jasIN- Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Hei! I dag kjøpte jeg meg ny pc med RTX 3060TI skjermkort (https://www.komplett.no/product/1174393?noredirect=true). Skjermen jeg har fra før er en BenQ 2411z (https://www.komplett.no/product/895820?noredirect=true) som jeg i dag bruker DVI-D kabel på for 144hz. Problemet mitt er at RTX 3060TI kun har D-port og HDMI utgang, mens skjermen kun har HDMI og DVI-D utgang. Hva må til for at jeg kan kjøre 144hz på skjermen jeg har? Slik jeg har forstått det etter å ha gjort litt research er at HDMI 2.0 kan kjøre 144hz, men spørsmålet er om skjermen støtter HDMI 2.0. Har også sett noen prate på at jeg trenger en aktiv DVI-D - D-port adapter, men at disse er dritdyre og koster nesten like mye som en ny skjerm. Setter pris på alle svar! Hilsen mann som helst vil slippe å bruke penger på ny skjerm med D-port. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 Her får du ikke 144HZ, jeg har samme skjerm og prøvde alt mulig. HDMI versjonen på disse skjermene er ikke ny nok for 144HZ og et ekte aktiv adapter er ikke verdt det for denne skjermen. Lenke til kommentar
jasIN- Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 NAVer skrev (16 minutter siden): Her får du ikke 144HZ, jeg har samme skjerm og prøvde alt mulig. HDMI versjonen på disse skjermene er ikke ny nok for 144HZ og et ekte aktiv adapter er ikke verdt det for denne skjermen. Takk for svar! Er det jeg fryktet... Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 jasIN- skrev (3 minutter siden): Takk for svar! Er det jeg fryktet... Nå er 144HZ 1080p ganske billige for hva du får, spesielt i forhold til hva man betalte for XL2411 skjermen når den var ny Lenke til kommentar
Hurrtz Skrevet 4. desember 2020 Del Skrevet 4. desember 2020 Bestilt samme skjermkort. Jeg hadde samme skjerm som deg, og har anskaffet meg ny ASUS tuf 144hz (oc 165hz) pga. akkurat samme problem. Bare å bite i det sure eplet, og se etter gode tilbud. Besilte den nye skjermen fordi jeg trodde jeg skulle få 3080 da jeg bestilte denne 17.09. Blir 3060ti i påvente, og Displayport er alfaomega. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå