Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3. desember 2020 Del Skrevet 3. desember 2020 (endret) Etter å ha parkert bilen idag hørte jeg en merkelig klikkelyd komme fra den. Jeg hørte ikke noe når jeg kjørte. Det var først når jeg hadde parkert og gått utav den. Lyden var ganske høy og kom fra området rundt venstre bakhjul. Jeg ble stående et par minutter, men lyden forsvant ikke. Gikk ut igjen etter et par timer. Da var lyden borte. Noen som har noen idê om hva noe slikt kommer av? Noe jeg bør sjekke på verksted? Tok en liten video snutt hvor man kan høre lyden: https://ufile.io/saxytubw Endret 3. desember 2020 av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2020 Har ikke brukt bilen på en stund, men nå, første gang etter å ha lagt merke til dette her så skjer det igjen. Ikke bare var denne lyden der igjen, men det røyk fra dekk-området og luktet svidd. Jeg lot det avkjøle seg en stund, og så kjente jeg etter. Dekket virket ok, men bremseskiven (tror det er den) var veldig veldig varm. Jeg lot det kjøle seg litt og kjørte litt til. Lurte på om jeg hadde kjørt med håndbrekket på, men det var ikke det som var årsaken. Nå var håndbrekket definitivt ikke på, men samme lyd og varme likevel. Hva kan det være? Har bremsene hengt seg opp kanskje? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Du bør få fikset dette før bremsene eller hjulet tar fyr. Hvis skiven var varm så vil jeg tro at bremsene henger på. Jeg ville byttet caliper og byttet bremsevæske. Men også skiver og klosser hvis de skulle ha tatt skade av oppvarmingen. Jekk opp bilen og kjenn om det er motstand i hjulet. Endret 11. desember 2020 av Pliscin Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 De bremsene dine ser noe rusta ut, så er nok på tide med en service/ reparasjon på de. Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 12. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2020 Takker for svar. Ja, må få bilen på verksted. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 Stor fare for at du må ha nye calipere også. Er du heldig er det bare glideboltene. Lyden er av alt mulig overoppheta metalldeler som kjøles ned. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå