint. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 brukernavn331 skrev (På 4.12.2020 den 0.22): Hva trenger jeg nå for å kunne dele avløpsrøret mellom begge maskiner? Hvis "trakten" er som på bildet er det bare å trekke vaskemaskinslangen litt opp så du får tørketrommelslangen like langt nedi. Men det er noen "trakter" som er så trange at det ikke fungerer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 Luske_Ludvig skrev (1 time siden): Tror ikke det er vanlig at tørketrommel pumper kondensvann oppover. Alle moderne kondenserende tørketromler har pumpe. Den pumper vannet fra kondenskammeret i bunn av maskinen opp til vannbeholderen som vanligvis sitter øverst til venstre på maskinen. Denne pumpen brukes også når man kobler slange til for tømming rett i avløp, slik som ts sin. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Men er det ikke bare å klippe av den dingsen som er på tuppen av avløpsslangen til vaskemaskinen? Min har ingen slik "tupp" med hvitt bend på. Og kondensslange til tørketrommel er en ganske tynn blank sak som får plass ved siden av det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå